• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8912-18665
  • خبرنگار : 71404

/تجمل‌گرايي در تلويزيون ممنوع/ يك‌ تهيه‌كننده: هيچ‌گاه در هيچ مقطع تاريخي هيچ بخشنامه‌ي فرهنگي نتيجه خوبي نداشته است

/تجمل‌گرايي در تلويزيون ممنوع/
يك‌ تهيه‌كننده: هيچ‌گاه در هيچ مقطع تاريخي هيچ بخشنامه‌ي فرهنگي نتيجه خوبي نداشته است

يك تهيه‌كننده تلويزيون درباره «ممنوعيت نمايش تجمل‌گرايي در فيلم‌ها و سريال‌هاي تلويزيوني» گفت: در حقيقت اين فرهنگ جامعه است كه ما را به سمت تجمل‌گرايي مي‌كشاند و ما بايد از نظر فرهنگي مردم را به سمتي ببريم كه تجمل‌گرايي از فكر و زندگي‌شان جدا شود.

بهروز اماني در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: به عقيده‌ي من علت اين تجمل‌گرايي در سريال‌ها و فيلم‌ها بيشتر به خود مردم برمي‌گردد؛ به اين معني كه اگر مخاطبان از تجمل‌گرايي استقبال نكنند و به نوعي و علاقه نشان ندهند، مسلما تهيه‌كنندگان و كارگردانان هم شايد خيلي اين حركت را ادامه ندهند.

وي در ادامه درباره‌ي علت تمايل اكثر كارگردانان به كار كردن در لوكيشن‌هاي شيك و بزرگ براي ساخت سريال‌ها و فيلم‌ها، خاطرنشان كرد: متاسفانه از نظر فرهنگي مردم ما مقداري تجمل‌گرا شده‌اند و اين استقبال ناخودآگاه مخاطبان است كه فيلم‌سازان را به سمت تجمل‌گرايي مي‌برد؛ بنابراين چاره‌اي نداريم جز اينكه در كنار شعارها عمل كنيم.

او ادامه داد: نسبت به سال‌هاي گذشته شعار ما تبديل به ويترين شده است؛ مردم و همچنين بسياري از مسؤولان و مديران، در عمل رفتار ديگري از خود نشان مي‌دهند و اين عدم تطابق رفتاري يك دوگانگي ايجاد كرده است.

اين تهيه‌كننده تلويزيون در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا كه پرسيد ارزيابي شما از ممنوعيت تجمل‌گرايي در فيلم‌ها و سريال‌ها چيست؟ يادآور شد: هيچ‌گاه در هيچ مقطع تاريخي هيچ دستورالعمل فرهنگي با بخش‌نامه و ممنوع شدن، نتيجه خوبي نداشته است. به عقيده من اين ممنوعيت در واقع آب در هاون كوبيدن است، ممنوعيت تجمل‌گرايي در فيلم‌ها و سريال‌ها اگر هم نتيجه داشته باشد، مطمئنا نتيجه‌اي كوتاه مدت خواهد داشت. كار منطقي اين است كه ما از لحاظ فرهنگي مردم را به سمتي ببريم كه تجمل‌گرايي از زندگي‌شان بيرون رود و همچنين همه مردم و حتي مسؤولان هم به شعارهايي كه مي‌دهيم عمل كنند نه فقط در كلام آنها را به زبان بياورند.

بهروز اماني در پايان به ايسنا گفت: تا زماني كه مسؤولان خودشان به شعارهايي كه مي‌دهيم عمل نكنند، نبايد از مردم عادي انتظار داشته باشيم كه رعايت كنند و تجمل‌گرايي را از زندگي خود بيرون كنند؛ در صورتي اين مشكل حل مي‌شود كه همه مردم و از جمله مسؤولان خودشان به شعارها عمل كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha