• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-14643
  • منبع : نمایندگی سمنان

/قرآن؛ كتاب رحمت، حكمت و عدالت/ مدير حوزه علميه خواهران عصمتيه سمنان در گفت‌وگو باايسنا: اهانت به قرآن كريم وحدت و انسجام مسلمانان را بيشتر مي‌كند

/قرآن؛ كتاب رحمت، حكمت و عدالت/
مدير حوزه علميه خواهران عصمتيه سمنان در گفت‌وگو باايسنا:
اهانت به قرآن كريم وحدت و انسجام مسلمانان را بيشتر مي‌كند

مدير حوزه علميه خواهران عصمتيه سمنان گفت: اهانت به قرآن كريم هيچ ضربه‌اي به اسلام وارد نمي‌كند، بلكه وحدت و انسجام مسلمانان بيشتر مي‌شود.

عصمت ديهيم مدير حوزه علميه خواهران عصمتيه سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با اشاره به اينكه اقدامي كه به اسم كشيش انجام شده در اصل تصميم‌گيري كل استكبار جهاني براي اين اقدام توهين‌آميز بوده است، گفت: وقتي دشمنان اسلام تحمل موفقيت اسلام و مسلمانان را ندارند با اهانت به مقدسات عقده‌هاي دلشان را خالي مي‌كنند.

ديهيم با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در اين خصوص كه دشمنان قصد دارند بين اديان الهي تفرقه بيندازند گفت: مسيحيان از اين اقدام مبرا هستند، زيرا آنها خود از حقانيت قران مطلع مي‌باشند و خصومتي با اسلام و مسلمانان ندارند.

مدير حوزه علميه خواهران عصمتيه سمنان با اشاره به آيه 82 سوره مباركه اسراء كه مي‌فرمايد، « و نٌنزَلٌ مِنَ القٌران ما هٌوَ شِفاء ٌوَ رَحَمَتٌهٌ لِلمٌومِنينَ وَ لا يَزيدٌ الظالِمينَ اِلا خِسارا » از قرآن آنچه شفا و رحمت براي مومنان است نازل مي‌كنيم، ولي ستمكاران را جز خسران و(زيان) نمي‌افزايد، گفت: دشمنان به جاي بهره‌مندي از نور الهي به جهلشان افزوده مي‌شود زيرا خمير مايه وجودشان بر اثر كفر تيره شده و بر همين اساس دائما با نور حق در ستيزند و روز به روز بر پليدي انها افزوده مي‌شود ولي آنها بايد بدانند كه قداست شكني و اهانت به ساحت مقدس قران كريم نه تنها به اسلام ضربه نمي‌زند بلكه روز به روز اسلام و مسلمين مقاوم‌تر خواهند شد و موج اسلام گرايي در جهان هر روز بيشتر از پيش مي‌شود.

مدير حوزه علميه خواهران عصمتيه سمنان ادامه داد: بدعت در دين حرام است زماني كه سلمان رشدي به اسلام و قرآن اهانت نمود موجب شد تا سنگ بناي اين قداست شكني‌ها گذاشته شود و بر همين اساس سستي و عدم واكنش برخي مسلمانان و سران كشورهاي اسلامي موجب صحه گذاشتن بر اين اقدامات قبيح شد و در حال حاضر نيز شاهد آن هستيم.

ديهيم تصريح كرد: با چنگ زدن به ريسمان الهي كه همان قرآن كريم است و با توجه به آيه 9 سوره مباركه اسراء كه خداوند مي‌فرمايد « اين قرآن به راهي كه استوارترين راههاست هدايت مي‌كند، و به مومناني كه كارهاي شايسته انجام مي‌دهند بشارت مي‌دهد كه براي آنها پاداش بزرگي است » كه در اين راستا با عمل به قرآن و عمل شايسته نور خداوند در دلها روشن مي‌شود.

وي درپايان سكوت هر مسلمان را خيانتي بزرگ نسبت به قرآن دانست و حضور پرشور مردم در راهپيمايي در سمنان را خواستار شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha