• سه‌شنبه / ۲ آذر ۱۳۸۹ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8909-18201.169716

نقد رضا درستكار بر سريال داوود ميرباقري «مختارنامه تاكنون به چاله‌ي اغراق نيفتاده است»

نقد رضا درستكار بر سريال داوود ميرباقري
«مختارنامه تاكنون به چاله‌ي اغراق نيفتاده است»

رضا درستكار با ابراز نظر مثبت و مساعد خود نسبت به قسمت‌هاي آغازين سريال «مختارنامه»، خاطرنشان كرد: شروع اين مجموعه‌ي تاريخي منطبق با انتظارات بوده است و «مختارنامه» يك حركت رو به جلو در تاريخ فيلم‌سازي داوود ميرباقري محسوب مي‌شود.

اين نويسنده و منتقد در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا درباره‌ي سريال «مختارنامه» اظهار كرد: نسبت به اتفاقاتي كه طي چند سال گذشته در تلويزيون افتاده، شايد «مختارنامه» يك سريال كم‌نظير بوده است و به نظر من تركيب مواد و عناصري كه در اين سريال وجود داشته خوب درآمده است.

درستكار درباره‌ي سكانس روياي مختار اظهار كرد: من سكانس روياي مختار را دوست داشتم؛ در مجموعه‌هاي تلويزيوني همواره در نشان دادن سكانس‌هاي رويا، ماوراء و برزخ ضعيف كار مي‌كنند، به طوري كه گاهي مورد طنز واقع مي‌شوند، اما اين بار در «مختارنامه» خوب كار كردند؛ كاري كه قابل باور بود.

وي خاطرنشان كرد: داوود ميرباقري در كارش جدي و توانمند است و تقريبا مي‌شود گفت كه درام را به خوبي مي‌شناسد و اين اصل مهمي است؛ زيرا غالبا سينماگراني كه در حوزه‌ي تاريخ فعاليت مي‌كنند در پرداختن به درام مشكل دارند.

رضا درستكار افزود: در سريال «مختارنامه» هرچه جلوتر مي‌رويم با يك درام مستقل كه در كنار روايت تاريخي قرار دارد، طرف هستيم و به نظر مي‌رسد تا اينجا قصه كه پيش درآمدي بر اتفاقاتي است كه قرار است در دهه‌ي محرم بيفتد و بعد هم به ماجراي خروج و قيام مختار ختم مي‌شود، خوب پيشرفته و شخصيت‌ها قابل باور هستند.

وي معتقد است: يكي از ويژگي‌هاي سريال «مختارنامه» اين است كه يك شخصيت نو را از تاريخ مذهب شيعه بيرون كشيده و به آن پرداخته است و در اين بين خيلي اسير مسائل ظاهرگرايانه نشده و تاكنون به چاله‌ي اغراق هم نيفتاده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha