• جمعه / ۱۹ مهر ۱۳۸۷ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8707-07184

مدرس دانشگاه تهران: ايجاد هماهنگي بين مسؤولان شعار داخلي گردشگري مي‌تواند باشد تخصص‌محوري در مديريت گردشگري وجود ندارد

مدرس دانشگاه تهران:
ايجاد هماهنگي بين مسؤولان شعار داخلي گردشگري مي‌تواند باشد
تخصص‌محوري در مديريت گردشگري وجود ندارد
مدرس دانشگاه تهران اظهار داشت: شعار، نوعي هدف‌گذاري، سياست‌گذاري و اولويت‌گذاري است. شعار مشخص مي‌كند كه چه مسايلي بايد مطرح شوند و درباره‌ي آن‌ها هماهنگي صورت گيرد. محمدرضا رضواني در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: در زمينه‌ي صنعت گردشگري بايد ببينيم، چه مسايل و مشكلاتي داريم، در چه جايگاهي قرار گرفته‌ايم، مي‌خواهيم به كجا برسيم و متناسب با شرايطي كه داريم، براي هر سال، شعاري را مشخص كنيم تا دستگاه‌هاي مختلف آن موضوع را مد نظر قرار دهند تا در راستاي آن شعار، هماهنگ بتوانند عمل كنند. او گفت: شعار به‌لحاظ هماهنگي و اتفاق نظري كه همراه دارد، اگر تمام دستگاه‌هاي مرتبط با گردشگري آن را بپذيرند، سبب مي‌شود كه اقدامات‌شان در زمينه‌ي توسعه‌ي گردشگري با يكديگر هماهنگ، هم‌سو و مكمل باشد. وي افزود: شعارهاي جهاني گردشگري هر سال ازسوي سازمان جهاني جهانگردي مطرح مي‌شوند؛ اما براي مثال، شعار امسال كه در زمينه‌ي تغييرات اقليمي بود، در كشور ما اولويت نداشت، به‌دليل آن‌كه ما هنوز به‌لحاظ توسعه‌ي گردشگري به آن مراحل نرسيده‌ايم كه بحث‌هاي تغييرات اقليمي براي ما مهم و با اولويت باشند. او ادامه داد: به هر حال، گردشگري مراحل مختلف توسعه دارد و ما فعلا در مراحل نخستين توسعه‌ي گردشگري هستيم. آنچه اكنون براي ما اهميت دارد، اين است كه تمام دستگاه‌ها و مسؤولان بپذيرند كه توسعه‌ي گردشگري يك ضرورت است و تلاش كنند اقدامات خود را در گردشگري هم‌سو و هم‌جهت كنند. رضواني با بيان اين‌كه هماهنگي بين مسؤولان و اتفاق نظر براي توسعه‌ي گردشگري در اولويت است، يادآور شد: ما اكنون در مراحل اوليه‌ي توسعه‌ي گردشگري هستيم و وضعيت گردشگري كشور ما هنوز تثبيت نشده است و به توسعه نرسيده‌ايم. بنابراين اتفاق نظر و هماهنگي مسؤولان در درجه‌ي نخست بسيار اهميت دارد. او اظهار كرد: گردشگري ماهيت بين بخشي دارد و با بخش‌هاي ديگر مرتبط است. آنچه براي ما مهم است، هماهنگي و اتفاق نظر بين دستگاه‌ها و مسؤولان مختلف براي توسعه‌ي گردشگري است. به همين دليل، شعار ايجاد هماهنگي بين مسؤولان و اتفاق نظر براي توسعه‌ي گردشگري، شعار داخلي گردشگري مي‌تواند باشد، به شرطي آن‌كه در اين سال در زمينه‌ي شعار، پيشرفت حاصل شود و سپس در سال بعد به‌دنبال موضوع ديگري برويم. وي درباره‌ي برنامه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در هفته‌ي گردشگري، گفت: هفته‌ي گردشگري امسال در ماه رمضان بود و زياد انعكاس پيدا نكرد. اين هفته، بيشتر جنبه‌ي رسمي و دولتي داشت و هنوز جنبه‌ي مردمي و مشاركتي پيدا نكرده، البته نسبت به گذشته مردمي‌تر شده است، اما هنوز در اين زمينه كمبودهاي اساسي وجود دارند. اين مدرس دانشگاه ادامه داد: مشكلي كه در ايران وجود دارد، تغييرات سريع مديريتي است؛ تشكيلات عوض شده است، نيروهايي كه مقداري تجربه كسب كرده‌اند، كنار گذاشته شده و نيروهاي جديدي آمده‌اند كه برخي با گردشگري هيچ ارتباطي ندارند. وي افزود: در مديريت گردشگري ايران، تخصص‌محوري وجود ندارد و تغييرات سريع مديريتي بدترين آفت براي مديريت گردشگري كشورند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha