معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري همدان: تعيين راهبرد مشخص ملي براي گردشگري بهتر از تعيين يك شعار است
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان همدان معتقد است: تعيين يك راهبرد مشخص ملي براي فعاليت در حوزهي گردشگري بهمراتب بهتر از تعيين يك شعار است.
عليرضا ايزدي در گفتوگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تأكيد بر اينكه تعيين شعار، ضمانت اجرايي لازم را بهدنبال ندارد، بيان كرد: اصل تدوين يك راهبرد و سرفصل كاري براي گردشگري بهصورت سالانه بسيار مفيد و مثبت است؛ اما اگر نام شعار را روي آن نگذاريم، بهتر است.
وي ادامه داد: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به سمتي ميتواند گام بردارد كه يك برند و راهبرد اجرايي مشخص را براي استانها تعيين كند، چراكه در اين صورت به تأثيرگذار بودن آن ميتوان اميدوار بود.
ايزدي تأكيد كرد: براي تعيين راهبرد اجرايي بايد كار كارشناسي شود و تمام جهات و مقتضيات گردشگري در آن ديده شود تا تأثيرگذاري مشخص و مناسبي را بهدنبال داشته باشد.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان همدان با بيان اينكه تعيين راهبرد ملي گردشگري قدرت واحد و يكپارچهي كشور را به عرصهي بينالمللي ميتواند نشان دهد، اظهار داشت: تعيين شعار معمولا محرك و انگيزهي فعاليت نيست؛ اما تدوين يك برند و راهبرد مشخص، سرفصل كاري ميتواند قرار گيرد. البته تعيين اين راهبرد بايد با درنظر گرفتن ابعاد مختلف فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي باشد.
وي با بيان اينكه تعيين راهبرد ملي گردشگري يكشبه اتفاق نميافتد، افزود: تدوين اين راهبرد ملي اجرايي، شعاري بودن آن را از بين ميبرد و سبب تحرك و ايجاد انگيزه در مديران و مسؤولان و در نهايت گردشگران در سطح كشور ميشود.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات