• شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8912-06930
  • خبرنگار : 71191

/بهترين و بدترين اتفاق‌ها/ تراب محمدي: صدور حكم خروج 35 اثر از فهرست آثار ملي بدترين اتفاق بود

/بهترين و بدترين اتفاق‌ها/
تراب محمدي:
صدور حكم خروج 35 اثر از فهرست آثار ملي بدترين اتفاق بود

به اعتقاد مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري آذربايجان شرقي ثبت جهاني بقعه‌ي شيخ‌ صفي‌الدين اردبيلي و بازار تاريخي تبريز يكي از بهترين رخداد‌هايي بود كه در سال 1389 پيش آمد.

خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره‌ي بهترين و بدترين رخداد‌هاي پيش‌آمده در سال 1389 در حوزه‌هاي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با تراب محمدي گفت‌وگو كرد.

بهترين رخدادي كه امسال در حوزه‌ي كاري شما پيش آمد، چه بود؟

ثبت جهاني بقعه‌ي شيخ صفي‌الدين اردبيلي و بازار تاريخي تبريز به‌عنوان تنها بازار مسقف آجري در دنيا يكي از بهترين اتفاق‌هاي امسال بود و اين براي جذب گردشگر و شناساندن آثار تاريخي و هويت كشور بسيار مهم بود. همچنين كم كردن تصدي‌گري و بحث دوركاري از مهم‌ترين اتفاق‌هاي خوب در اين سال بود.

بدترين اتفاق سال 1389 را چه مي‌دانيد؟

به نظر من، صدور حكم خروج 35 اثر تاريخي از فهرست آثار ملي توسط ديوان عدالت اداري بدترين حالت در حوزه‌ي ميراث فرهنگي بود. همه‌ي ما در اين زمينه مسؤوليم و فقط نبايد به ميراث فرهنگي چشم دوخت.

پيش آمدن اين اتفاق‌ها در سال 1389 چه تأثيري در آينده‌ي اين حوزه‌ مي‌تواند داشته باشد؟

طبيعي است، آثار جهاني كه به ثبت مي‌رسد، آن مناطق در رسانه‌ها به خوبي معرفي مي‌شوند و كشور ما چون يك كشور بافرهنگ و تمدن غني است، گردشگر زيادي به آن وارد مي‌شود و در رونق اقتصادي كشور و اشتغال‌زايي در اين صنعت تأثير زيادي دارد.

به نظر شما، بهترين و بدترين اتفاق يا تصميم در سال 1390 چه مي‌تواند باشد؟

ضمن‌ اين‌كه استان آذربايجان شرقي بيشترين پروژه‌ها را در سال 1390 به بهره‌برداري مي‌رساند، بحث آموزش پرسنل خدمات گردشگري نيز مطرح است. تأسيسات گردشگري فعال در اين حوزه‌ نيازمند آموزش هستند. با توجه به چشم‌انداز 20 سال آينده بايد بيش از 20ميليون گردشگر به كشور بيايد، پس بحث نظارت و بازرسي از تأسيسات گردشگري اتفاق خوبي است كه مي‌تواند در سال 90 پيش آيد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha