• سه‌شنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91030905884
  • خبرنگار : 71442

/جذابيت، حلقه گمشده گفت‌وگوهاي تلويزيوني/

تهيه‌كننده «سلام تهران»: برنامه گفت‌وگو محور صبحگاهي نبايد طولاني باشد

تهيه‌كننده «سلام تهران»: برنامه گفت‌وگو محور صبحگاهي نبايد طولاني باشد

اميرحسين خرمشاهي كه تهيه‌ي برنامه «سلام تهران» شبكه تهران را در پرونده‌ي كاري خود دارد، در گفت‌وگويي با ايسنا از راه‌هايي كه به جذابيت برنامه‌هاي گفت‌وگو محور كمك مي‌كند گفت.

اميرحسين خرمشاهي كه تهيه‌ي برنامه «سلام تهران» شبكه تهران را در پرونده‌ي كاري خود دارد، در گفت‌وگويي با ايسنا از راه‌هايي كه به جذابيت برنامه‌هاي گفت‌وگو محور كمك مي‌كند گفت.

اين برنامه‌ساز تلويزيون در پاسخ به اينكه چرا برنامه‌هاي گفت‌وگو محور سيما آن طور كه بايد و شايد از مخاطب كافي برخوردار نيستند؟ توضيح داد: به نظر من برنامه‌هاي گفت‌‌وگو محور مخاطب خودش را پيدا خواهد كرد اما اين مساله بستگي به اين دارد كه سوژه‌هاي خوبي را پيدا كنيم و همچنين در چه ساعتي از روز برنامه پخش شود. اصولا برنامه‌هاي صبحگاهي نمي‌توانند گفت‌وگو محور باشند،‌ اگر برنامه‌اي به اين سمت برود، تجربه نشان داده است كه خيلي مورد اقبال مردم قرار نگرفته است.

خرمشاهي درباره‌ي ويژگي‌هاي لازم براي اجراي برنامه‌هاي گفت‌وگو محور سيما توضيح داد: در بحث برنامه‌هاي تركيبي زنده‌ي تجربه نشان داده است ما بايد يك مجري برجسته به عنوان ميزبان انتخاب كنيم و اين مجري بايد اقيانوسي باشد كه از هر موضوعي مطلع باشد ما با سبكي كه ارائه مي‌كنيم روز قبل مجري را از موضوع روز برنامه با خبر مي‌كنيم و مجري‌ها نيز به صورت قطعي با كارشناسان و مهمانان برنامه به صورت تلفني در ارتباطند و موضوع كاملا بين آنها رد و بدل و نوع اجراي مباحث مطرح و پياده مي‌شود.

وي همچنين افزود: مجري‌ها كه خود اساتيد دانشگاه‌ها هستند در عرصه‌اي كه برنامه ارائه مي‌دهند متخصص هستند‌ و پيشنهاداتي كه توسط ما صورت مي‌گيرد در قالب علمي و منطقي ارائه مي‌دهند.

خرمشاهي همچنين به دو مقوله‌ي مهم در برنامه‌هاي صبحگاهي اشاره كرد و گفت:‌ يكي اينكه برنامه بايد نشاط ماندگار و دانش را به مردم انتقال دهد و اطلاعات روز دنيا را در خود جاي دهد و دوم اينكه برنامه گفت‌وگو محور نبايد طولاني باشد چون مخاطب برنامه‌ي صبحگاهي سيال است و تمام برنامه را يك دست نگاه نمي‌كند.

وي درباره‌ي راههايي كه به جذابيت بيشتر برنامه‌هاي گفت‌وگو محور كمك مي‌كند، اظهار كرد:‌ ما نبايد به دنبال اين باشيم كه برنامه‌اي پر از طنز و جذابيت‌هاي خنده‌دار بصري، شعرگونه باشد. شما اگر دكور برنامه «سلام تهران» را ببينيد حالت نوستالژيكي دارد كه مخاطب را به تهران قديم خودش مي‌برد كه اين خود يك جذابيت بصري دارد. حال اگر فرم محتوايي برنامه صحبگاهي مفيد، كوتاه و موثر باشد، مخاطب خاص خودش را خواهد داشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha