• سه‌شنبه / ۶ مرداد ۱۳۸۸ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8805-02665
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

بازخواني گفته‌هاي سيد محمد بهشتي و سيروس الوند در مراسم بزرگداشت سيف‌الله داد

بازخواني گفته‌هاي سيد محمد بهشتي و سيروس الوند در مراسم بزرگداشت سيف‌الله داد

سيف‌الله داد سال گذشته در مراسم بزرگداشتش در جشن خانه سينما مي‌گفت:«اميدوارم بگذارند اين سينما رشد خودش را بكند.»

به گزارش بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيروس الوند كارگردان سينماي ايران در مراسم بزرگداشت سيف‌الله داد گفت: سخت است آدم مسوول باشد و ميان سينمايي‌ها هم محبوب باشد، سخت است در زماني‌كه فيلم‌هاي جنگي اعتبار نداشتند و فروش نمي‌كردند فيلم جنگي‌اي بسازي كه به سينما رونق دهد.

او ادامه داد: من در زمان مديريت سيف‌الله داد آزادي واقعي را تجربه كردم و مي توانستم بدون هيچ ترسي فيلم بسازم چيزي كه الآن نيست و اميدوارم مثل او را داشته باشيم.

سيد محمد بهشتي هم از سيف‌الله داد به عنوان يكي از نزديك‌ترين دوستانش نام برد و صحبت‌كردن راجع‌ به او را بسيار سخت دانست و گفت: به پزشكان توصيه مي‌شود چند نفر را معالجه نكند از جمله كساني كه به آن‌ها نزديك هستند، ما هم نبايد راجع‌ به كساني كه به آن‌ها نزديك هستيم، صحبت كنيم.

وي ادامه داد: در جريان روزمرگي‌هاي سينما خيلي‌ها مي‌آيند و مي‌روند شبيه به نهري كه جريان دارد اما وقتي سن آدم‌ها بالا مي‌رود مي‌بينند، بايد در طول نهر به نهر نگاه نكرد تا امواجي كه روي نهر است خيلي ما را متوقف نكند. اگر با بصيرت بيشتر هم نگاه كنيم مي‌بينيم كنار نهر گل‌ها و درخت‌هايي هم قد مي‌كشند سروهايي كه به روي نهر سايه مي‌افكنند و سيف‌الله داد يكي از اين سروهاست كه اميدوارم پرطراوت هم‌چنان لطف و صفايش را به نمايش بگذارد.

سيف‌الله داد پس از دريافت تنديس افتخار و نشان طلاي خانه سينما در سخناني با بيان اين‌كه خود را شايسته اين الطاف دوستان نمي‌داند، گفت: بزرگداشت را براي آدمي مي‌گيرند كه بزرگي داشته باشد و دوستان براي اين‌كه نشان دهند بزرگي دست‌اندركاران سينما چه‌قدر است، من كوچك را انتخاب كردند تا نشان دهند يك آدم كوچك را هم مي‌توانند بزرگ جلوه دهند.

وي اظهار اميدواري كرد: سينماي ايران همان‌طور كه با بهشتي و انوار حيات دوباره آغاز كرد به جايگاهي برسد كه در شأن ملت ايران است، چون اين سينما چشم‌انداز بسيار بهتري را طلب مي‌كند.

داد ادامه داد: اميدوارم كساني كه دايه نزديك‌تر از مادر هستند، بگذارند اين سينما رشد خودش را بكند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha