• جمعه / ۵ آذر ۱۳۸۹ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8909-18200.169714

بهزاد صديقي در نقد «مختارنامه» داوود ميرباقري: سريال «امام علي(ع)» جذاب‌تر و خوش ساخت‌تر بود ظاهر و گريم فريبرز عرب‌نيا براي مخاطب باور‌پذير نيست

بهزاد صديقي در نقد «مختارنامه» داوود ميرباقري:
سريال «امام علي(ع)» جذاب‌تر و خوش ساخت‌تر بود
ظاهر و گريم فريبرز عرب‌نيا براي مخاطب باور‌پذير نيست

بهزاد صديقي در نقد سريال «مختارنامه» گفت: علي‌رغم اين‌كه داوود ميرباقري فيلمنامه‌نويس و كارگردان بسيار خوبي است و براي ساخت لوكيشن‌هاي «مختارنامه» زمان زيادي صرف و با حساسيت بسياري روي ساخت اين سريال كار شده است، اما «مختارنامه» توقع من را به عنوان يك مخاطب برآورده نكرده است.

اين نويسنده و منتقد در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا درباره‌ي سريال «مختارنامه» افزود: اگر به طور ناخودآگاه اين سريال را با سريال «امام علي(ع)» مقايسه كنيم، متوجه مي‌شويم كه سريال «امام علي(ع)» بسيار جذاب‌تر و خوش ساخت‌تر بود.

وي ادامه داد: در سريال «مختارنامه» بازي‌ها بسيار غلوشده است؛ حتي بازي فريبرز عرب‌نيا در نقش مختار، به صورت اغراق‌آميز ديده مي‌شود.

صديقي هم‌چنين ادامه داد: بازي‌هاي غلو‌آميز باعث مي‌شود در شخصيت‌ها و نقش‌ها تصنع ديده شود و حتي طراحي صحنه و دكور نيز گاهي اوقات با آنچه كه تصور مي‌كرديم و از تاريخ اطلاع داشتيم مغاير است و اين‌ها خيلي نمي‌تواند باورپذير باشد.

وي با بيان اين‌كه شروعي كه در سريال «امام علي(ع)» وجود داشت، در «مختارنامه» كمتر ديده مي‌شود عنوان كرد: جذابيت اجرايي و پرداخت فيلمنامه‌اي براي شروع يك سريال تاريخي بسيار مهم است.

اين منتقد به خبرنگار ايسنا گفت: برخلاف اين‌كه خيلي‌ها اظهارنظر مي‌كنند، فريبرز عرب‌نيا خيلي خوب بازي مي‌كند، به نظر من او خيلي از شخصيت «مختار» دور است و با اين ظاهر و گريم براي من به عنوان مخاطب باور‌پذير نيست.

وي با تاكيد بر اين‌كه تمام بخش‌هاي «مختارنامه» غلوشده است، بيان كرد: غلو‌آميز بودن بيشتر عناصر و عوامل اجرايي در سريال «مختارنامه»، حس واقعي بودن اثر و ارتباط مخاطب با اثر را كم كرده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha