• جمعه / ۱۱ مرداد ۱۳۸۷ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8705-04945
  • منبع : نمایندگی فارس

معاون وزير گردشگري سوريه: اين كشور هر سال چهار ميليون گردشگر جذب مي‌كند

معاون وزير گردشگري سوريه همراه مسؤولان و دست‌اندرکاران اين بخش، در نشست مشترک با مسؤولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان فارس و مديران آژانس‌هاي گردشگري اين استان به بررسي راهکارهاي توسعه‌ي گردشگري پرداختند.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در استان فارس، محمدعلي پاک‌سرشت ـ مشاور اجرايي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري کشور ـ با بيان اين‌که هيأت سوري با بالاترين ظرفيت خود براي توسعه‌ي گردشگري به کشور ايران آمده است، گفت: در راستاي همکاري دوجانبه ميان کشور ايران و سوريه در راستاي توسعه‌ي گردشگري، کميته‌ي فني مشترکي تشکيل شده است که اجراي تفاهم‌ها را پي‌گيري کند.

وي بيان كرد: دور نخست اين کميته‌ي فني در سوريه تشکيل شده و اين سفر دور دوم اين مذاکره‌هاست. در تهران دو توافق‌نامه را با هيأت حاضر امضا کرديم که يکي از آن‌ها در زمينه‌ي رفع موانع براي زوار ايراني بود که مشرف به سوريه مي‌شوند.

او توضيح داد: حدود 580 هزار نفر از زوار ايراني و گردشگران در قالب تورهاي سياحتي و زيارتي از سوريه ديدن مي‌کنند. اين درحالي است که سال گذشته، فقط 30 هزار سوري از ايران ديدن کردند. خوشبختانه طرف سوري آمادگي خود را در تمام زمينه‌ها اعلام کرده است که گردشگر بيشتري را به ايران بفرستد. ما نيز آمادگي داريم، ميزبان تعداد زيادي از شهروندان سوري باشيم.

به گزارش ايسنا، محمدرضا بذرگر ـ رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان فارس ـ نيز اظهار داشت: فارس با اقدامات دولت، به‌شدت درحال توسعه در زمينه‌ي گردشگري است و بخش خصوصي سرمايه‌گذاري خوبي در اين استان انجام مي‌دهد، به‌ويژه اين‌که دولت درصدد تقويت و توسعه‌ي گردشگري است و اين براي بخش خصوصي ايجاد انگيزه کرده است.

وي به دست‌اندرکاران بخش گردشگري سوريه پيشنهاد كرد كه يک نمايشگاه گردشگري و صنايع دستي مشترک در سوريه و شيراز برگزار شود.

بذرگر افزود: اميدوارم گروهي از هنرمندان موسيقي و صنايع دستي فارس به سوريه بروند تا به معرفي جاذبه‌هاي تاريخي و فرهنگي اين استان بپردازند.

به گزارش ايسنا، عليرضا دژبد ـ معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان فارس ـ نيز با ارايه‌ي گزارشي از وضعيت آثار تاريخي و فرهنگي استان، تعداد تخت‌ها، هتل‌هاي اقامتي و دفاتر خدمات مسافرتي فارس، اعلام کرد: فارس بيشترين گردشگر را در پنج سال گذشته به ترتيب از آلمان، کشورهاي حوزه‌ي خليج فارس، فرانسه، اسپانيا و ژاپن داشته است.

معاون وزير گردشگري سوريه نيز در اين نشست، گفت: با توسعه‌ي روابط ايران و سوريه در زمينه‌هاي اقتصادي، سياسي و صنعتي بايد تلاش كنيم كه در بخش گردشگري نيز اين روابط توسعه و گسترش پيدا کند.

كلشن بستن دو تفاهم‌نامه‌ي گردشگري را ‌در روزهاي گذشته با ايران بيانگر تمايل سوريه به گسترش و توسعه‌ي گردشگري با ايران دانست و ادامه داد: سوريه هر سال چهار ميليون گردشگر جذب مي‌كند و حجم سرمايه‌گذاري در بخش خصوصي اين كشور تا سال 2010 ميلادي به سه ميليارد دلار خواهد رسيد.

وي با اشاره به جاذبه‌هاي گردشگري سوريه، افزود: با برنامه‌ريزي مناسب تلاش مي‌كنيم، زايران ايراني با جاذبه‌هاي گردشگري سوريه آشنا شوند. البته تحقق اين امر، نيازمند مشاركت و همكاري مسؤولان هر دو كشور است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha