• سه‌شنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8912-18913

/تجمل‌گرايي در تلويزيون ممنوع/ حسن هدايت: اين دستور‌العمل بدون كارشناسي صادر شده و تاثير غلطي دارد

/تجمل‌گرايي در تلويزيون ممنوع/
حسن هدايت: اين دستور‌العمل بدون كارشناسي صادر شده و تاثير غلطي دارد

حسن هدايت درباره‌ي «ممنوعيت پرداختن به تجمل‌گرايي در فيلم‌ها و سريال‌هاي تلويزيوني» گفت: اين دستور‌العمل هم مثل خيلي از دستور‌العمل‌هاي ديگر كه بدون كارشناسي صادر شده، تاثير غلطي دارد.

اين كارگردان سينما و تلويزيون در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب، افزود: مشخص نيست منظور از تجمل‌گرايي، نشان دادن افراد ثروتمند يا ترويج اسراف‌گرايي است.

وي خاطرنشان كرد: زماني كه تعريف مبهم است، مميزي هم سليقه‌يي مي‌شود. اين مساله‌اي است كه بارها اتفاق افتاده است. تعريف بايد مشخص باشد و با مثال‌هاي دقيق، معيارها و پارامتر‌هاي آن مشخص شود، سپس به سمت مسائلي مثل ممنوعيت رفت.

هدايت تاكيد كرد: مشتريان فيلم‌ها، تماشاگران هستند و اگر در فيلم‌ها چيزي مشخص مي‌شود، خواست تماشاگران است. اگر مخاطبان به برخي فيلم‌ها توجه مي‌كنند، بايد ببينيم چرا به دنبال آن مي‌روند و سليقه‌ي مردم را اصلاح كنيم، چون بخش‌نامه هيچ تاثيري ندارد.

تهيه‌كننده‌ي سريال «كاراگاه علوي» گفت: اگر اين اتفاق نيفتد بخش‌نامه‌ها بعد از چند ماه به خودي خود لغو مي‌شود، چون كارشناسانه نيست و با عجله و با توجه به مصالح سياسي، اجتماعي و احساسي است.

وي در ادامه يادآور شد: به تصور من اگر تعريف دقيقي ارائه نشود، عمر اين دستورالعمل‌ها كوتاه است. ساخت فيلم و سريال يك پروژه‌ي طولاني مدت را طي مي‌كند و ممكن است در ميانه‌ي ساخت سريال دستورالعملي صادر شود. در نتيجه يا بايد سريال را كنار گذاشت كه كار غلطي است يا بايد از اجراي دستورالعمل چشم‌پوشي شود. اين مساله باعث مي‌شود تماشاگر در خصوص اين بخش‌نامه‌ها احساس تناقض كند.

وي در پايان تاكيد كرد: بايد به آرامي سريال‌ها را به سمت تفكر درست سوق دهند و از اسراف و تجمل‌گرايي كم كنند، نه اين‌كه به صورت ناگهاني جلوي آن را بگيرند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha