• دوشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۰ / ۰۸:۲۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-05503

*نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها* مدير خبرگزاري بين‌المللي تركيه: اتحاديه‌ي مطبوعات جهان اسلام نقطه عطف مشاركت عمومي است

مدير خبرگزاري بين‌المللي اخلاص تركيه با ابراز اميدواري از روند توسعه‌ي جايگاه مطبوعات جهان اسلام گفت: حضور غرفه‌هايي از مطبوعات جهان اسلام در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها مي‌تواند عاملي باشد براي فعالان مطبوعاتي دنياي اسلام تا مخاطبان خود را جذب كرده و با اقدامات شايسته به پيشرفت مطبوعات جهان اسلام منجر شوند.

اورهان سالي در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها با ابراز خشنودي بسيار از حضور كشورهاي جهان اسلام در اين نمايشگاه اظهار كرد: اين بار سومي است كه خبرگزاري اخلاص در نمايشگاه مطبوعات ايران شركت كرده و هر بار نيز جلوه‌هاي كمي و كيفي نمايشگاه را گسترده‌تر از سال‌هاي قبل ارزيابي كرده است.

وي با اشاره به افتتاحيه اتحاديه‌ي مطبوعات جهان اسلام خاطرنشان كرد: اين اتحاديه نقطه عطفي است براي مشاركت عمومي و جمعي فعالان مطبوعاتي كشورهاي اسلامي كه موجب مي‌شود روحيه‌ي رسانه‌يي در فعالان و خبرنگاران هر كشور مسلماني ارتقاء يافته و به دنبال ارائه دستاوردهاي جديدتري به عرصه‌ي خبري باشند.

او درباره تحليل خود از اتحاديه مطبوعات جهان اسلام و نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات اذعان كرد: ‌به عقيده بنده برگزاري اين نمايشگاه و در دل آن اتحاديه مطبوعات جهان اسلام مي‌تواند صداي مسلمانان را به تمامي دنيا رسانده كه اين امر خجسته با پيش قدمي ايران در اقدامات اوليه موجب مي‌شود ساير كشورهاي اسلامي نيز به اين زنجيره پيوند خورده و موجب ارتقاي مطبوعات جهان اسلام شود.

سالي درباره روند برگزاري هجدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها نيز تصريح كرد:‌ مخاطبان زيادي از نمايشگاه بازديد داشتند و اين نشان‌دهنده هيجان مردم در استقبال از نمايشگاه رسانه‌هاست كه اين به نوبه خود موجب شادابي و هيجان ما نيز شد.

وي درباره عمده پرسش‌هاي مردم از غرفه‌ي مطبوعات تركيه گفت:‌ اگر سوال‌هاي پيراموني از قبيل مسائل توريسمي را كنار بگذاريم، اكثر مردم درباره مطبوعات تركيه و رسانه‌هاي آن مي‌پرسند و خواستار اطلاع از چند و چون تيراژ روزنامه‌ها هستند و اميدواريم ما هم تا جايي كه در توان داريم به سوالات و دغدغه‌هاي مخاطبان ايراني پاسخگو باشيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha