• یکشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۰ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-05459
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

*نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها* نگاهي به بخش نشريات دانشجويي

به نظر مي‌رسد نشريات دانشجويي که در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها، همسايگي با مهمانان خارجي را تجربه مي‌کنند، روزهاي پررونقي را پشت سر مي‌گذارند.

به گزارش سرويس رسانه ايسنا، شش روز از برپايي نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها گذشته و همچنان سيل دانشجويان مشتاق به سمت غرفه‌هاي دانشگاهي روان است. عرضه آثار دانشجويان در کنار آثار قلمي و تصويري خبرنگاران حرفه‌يي نيز آن‌ها را به ادامه مسيري که در پيش گرفته‌اند ترغيب مي کند.

رحمان کلانتري - مسوول غرفه دانشگاه لرستان - در اين باره مي‌گويد: با وجود آن که دو روز تا پايان نمايشگاه مطبوعات باقي است، بيش‌تر نشريات ما به فروش رسيده و به جز چند عنوان محدود، چيزي براي ارائه در روزهاي آتي باقي نمانده است.

وي به فرصت‌هايي که در نمايشگاه مطبوعات براي دانشجويان ايجاد مي‌شود اشاره كرد و افزود: عرضه نشريات دانشجويي در کنار مطبوعات حرفه‌يي، فرصت مناسبي براي معرفي توانمندي‌هاي دانشجويان فراهم مي‌سازد و بسياري از نويسندگان نشريات دانشجويي در همين نمايشگاه با رسانه‌هاي رسمي ارتباط برقرار کرده‌اند و اكنون در مطبوعات کشوري قلم مي‌زنند.

محمدرضا سلطاني - مسوول غرفه دانشگاه امام حسين (ع) - نيز به مخاطبان خاص نشريات دانشجويي اشاره مي‌کند و مي‌گويد: از آنجا که نشريات دانشگاهي و دانشجويي به صورت تخصصي فعاليت مي‌کنند، مخاطب خاص دارند، به همين علت نمي‌توان انتظار داشت که تمام بازديدکنندگان نمايشگاه مطبوعات به غرفه‌هاي دانشگاهي نيز مراجعه كنند. اما دانشگاهيان که خوانندگان اصلي ما را تشکيل مي‌دهند، استقبال خوبي از اين غرفه داشته‌اند.

محدثه‌سادات موسوي - مدير مسوول نشريه دانشجويي سوفيا و مسوول غرفه دانشگاه علامه طباطبايي - نيز با تاکيد بر نقش نمايشگاه در ايجاد انگيزه بين دانشجويان علاقه‌مند به فعاليت در حوزه رسانه عنوان کرد: نمايشگاه مطبوعات فرصتي است تا دانشجويان نتيجه يک سال تلاش خود را به مخاطبان عرضه کنند. بي ترديد در چنين شرايطي علاوه بر ايجاد انگيزه در دانشجويان علاقه‌مند به فعاليت در حوزه مطبوعات، مطبوعات رسمي نيز با ظرفيت‌هاي دانشگاهي آشنا مي‌شوند.

او در ادامه گفت: نمايشگاه مطبوعات بايد با استفاده از تبليغات گسترده، فرصتي فراهم کند تا ظرفيتهاي دانشجويي بيش از پيش در اين رويداد فرهنگي مورد توجه قرار گيرد.

سيدمهدي آقاسيد کريمي - کارشناس خانه نشريات دانشگاهي دانشگاه تهران و مسوول غرفه اين دانشگاه - گفت: نشريات دانشجويي دانشگاه تهران علاوه بر محتواي غني، از صفحه‌آرايي خوبي برخوردار هستند. از اين رو تاکنون رتبه‌هاي متعددي را در جشنواره‌هاي گوناگون کسب کرده است.

وي ادامه داد: با دعوت از مديران مسوول نشريات دانشجويي دانشگاه تهران در اين غرفه، تلاش کرده‌ايم فرصتي براي هم‌انديشي و انتقال تجربيات و اطلاعات بين دانشجويان فعال در حوزه فرهنگي ايجاد کنيم.

کارشناس نشريات دانشگاهي دانشگاه تهران به نقش نمايشگاه مطبوعات در شناسايي دانشجويان صاحب قلم اشاره و تصريح كرد: عرضه آثار دانشجويان در يک نمايشگاه بين المللي، مي تواند آن‌ها را به ارتقاي کيفي نشريت ترغيب کند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha