• یکشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۰ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-05814

پيوستن خبرگزاري‌ها به اتحاديه‌ي مطبوعات جهان اسلام

تشكيل اتحاديه مطبوعات جهان اسلام كه با رويكرد اسلام محوري روز گذشته و با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افتتاح شد و 38 كشور كه داراي نشريات اسلامي بودند، در مراسم افتتاحيه آن حضور داشتند، موجب شد كه نقطه عطفي همزمان با برگزاري نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها براي اتصال كشورهاي اسلامي و پيوند آن‌ها به يكديگر شكل بگيرد.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اما موضوع مهمي هم در اين ميان وجود داشت كه خوشبختانه مورد توجه واقع شد؛ حجم وسيعي از فعاليت‌هاي مطبوعاتي و رسانه‌يي كشور مرهون وجود خبرگزاري‌هاست كه منابع خبري مهمي محسوب مي‌شوند اما جاي نام خبرگزاري‌ها در عنوان اتحاديه‌ي مطبوعات جهان اسلام خالي بود كه خوشبختانه با اظهارات معاون امور مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اين نكته مورد توجه واقع شد.

محمدجعفر محمدزاده از اضافه شدن عنوان خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني به اين اتحاديه تا سه ماه آينده داد.

حال اميدواري وجود دارد كه در اين راستا اولويت‌هايي اتخاذ شود و با برگزاري دوره‌هايي، رسانه‌هاي برتر از دل انبوه رسانه‌ها خارج شده و زمينه ورودشان را به اين اتحاديه با اولويت خود فراهم آورند چراكه با اين كار بخش مرتبط با توسعه‌ي كيفي ارتقاء يافته و ديگر نيازي نيست در طول مسير شاخص‌هاي كيفي وضع و وضعيت رسانه‌ها نسبت به آن سنجيده شود.

اين مهلت سه ماهه تا راه‌اندازي پايگاه اطلاع‌رساني اتحاديه مطبوعات جهان اسلام فرصت خوبي است تا حداقل با ارزيابي‌هاي معقول و مشخص ظرفيت پايگاه‌هاي اينترنتي سنجيده شده و به عنوان پايگاه‌هاي برتر به اين اتحاديه معرفي شوند.

يكي از اقدامات خوبي كه محمدزاده در ارتباط با اعضاي اين اتحاديه مطرح كرده اين است كه دوره‌هاي آموزشي بايد براي اعضا و خبرنگاران رسانه‌هاي عضو اتحاديه صورت پذيرد كه اين موضوع به گفته كارشناسان نوعي ارتقاي جايگاه خبري و اطلاع‌رساني را به دنبال دارد. براي پيوستن به اين اتحاديه در بين رسانه‌ها، نوعي رقابت به وجود خواهد آمد كه مي‌تواند تنوع و تكثر در عرصه‌ي رسانه‌هاي ما به دنبال داشته باشد.

گام مثبت تشكيل اتحاديه مطبوعات و خبرگزاري‌هاي جهان اسلام كه به همبستگي بين مسلمانان جهان منجر خواهد شد، زماني به غايت خود مي‌رسد كه تمامي خبرنگاران مسلمان در رسانه‌هاي دنيا در اين اتحاديه عضو شده باشند و بتوانند به آن به عنوان مدافع حقوق خبرنگاري خود اطمينان كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha