• شنبه / ۷ آبان ۱۳۹۰ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-04608

*نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها* عضو هيات علمي دانشگاه تهران: رسانه‌ها نقش خطيري در ايجاد شور و نشاط در انتخابات دارند

عضو هيات علمي دانشگاه تهران گفت: رسانه‌هاي اجتماعي نقش مهمي در جلب نظر مخاطب دارند و مي‌توانند تمام اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان را به پاي صندوق‌هاي راي بکشانند.

به گزارش سرويس رسانه ايسنا مسعود کوثري در نشست تخصصي در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها با اشاره به نقش رسانه‌هاي اجتماعي در انتخابات افزود: سنتي‌ترين رسانه‌ها راديو و روزنامه ها هستند و اين رسانه‌هاي سنتي ايده‌هاي زيادي براي مطرح کردن دارند.

عضو هيات علمي دانشگاه تهران ادامه داد: با گذشت زمان بين راديو و روزنامه در حوزه انتخابات، تفکيک رسانه‌اي ايجاد شده، در حالي که تلويزيون محل چالش، اطلاع‌رساني، بحث و نقد احزاب و در مجموع به نفع عملکرد مردم است و روزنامه و راديو نقش ثانوي را بر عهده دارند.

کوثري با بيان اينکه استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي به عنوان يک رقابت سياسي به يک عنصر مهم تبديل شده است و شبکه‌هاي تلويزيوني مي‌توانند با قدرت تمام نقش مهمي در پيروزي يک کانديدا داشته باشند تصريح کرد: توليد برنامه‌هاي مناظره سياست‌مداران براي آگاهي بخشي عمومي مردم موثر است.

کوثري گفت: نبايد از نقش رسانه‌هاي سنتي در انتخابات غفلت کرد چراکه ترکيب رسانه اجتماعي با رسانه سنتي در انتخابات بسيار موثر است.

اين استاد دانشگاه در پايان يادآور شد: شبکه‌هاي اجتماعي مي‌توانند پيوندهاي زيادي را ايجاد کنند و مردم با دقت در انتخاب رسانه مناسب جهت دريافت اطلاعات مي‌توانند به بهترين نتايج در امر انتخاباتي برسند.

هجدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها تا دهم آبان‌ماه در مصلاي امام خميني ( ره) بر پاست.

انتتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha