• پنجشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۰ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-03480

*نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها* همايش روزنامه‌نگاري سايبر و رسانه‌هاي اجتماعي برگزار شد

در همايش روزنامه‌نگاري سايبر و رسانه‌هاي اجتماعي تاكيد شد: اگرچه يك وبلاگ‌نويس بايد در فضاي شبكه‌هاي اجتماعي هم حضور داشته باشد، اما اين محيط امنيت اجتماعي و هويت خوبي ندارد و اين در حالي است كه ابتدايي‌ترين حق هر كاربر امنيت اطلاعات است.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در همايش «روزنامه‌نگاري سايبر و رسانه‌هاي اجتماعي»، كه در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها برگزار شد، محمدهادي فضل‌الله‌نژاد - معاون آموزشي موسسه صبح اميد - گفت: متاسفانه امنيت اخلاقي و اجتماعي در قالب توهين به شعائر و ارزش‌هاي كاربر از يك‌سو و امنيت اطلاعات آن‌ها از سوي ديگر به حدي است كه حتي گاهي متاسفانه نمي‌توان در حضور اعضاي خانواده از شبكه‌هاي اجتماعي استفاده كرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت و قدرت وبلاگ‌نويسي خاطر نشان كرد: مثلا يك سرباز معلم در يكي از روستاهاي محروم استان بوشهر با يك وبلاگ‌ توانست كاري كند كه اين روستا و مدرسه به يكي از مقصد جهانگرد‌ها به ايران تبديل شود و امكانات خوبي براي اين مدرسه در نظر گرفته شود.

معاون آموزشي موسسه‌ي صبح اميد در ادامه‌ي سير وبلاگ‌نويسي و استفاده از اين رسانه را عنوان و اظهار كرد: فضاي اينترنت تا سال‌هاي اواخر دهه‌ي 90 صورت يكسويه بود، ولي از اين زمان و با ورود وب دو، فضا به صورت دوسويه ايجاد شد و به نوعي مصرف‌كنندگان خود توليد‌كننده شدند.

فضل‌الله‌نژاد در بيان ويژگي‌هاي يك وبلاگ‌نويس خوب تاكيد كرد: يك وبلاگ‌نويس خوب بايد ابتدا يك وبلاگ‌خوان خوب باشد، چراكه بايد بداند اهالي اين رسانه با چه ابزاري و به چه وسيله‌اي سخن مي‌گويند.

وي وبلاگ‌نويسي كه وبلاگ نخواند، نظر نگذارد و موج‌هاي وبلاگي را نشناسد، به مغازه‌داري تشريح كرد كه مغازه‌ خود را در حياط خانه‌اش ايجاد كرده و به‌طور طبيعي از اتفاق‌هاي بازار و روند خريد و فروش كالاها هيچ اطلاعي ندارد و در نتيجه كالاهايش هم به فروش نمي‌رود.

او درباره چشم‌انداز رسانه‌ي وبلاگ با توجه به پيشرفت‌هاي فن‌آوري و تكنولوژي در جهان خاطر نشان كرد: با توجه به افزايش ضريب اينترنت و اهميت انتشار محتوا در محيط مجازي به نظر من به سمت يك ميزگرد بزرگ پيش مي‌رويم كه در آن از شهروندان عادي تا مسوولان نيز حضور دارند و به بيان طرح‌ها و تاثيرات اقدامات خود مي‌پردازند.

به گزارش ايسنا، نشست شبكه‌هاي اجتماعي از صدر اسلام تا امروز با سخنراني مهندس سياه‌كلي از ساعت 16 و نشست حريم خصوصي و امنيت در رسانه‌هاي اجتماعي از ساعت 17:30 از برنامه‌هاي امروز همايش روزنامه‌نگاري سايبر و رسانه‌هاي اجتماعي است كه از سوي ستاد ساماندهي پايگاه‌هاي اينترنتي ايران و خبرگزاري‌هاي غيردولتي در هجدهمين نمايشگاه مطبوعات، خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha