• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۳۸۹ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8912-04479
  • خبرنگار : 71404

/تجمل‌گرايي در تلويزيون ممنوع/ فرج‌الله سلحشور: فيلمساز توانا نبايد به ظاهر فيلم يا سريال تكيه كند

/تجمل‌گرايي در تلويزيون ممنوع/
فرج‌الله سلحشور: فيلمساز توانا نبايد به ظاهر فيلم يا سريال تكيه كند

فرج‌الله سلحشور درباره‌ي «ممنوعيت تجمل‌گرايي در فيلم‌ها و سريال‌هاي تلويزيوني» معتقد است: تجمل‌گرايي نوعي ضد ‌ارزش به‌ شمار مي‌رود و وظيفه‌ي ما اين است كه تجمل‌گرايي را تبليغ نكنيم.

اين كارگردان در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: متاسفانه مردم كشور ما به جز بخشي از روستاها و شهرستان‌ها، بسيار تجمل‌گرا شده‌اند و به تجمل‌گرايي عادت كرده‌اند كه اين تجمل‌گرايي از وسايل زندگي‌شان گرفته تا وسايل رفت‌وآمد و حتي خورد و خوراكشان هم ديده مي‌شود.

وي ادامه داد: در واقع اين وسايل تبليغاتي هستند كه تجمل‌گرايي را در بين مردم رواج داده‌اند و اين فيلم‌سازان و برنامه‌سازان هستند كه مي‌توانند مردم را به ساده‌زيستي دعوت كنند. ما بايد در فيلم‌ها و سريال‌ها ساده‌زيستي را جايگزين تجمل‌گرايي كرده و آن را تبليغ كنيم.

او تاكيد كرد: تجمل‌گرايي در حقيقت مردم را به خود وابسته مي‌كند و آنها را به مردمي خوش‌گذران، تجمل‌گرا و مادي‌گرا تبديل مي‌كند؛ چرا كه تجمل‌گرايي نوعي ضد ارزش محسوب مي‌شود و نبايد آن را در جامعه ترويج داد.

سلحشور در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا مبني بر اينكه ارزيابي شما از تمايل اكثر كارگردانان به كار كردن در لوكيشن‌هاي شيك و بزرگ چيست؟ خاطرنشان كرد: متاسفانه فيلم‌سازان براي اينكه بتوانند براي تماشاگران يك فيلم شيك و جذاب تهيه ‌كنند، سعي مي‌كنند از نظر بصري فيلم جذابي را براي مخاطبان بسازند، در حالي كه اين نشانه‌ي ضعف و عدم توانايي يك فيلم‌ساز است.

به گفته‌ي وي يك فيلم‌ساز توانا فقط نبايد به ظاهر فيلم يا سريال تكيه كند بلكه بايد به ارزش‌هاي درون فيلم و محتواي آن پي ببرد و مخاطبان را جذب كند.

***

اين كارگردان در ادامه در پاسخ به اين‌كه مجموعه‌ي «قصه‌هاي خدا» به تهيه‌كنندگي خودش در حال حاضر در چه مرحله‌اي به سر مي‌برد؟ يادآور شد: مجموعه‌ي «قصه‌هاي خدا» در مرحله‌ي تحقيق و نگارش است كه همزمان مشغول توليد آن هستيم؛ يك سال است كه كار اين مجموعه را شروع كرده‌ايم و مشخص نيست چه زماني به پايان برسد.

وي هم‌چنين توضيح كوتاهي درباره‌ي مضمون داستان «قصه‌هاي خدا» داد و گفت: اين مجموعه كه قرار است از شبكه‌ي يك سيما روي آنتن برود، قصه‌هاي واقعي، مذهبي و عبرت‌آميزي را روايت مي‌كند. سعي ما براين است تا آنجايي كه مي‌توانيم قصه‌هاي بيشتري را تهيه كرده و اين مجموعه را به تعداد قسمت‌ها محدود نكنيم.

فرج‌الله سلحشور در پايان در ارتباط با سريال «حضرت موسي» كه هم‌اكنون در مرحله‌ي تحقيق و نگارش است، به ايسنا گفت: سريال «حضرت موسي» كه تهيه‌كنندگي، كارگرداني و نويسندگي آن برعهده‌ي خودم است، هم‌اكنون در مرحله‌ي تحقيق و نگارش است. يكسال است اين مجموعه را آغاز كرده‌ايم و تلاش مي‌كنيم تا اواخر سال آينده فيلم‌نامه‌ به پايان برسد و كار توليد‌ش را شروع كنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha