• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8906-14723
  • منبع : نمایندگی مرکزی

/قرآن؛ كتاب رحمت، حكمت و عدالت/‌ نماينده محلات و دليجان در گفت‌و‌گو با ايسنا: غربي‌ها با اهانت به قرآن به جنگ مسلمانان آمدند

/قرآن؛ كتاب رحمت، حكمت و عدالت/‌
نماينده محلات و دليجان در گفت‌و‌گو با ايسنا:
غربي‌ها با اهانت به قرآن به جنگ مسلمانان آمدند

نماينده مردم محلات و دليجان در مجلس شوراي اسلامي، اهانت به قرآن را محكوم كرد.

حجت‌الاسلام عليرضا سليمي در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) – منطقه مرکزي، افزود: اهانتي که توسط عده‌اي از افراطيون غربي عليه کتاب مقدس مسلمانان صورت گرفت، نشانگر چند نکته اساسي بود؛ اول اينکه اين اهانت بي‌شرمانه نشانگر انحطاط اخلاقي فوق‌العاده‌اي بود که غرب در آن به سر مي‌برد؛ با اين عمل ديگر غربي‌ها نمي‌توانند ادعاي دفاع از اصول و ارزش‌هاي انساني را داشته باشند، بلکه خودشان متوجه شدند که در چه منجلاب عظيمي به سر مي‌برند و ثابت شد که لايه‌هاي پنهان تمدن غرب فرومايه و غيرقابل دفاع است.

وي تصريح کرد: نکته دوم اين‌که غربي‌ها با اين اقدام، به اصطلاح به جنگ مسلمانان آمدند؛ آنها تا ديروز به دنبال القاي اين مسئله بودند که مسلمانان دو دسته افراطي و غيرافراطي هستند و اقداماتي هم براي از بين بردن آنها انجام مي‌دادند، اما امروز اين نقاب از چهره آنها برداشته شده و ثابت شد اين بازي‌ها افسانه و خودساخته بوده و در واقع با مجموعه مسلمانان و مقدس‌ترين مقدسات آنها يعني قرآن مجيد به مقابله برخواستند.

وي ادامه داد: نکته بعدي اين‌که، از آنجا که غربي‌ها در يک حالت عقب‌ماندگي و بربريت به سر مي‌برند و اين عقب‌ماندگي که از نوع فکري و فرهنگي است، در يک حالت بسيار جاهلانه قرار دارد، تصور مي‌کنند با اين اقدامات نسنجيده مي‌توانند انديشه و فکري را که برگرفته از وحي الهي است را به حاشيه برانند، حال آنکه متوجه نيستند با چنين اقداماتي نمي‌توان با يک اعتقاد و انديشه به مقابله برخواست.

سليمي افزود: کتاب‌سوزي امروز اتفاقي است که رخ داده و آن هم کساني به مقدسات مسلمانان توهين کرده‌اند که همواره دم از آزادي مي‌زدند، اما اگر کوچکترين انتقادي به نظام سياسي يا ساير داده‌هاي آنها شود، با وحشتناک‌ترين وضع آن را سرکوب مي‌کنند.

نماينده محلات و دليجان در ادامه با تاکيد بر وحدت مسلمانان به خبرنگار ايسنا گفت: امروز بايد مسلمانان به يک انسجام براي مقابله با اين توطئه‌ها برسند؛ البته اهانت به کلام‌الله مجيد حلقه‌اي از توطئه‌هاي زنجيره‌وار‌ غربي‌هاست، اما مسلمانان قطعا درسي فراموش نشدني به مبتکران اين اهانت و هتک حرمت خواهند داد.

سليمي در پايان با انتقاد از سياست‌هاي دولت آمريکا افزود: انتظار اين بود که شخص اوباما و سردمداران حکومتي آمريکا و اروپا عکس‌العمل مناسبي در اين رابطه داشته باشند، اما سکوت آنها نشان دهنده اين است که خودشان تحريک‌کننده بوده‌اند. امروز انگشت اتهام متوجه اوباما و حاکمان انگليس، ايتاليا، آلمان و فرانسه است؛ البته همه اين مسائل نشان‌ مي‌دهد که اسلام در دنيا در حال پيشروي است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha