• جمعه / ۱۶ مهر ۱۳۸۹ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8907-10392
  • خبرنگار : 71060

/نشست خبري بيست‌و‌چهارمين جشنواره‌ فيلم كودك پيش از آغاز مراسم افتتاحيه/ مسعود احمديان: امسال جشنواره‌ تكليفش را با فيلم‌ها مشخص كرده است

/نشست خبري بيست‌و‌چهارمين جشنواره‌ فيلم كودك پيش از آغاز مراسم افتتاحيه/
مسعود احمديان: امسال جشنواره‌ تكليفش را با فيلم‌ها مشخص كرده است

ساعاتي پيش از برگزاري مراسم افتتاحيه بيست‌و‌چهارمين جشنواره فيلم كودك، دومين نشست خبري اين جشنواره با حضور مسعود احمديان(دبير جشنواره)، حجت‌الاسلام سعيد كرمي (مدير كل ارشاد استان همدان) و جعفر گودرزي(مدير روابط عمومي جشنواره) در تالار شهيد آويني اين شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ابتداي اين نشست جعفر گودرزي به ذكر توضيحاتي كوتاه درباره‌ي روند برگزاري اين جشنواره پرداخت و عنوان كرد: اميدواريم حركات اين جشنواره به گونه‌اي باشد كه سينماي كودك به رشد و اعتلايي كه لايق آن است دست پيدا كند.

وي در عين حال از حضور 200 فيلم در اين جشنواره، نشست‌هاي نقد و بررسي براي فيلم‌هاي بخش مسابقه و نشست‌هاي تخصصي درباره‌ي انيميشن و فيلمنامه در سينماي كودك و اكران فيلم كودك خبر داد.

سعيد كرمي هم ضمن خيرمقدم به ميهمانان اين جشنواره از آمادگي كامل استان همدان براي برگزاري باشكوه اين جشنواره خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه جشنواره‌ي متفاوتي را در سال جاري برگزار كنند و در قالب آن تجربيات سه دوره قبل را هم مورد استفاده قرار دهند.

وي در عين حال از معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به دليل انتخاب مسعود احمديان به عنوان دبير اين جشنواره تشكر كرد.

كرمي از 12 بار سفر احمديان به همدان ياد كرد و اين تعداد بازديد يك مدير را بي‌سابقه ارزيابي كرد.

مديركل ارشاد استان همدان در ادامه از شمقدري و مهدي مسعود‌شاهي و كليه‌ افرادي كه به برگزاري اين جشنواره كمك كرده‌اند، پرداخت و گفت: براي اولين‌بار امسال قرار است توليدات فيلمسازان همداني در بخشي جدا مورد ارزيابي قرار گرفته و 100 ميليون تومان هم بابت حمايت از اين فيلمسازان در نظر گرفته شده است كه اين موضوع تاثير زيادي در رشد استعداد‌هاي اين استان خواهد شد.

وي هم‌چنين به اكران فيلم‌هاي سه‌بعدي در يكي از سالن‌هاي اين شهر اشاره و اظهار اميدواري كرد: اين روند با استقبال مردم در شهر همدان ماندگار شود.

كرمي درباره‌ي ادامه برگزاري جشنواره كودك در همدان هم اظهار كرد: وقتي استاندار همدان اعلام مي‌كنند كه آمادگي انتقال معاونت سينمايي به اين شهر را دارد، ديگر بحث درباره‌ي برگزاري جشنواره‌ي كودك كمي بيهوده خواهد بود. ما قولمان را داده‌ايم و تلاشمان را خواهيم كرد تا اين جشنواره در همدان استمرار داشته باشد.

به گزارش ايسنا، مسعود احمديان هم دراين نشست به ذكر توضيحاتي درباره‌ي روند برگزاري اين جشنواره پرداخت و عنوان كرد: شهر همدان براي برگزاري اين جشنواره فرسنگ‌ها جلوتر از ساير استان‌ها قرار دارد و ساخت و مرمت فضاهاي سينمايي در اين شهر نشان از توجه مسؤولان اين شهر به جشنواره‌ي كودك دارد.

وي در ادامه با اشاره به اين‌كه در سال جاري جشنواره‌ي تئاتر كودك هم در استان همدان برگزار شده است، اظهار كرد: ديگر استمرار برگزاري اين جشنواره در همدان را نمي‌توان يك دغدغه تلقي كرد. در واقع استمرار اين جشنواره طلب مردم همدان از مسؤولان اين شهر است و اين مسؤولان ثابت كرده‌اند كه توان انجام اين كار را دارند و من به شخصه به استمرار اين جشنواره در همدان اميدوارم.

احمديان در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود، رقابتي‌شدن آثار سينماگران همداني و بحث مسابقه‌ي فيلمنامه‌نويسي را هم از ويژگي‌هاي عمده‌ بيست و چهارمين دوره جشنواره برشمرد.

در بخش ديگري از اين نشست و در پاسخ به پرسشي كه مبني بر شايعه‌ استعفاي احمديان مطرح شده بود، وي توضيح داد: طي اين مدت به هرحال اختلاف‌نظر‌هايي وجود داشت و كار را كمي سخت مي‌كرد، اما به هرحال من آدم استعفا نيستم و مدت‌ها زمان و هزينه صرف انتخاب فيلم‌ها و برگزاري اين جشنواره شده است و نمي‌توان به اين راحتي اين موضوع را رها كرد. علاوه بر اين مساله فيلم و جشنواره‌ي كودك متكي به حضور اشخاص نخواهد بود.

در ادامه‌ي اين نشست و در پاسخ به پرسش‌ها و انتقادات خبرنگاران براي حضور در مراسم افتتاحيه و اختتاميه و سالن‌هاي نمايش‌دهنده فيلم‌ها، مسؤولان اين جشنواره خاطرنشان كردند كه امسال تدابير مختلفي انديشيده‌اند كه ديگر مشكلي در اين زمينه وجود نداشته باشد.

احمديان در بخش پاياني صحبت‌هاي خود عنوان كرد: امسال جشنواره‌ تكليفش را با فيلم‌ها مشخص كرده است. در واقع ما امسال زير بار اين تهديد نبوديم كه به دليل نداشتن فيلم ناچار باشيم هزينه‌اي پرداخت كنيم تا براي جشنواره‌ي ما فيلم بسازند. يكي از افتخارات اين دوره جشنواره‌ي كودك اين است كه ما وارد پروسه‌ سفارش براي جشنواره نشده‌ايم و نكته‌ي ديگر هم آن كه اگرچه همواره بحث‌هاي متعددي پيرامون فيلم‌هاي جشنواره‌اي مطرح مي‌شود، اما ما اين سياست را قبول نداريم و بر اين باوريم كه لازم نيست به فيلم‌هايي براي كشور افتخار كسب كرده‌اند بدبين باشيم، البته من هم قبول دارم كه در جشنواره‌هاي متعدد بين‌المللي به دليل مسائل سياسي گاه موضوعات سينمايي مورد بي‌توجهي قرار مي‌گيرد، اما در كل لازم است كه خود ما شرايط جهاني‌شدن آثارمان را فراهم كنيم.

به گزارش بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران، بيست‌و‌چهارمين جشنواره فيلم كودك تا ساعاتي ديگر افتتاح خواهد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha