• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8906-09415
  • خبرنگار : 71021

عضو هيأت مديره‌ي جامعه‌ي تورگردانان: سير ورود گردشگران نزولي است هزينه‌ي بالاي تهيه‌ي فيلم از آثار انگيزه‌ي سفر گزارش‌گران خارجي را كاهش مي‌دهد

عضو هيأت مديره‌ي جامعه‌ي تورگردانان:
سير ورود گردشگران نزولي است
هزينه‌ي بالاي تهيه‌ي فيلم از آثار انگيزه‌ي سفر گزارش‌گران خارجي را كاهش مي‌دهد
عضو هيأت مديره‌ي جامعه‌ي تورگردانان ايران گفت: دعوت از رسانه‌هاي غربي براي تهيه‌ي گزارش از آثار تاريخي و طبيعي كشور مي‌تواند جو حاكم بر اين رسانه‌ها را عليه ايران تغيير دهد؛ اما سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري براي تهيه‌ي فيلم و تصوير از آثار، مبالغ عجيبي را مي‌گيرد كه اين مسأله انگيزه‌ي سفر گزارش‌گران خارجي را به كشور كاهش مي‌دهد و اين رفتارها براي تبليغ ايران عجيب است. غلام‌حسين رفيعي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به وضعيت ورود گردشگران خارجي به ايران، اظهار كرد: آمار گردشگران ورودي آژانس‌هاي ايراني از تابستان سال گذشته تا كنون رشد منفي داشته و سير ورود گردشگران تقريبا نزولي بوده است. به گفته‌ي او، علاوه بر تأثير‌گذاري شرايط سياسي، قيمت خدمات در ايران عامل مؤثر ديگري بر سفر گردشگران خارجي به ايران است. در واقع، اگر گردشگري در اين شرايط تصميم بگيرد به ايران سفر كند، وضعيت قيمت تورهاي ايران، اين علاقه‌مندي را كاهش مي‌دهد. وي ادامه داد: جمعيت تورگردانان كشور كه ارتباط مستقيمي با گردشگران و بازارهاي خارجي دارد و از وضع موجود مطلع است، پس از بررسي شرايط، پيشنهاد‌ها و راه‌كارهاي خود را به مجلس و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ارائه كرد و درخواست كمك و توجه بيش‌تري را نسبت به اين وضع داشت. رفيعي اجراي طرح معافيت مالياتي براي هتل‌هايي كه گردشگر جذب مي‌كنند، كاهش سهم بيمه‌ي كارفرما، حذف عوارض ساخت‌وساز هتل و پرداخت وام‌هاي كم‌بهره به سرمايه‌گذاران بخش خدماتي گردشگري را از جمله‌ي پيشنهادهاي مطرح‌شده دانست و افزود: صنعت گردشگري ايران پس از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها حتما با افزايش قيمت مواجه مي‌شود. بنابراين ضرورت دارد، پيش از آن‌كه وضع قيمت تورها بدتر شود، دولت مانند ديگر صنايع از گردشگري نيز حمايت كند. عضو هيأت مديره‌ي جامعه‌ي تورگردانان با اشاره به اقداماتي كه در سطح بين‌الملل براي تغيير وضعيت گردشگري كشور مي‌توان انجام داد، اظهار كرد: ما تا كنون در بسياري از نمايشگاه‌هاي بين‌المللي حضور داشته‌ايم؛ اما اين حضور، قوي و چشم‌گير نبوده است. در حال حاضر بسياري از كشور‌هايي كه جذب گردشگران انبوه را هدف قرار داده‌اند، تلاش مي‌كنند از اين فرصت‌ها براي مطرح كردن خود استفاده كنند. براي نمونه، سال پيش دولت تركيه حامي مالي نمايشگاه آلمان بود و تمام شهر را تبليغات اين كشور فراگرفته بود. بخش دولتي ما هم براي تغيير وضع گردشگري كشور مي‌تواند چنين حركت‌هايي را انجام دهد. او برگزاري تورهاي آشناسازي براي نشان دادن امنيت ايران را اقدام مؤثر ديگري دانست و گفت: اكنون توراپراتور‌هاي بزرگي هستند كه به سوريه، تركيه، مصر و اردن سفر مي‌كنند؛ ولي اصلا به ايران نمي‌آيند. بايد آن‌ها را به سمت ايران هدايت كنيم. رفيعي اضافه كرد: بايد امكاناتي در اختيار رسانه‌هاي خارجي قرار داده شود تا از جاذبه‌ها، امنيت و پيشرفت‌هاي اجتماعي و اقتصادي ايران گزارش تهيه كنند؛ اما اجراي اين تورها موانعي دارد كه بايد تسهيل شود. در اين راستا، علاوه بر روند طولاني صدور رواديد براي گزارش‌گران خارجي، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز مبالغ عجيبي را براي تهيه‌ي فيلم و تصوير از آثار تاريخي و فرهنگي تعيين كرده است كه اين امر، هزينه‌ي سفر به ايران را افزايش مي‌دهد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha