• چهارشنبه / ۱ دی ۱۳۸۹ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8910-19119.171175

*اجراي موسيقي «مختارنامه» در تالار رودكي* گفت‌وگوي ايسنا با آهنگساز سريال داوود ميرباقري: اعتراض به موسيقي «مختارنامه» از مباحث انحرافي است

*اجراي موسيقي «مختارنامه» در تالار رودكي* 
گفت‌وگوي ايسنا با آهنگساز سريال داوود ميرباقري:
اعتراض به موسيقي «مختارنامه» از مباحث انحرافي است

آهنگساز سريال «مختارنامه» گفت: اگر قرار است بگوييم كه موسيقي يك اثر بايد ما را به ياد آن اثر بيندازد، موسيقي «مختارنامه» اين‌گونه است.

امير توسلي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پاسخ به اين پرسش كه به نظر مي‌رسد موسيقي «مختارنامه» بمانند سريال «امام علي (ع)»، هويتي مستقل از سريال  ندارد، عنوان كرد: موسيقي سريال «مختارنامه» بايد شامل پارامتر‌هايي باشد كه اين پارامتر‌ها مدنظر نويسنده، كارگردان و آهنگساز باشد.

وي افزود: موسيقي قرار است به اتفاقي كه در صحنه مي‌افتد، كمك كند؛ حجم سريال «مختارنامه» با حجم سريال‌ «امام علي (ع)» متفاوت است، در نتيجه ميزان و شكل موسيقي‌اش نيز بايد متفاوت باشد.

اين آهنگساز ادامه داد: در مواردي كه احساس كردم لازم است موسيقي به يادمادني باشد، اين كار را انجام دادم، ولي به‌طور كلي كمتر به اين سمت رفتم و سعي كردم موسيقي در خدمت سريال باشد.

توكلي درباره‌ي افزايش حجم موسيقي «مختارنامه» به خبرنگار ايسنا گفت: در روند موسيقي برحسب داستان و اتفاقاتي كه مي‌افتد تغييراتي حاصل مي‌شود و به دليل اين‌كه در سريال وارد ماجراهاي قيام مي‌شويم، موسيقي نيز شكل حماسي‌تري به خود مي‌گيرد و طبيعتا حجم موسيقي نيز بيشتر مي‌شود.

وي هم‌چنين اعلام كرد كه قرار است قسمت‌هايي از موسيقي «مختارنامه» توسط اركستر در تالار رودكي ضبط شود و اين امر در هفته‌هاي آينده اتفاق خواهد افتاد.

امير توسلي درباره‌ي اعتراضاتي كه به موسيقي تيتراژ سريال «مختارنامه» شده بود، اظهار كرد: به نظرم اين اعتراضات مباحث انحرافي است؛ به هرحال هر كار بزرگي ممكن است با چنين اعتراضاتي همراه شود.

وي خاطرنشان كرد: برخي آمدند اعتراضاتي كردند كه اصولا به موسيقي «مختارنامه» وارد نيست.

آهنگساز «مختارنامه» ادامه داد: آواهاي اين كشور متعلق به همه است و كسي نمي‌تواند ادعا كند كه يك آواي بومي متعلق به كسي است.

وي هم‌چنين افزود: من از يك آواي بومي با تغييراتي كه صلاح ديدم در آن اعمال كنم، استفاده كردم؛ من از موسيقي مقامي ايران به ويژه موسيقي جنوب ايران استفاده كردم و اين موسيقي متعلق به همه‌ي اقوام است و هركسي حق دارد به هر شكلي از موسيقي كشورش استفاده كند.

امير توسلي در پايان درباره‌ي ذكر نام گردآورنده آلبوم «اهل ماتم» در تيتراژ پاياني، گفت: من آنچه كه در واقع به لحاظ عرف متعارف بوده است، در مورد تيتراژ انجام داده‌ام، ولي اگر احيانا اسمي از قلم افتاده و بايد ذكر شود، حتما ذكر مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha