• شنبه / ۷ آبان ۱۳۹۰ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-04609

*نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها* محمدزاده در نشست با خبرنگاران خارجي: اتحاد و ايمان بهترين راه براي مقابله مردم دنيا با استکبار است

معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به تشکيل اتحاديه جهان اسلام، بزرگترين وسيله مردم براي مقابله با استکبار جهاني را اتحاد و ايمان دانست.

به گزارش سرويس رسانه ايسنا، محمدجعفر محمد زاده در نشستي مشترک با خبرنگاران رسانه‌هاي خارجي به پرسش‌هاي آنان پاسخ داد.

وي در اين نشست درباره نگاه مطبوعات ايران به رژيم صهيونيستي گفت: ايران اسلامي هيچ هويتي براي اين رژيم غاصب قائل نيست و در عين حال رسانه‌هاي ما در فضايي آزاد فعاليت مي‌کنند.

معاون امور مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: ملت ايران همواره از مردم مظلوم فلسطين حمايت مي‌کنند و رسانه‌ها نيز در اين راه با مردم همراه هستند.

محمدزاده تصريح کرد: ما با صداي بلند و قاطع اعلام مي‌کنيم از راي و نظر مردم دنيا حمايت کرده و مردم ايران اسلامي براي موفقيت تمامي کشورهاي اسلامي دعا مي‌کنند.

وي تاکيد کرد: ايران دخالت در امور داخلي هيچ کشوري را جايز نمي‌داند و ما از حرکت‌هاي مردمي به ويژه مسلمانان براي رسيدن به آزادي حقيقي حمايت معنوي خواهيم کرد.

اين مقام مسوول در معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه با يادآوري اينکه مردم مسلمانان منطقه بايد هوشيار باشند گفت: اکنون مردم منطقه که شاهد بيداري اسلامي در کشور خود هستند، بايد بيدارتر از قبل باشند تا حرکت‌هاي آنان مصادره نشود.

محمدزاده درباره نگاه رييس جمهوري کشورمان به اديان الهي يادآور شد: هدف اصلي همه اديان الهي سعادت انسان است و حرف دکتر احمدي نژاد، رييس جمهوري کشورمان نيز تاکيد دارد که دين امري فطري است و به زودي بيداري فطرت‌هاي اسلامي در دنيا اتفاق خواهد افتاد.

وي ادامه داد: بيداري فطرت‌هاي اسلامي منجر به سعادت بشر مي‌شود و خواسته اسلام نيز اين مهم است.

معاون امور مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح کرد: ايران اسلامي کشور قدرتمند منطقه است و نظام‌هاي استکباري نيز اين را مي دانند.

محمدزاده اضافه کرد: بزرگ‌ترين اسلحه در مقابل نظام‌هاي سلطه اتحاد مردم و ايمان آن‌ها است و مردم ايران تاکنون با استفاده از اين دو شاخص در مقابل استکبار جهاني ايستادگي کرده‌اند و ما اين دو شاخص را به مردم مسلمان دنيا هديه مي‌دهيم.

وي گفت: ما با ايمان قلبي مردم خود و تجربه و هدايت‌هاي مقام معظم رهبري مقابل استکبار جهاني ايستاده‌ايم و بهترين اسلحه براي مسلمانان جهان وحدت، همدلي و ايمان مردم است.

معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره وضعيت کنوني بيداري اسلامي مردم در کشور تونس يادآور شد: من به مردم تونس براي برگزاري انتخابات آزاد و پيروزي مردم به ويژه اسلام گرايان را تبريک مي‌گويم. ما معتقد به توسعه روابط بين دو ملت و دو دولت هستيم زيرا ايران و تونس از جمله کشورهايي هستند که در مقابل ظلم و استکبار به پيروزي رسيدند.

محمدزاده در ادامه درباره رابطه ايران با ديگر کشورهاي دنيا توضيح داد: ما انتظار داريم همه کشورهايي که با ما رابطه دارند با همه اتباعشان به خوبي رفتار کنند.

وي ادامه داد: در مجلس شوراي اسلامي ايران آشوريان، مسيحيان و کليميان نماينده دارند و براساس آموزه‌هاي دين اسلام همه اتباع و پيروان اديان از حقوقي يکسان برخوردارند.

معاون امور مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تاکيد کرد: يکي از نمادهاي آزادي پيروان ديگر اديان الهي در ايران اسلامي حضور مطبوعات و رسانه‌هاي پيروان ديگر اديان در نمايشگاه بين المللي مطبوعات است و جالب آنکه مطبوعات ارامنه ما 70 سال قدمت دارند.

محمدزاده گفت: ايران اسلامي قربانيان فراواني به دليل فعاليت‌هاي تروريستي استکبار جهاني داشته است. ما رييس جمهوري شهيد داشتيم و افراد بلند پايه بسياري همچون 72 نفر از بهترين مسوولان خود را به دليل فعاليت‌هاي تروريسي از دست داده‌ايم. همچنين مردم ما در عمليات‌هاي تروريستي طراحي شده از سوي استکبار به شهادت رسيده‌اند.

وي ادامه داد: ايران اسلامي چند ماه پيش شاهد برپايي همايش جهان بدون تروريست بود و چنين برنامه هايي را تا برچيده شدن تروريسم در دنيا دنبال خواهيم کرد.

معاون امور مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: ما با هرگونه برخورد تبعيض‌آميز و ظالمانه در هرجاي دنيا با هرگروهي از جامعه مخالفيم و معتقديم که عدالت موجب برقراري يک حکومت مي‌شود.

محمدزاده تصريح کرد: ما از حرکت‌هاي اسلامي در جهت ايجاد صلح در دنيا حمايت مي کنيم و مقاومت مردم ايران در برابر همه حوادث و ظلم استکبار الگويي براي همه ملت‌ها است.

وي تاکيد کرد: بيداري اسلامي در دنيا (بهار عربي) برمبناي آموزه‌هاي اسلامي است و اتفاقي که در منطقه در حال وقوع است بيداري اسلامي است.

اين مقام مسوول در معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: ما با الفاظي که به کار مي‌بريم، بيداري اسلامي را دنبال مي‌کنيم و تاکيد داريم که انقلاب‌هاي منطقه برگرفته از بيداري اسلامي است.

محمدزاده ادامه داد: ما با برادرانمان در شرق آسيا نيز ارتباط خوبي داريم و اميدواريم اين ارتباط افزايش يابد.

وي درباره نگاه کشورهاي سلطه به بيداري اسلامي در منطقه گفت: نظام سلطه خيرخواه هيچ ملتي نيستند و هيچ آبرويي براي آن‌ها در دنيا باقي نمانده است. حاکمان نظام سلطه و غرب خيرخواهي ايران اسلامي را درباره کشورهاي منطقه برنمي‌تابند و ما از راي و نظر مردم در هر کشوري چه مسلمان و چه غير مسلمان براي رسيدن به عدالت حمايت مي‌کنيم.

معاون امور مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح کرد: براي ما افتخار است که در کنار برادران مسلمان و غيرمسلمان براي رسيدن به صلح حضور داشته باشيم.

محمدزاده ادامه داد: هدف اتحاديه جهان اسلام تلاش براي اصلاح رفتار انسان‌ها در دنيا از طريق آموزه هاي ديني است.

وي تصريح کرد: عنوان اتحاديه جهان اسلام به اين مفهوم است که هر مسلماني در هر کشوري حتي اگر اکثريت مردم آن کشور مسلمان نباشند، بتواند عضو اين اتحاديه شود و تشکيل اين اتحاديه مقدمه‌اي براي ايجاد تفاهم‌هاي بزرگتري بين اعضاي آن خواهد بود.

معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاکيد کرد: اين اتحاديه محلي براي همکاري همه مردم اعضا است و دبيرخانه آن از همکاري همه اعضا استقبال مي‌کند.

محمدزاده اضافه کرد: از بسياري از کشورهاي مسلمان براي حضور در نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها دعوت شده بود که بنا به دلايلي نيامدند و اميدواريم در دوره‌هاي بعدي شاهد حضور آنان باشيم.

وي اظهار اميدواري کرد تشکل‌هاي منطقه‌اي ذيل اين اتحاديه تشکيل شوند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha