• جمعه / ۱۱ مرداد ۱۳۸۷ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8705-04951
  • منبع : نمایندگی فارس

يادداشت تفاهم همكاري به امضاي مسؤولان استان فارس و معاون وزير گردشگري سوريه رسيد

يادداشت تفاهم همكاري به امضاي مسؤولان استان فارس و معاون وزير گردشگري سوريه رسيد

يادداشت تفاهم همكاري‌هاي گردشگري، فرهنگي و زيارتي بين استان فارس و سوريه به امضاي سيدمحمدرضا رضازاده ـ استاندار فارس ـ و كلشن ـ معاون وزير گردشگري سوريه ـ رسيد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در استان فارس، در آيين امضاي اين تفاهم‌نامه استاندار فارس از اين استان و شيراز به‌عنوان شناسنامه‌ي كامل تاريخ و فرهنگ ايران‌زمين ياد كرد و گفت: روابط جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عربي سوريه روابطي استراتژيك، محكم و پايدار است كه با تدبير و خردمندي رهبران دو كشور، در فراز و نشيب‌هاي بين‌المللي هميشه پابرجا و استوار بوده است و اين موضوع، به مشتركات زياد بين ملت ايران و سوريه بازمي‌گردد.

رضازاده ادامه داد: مردم ما وقتي در سوريه حضور مي‌يابند، خود را در خانه احساس مي‌كنند و اميدوارم مردم سوريه هم در كشور ما همين احساس را داشته باشند. سوريه و دمشق به‌دليل وجود حرم دختر گرامي حضرت علي بن ابيطالب (ع) و فرزند حضرت امام حسين (ع) براي ملت ما سرزمين و زيارتگاهي مقدس است.

نماينده‌ي عالي دولت در استان فارس بيان كرد: زايران ما در بازديد از مناطق مشرف به ارتفاعات جولان دقيقا همان احساسي را دارند كه مردم سوريه نسبت به تجاوزهاي رژيم غاصب صهيونيستي دارند. ملت ايران با ملت سوريه در ايستادگي در مقابل دشمن صهيونيستي كاملا همراه و پشتيبان ملت سوريه بوده‌اند.

رضازاده اظهار داشت: اميدوارم با خردمندي رهبران دو كشور، محبت، همدلي و صميمت بين دو ملت ايران و سوريه براي هميشه پايدار بماند.

وي با اشاره به تفاهم‌نامه‌ي بسته‌شده بين استان فارس و سوريه در زمينه‌ي همكاري‌هاي گردشگري، فرهنگي و زيارتي، گفت: در اين تفاهم‌نامه، نكات عملي بسيار خوبي پيش‌بيني شده‌اند كه اميدوارم مسؤولان ايران و سوريه در راستاي اجرايي شدن آن، جديت لازم را داشته باشند.

او افزود: تعداد زيادي از مردم ايران براي زيارت و بازديد به سوريه سفر مي‌كنند، اما مسافرت‌هاي برادران و خواهران سوري به فارس و شيراز كم‌تر است. اگر مسؤولان دو طرف در معرفي جاذبه‌هاي گردشگري و تاريخي اين منطقه و هم‌چنين فرصت‌هايي كه در فارس براي مردم سوريه وجود دارند، تلاش بيشتري داشته باشند، امكان سفر مردم اين كشور در وسعت و تعداد بيشتري فراهم خواهد شد.

استاندار فارس پيش‌بيني پرواز مستقيم هوايي از دمشق به شيراز علاوه بر پروازهاي زيارتي ايرانيان را از جمله راهكارهاي مهم در افزايش مراوده‌هاي گردشگري بين دو كشور ايران و سوريه توصيف و اضافه كرد: اكنون پروازهاي مستقيم از تعدادي كشورهاي عربي به استان فارس وجود دارند كه اين موضوع به‌دليل هماهنگي و هم‌خواني فرهنگي بين ملت ما و ملت‌هاي مسلمان منطقه، وجود جاذبه‌هاي غني تاريخي و گردشگري فارس و وجود امكانات و خدمات تخصصي پزشكي است كه در اين استان ارايه مي‌شوند و به‌لحاظ سطح خدمات با سطح خدمات روز دنيا برابري مي‌كنند و در مقابل، هزينه‌ي بسيار كم‌تري دارند.

به گزارش ايسنا، معاون وزير گردشگري سوريه نيز با تشكر از مهمان‌نوازي گرم مردم و دولت جمهوري اسلامي ايران و استان فارس، گفت: توجه به ميراث فرهنگي و جاذبه‌هاي تاريخي دو كشور نقش مهمي در ترويج پايگاهاي گردشگري يكديگر مي‌تواند داشته باشد.

كلشن بيان كرد: تعداد زايران و گردشگران ايراني كه به سوريه سفر مي‌كنند، قابل قبول است و ما تلاش مي‌كنيم، آن‌ها را به سمت جاذبه‌هاي گردشگري سوريه نيز سوق دهيم. از مسؤولان فارس و شيراز نيز مي‌خواهيم اين زمينه را براي مسافران سوري فراهم كنند.

وي با اظهار اميدواري نسبت به اين‌كه ايران از مقاصد مهم سفر گردشگران سوري باشد، اظهار داشت: تعداد بسيار زيادي از مردم سوريه علاقه‌ي خاصي براي سفر به ايران دارند، به اين دليل كه هيچ تفاوتي بين دو ملت وجود ندارد و هر دو طرف بايد تلاش كنند، به اين دستاورد نزديك‌تر شوند.

تفاهم‌نامه‌ي همكاري‌هاي مشترك گردشگري فرهنگي و زيارتي فارس و سوريه شامل ايجاد تسهيلات لازم با هدف شركت در جشنواره‌ي راه ابريشم و نمايشگاه صنايع دستي سوريه و نمايشگاه بازار گردشگري خاورميانه در شيراز، مبادله‌ي اطلاعات جامع گردشگري در زمينه‌هاي درماني، طبيعت‌گردي، فرهنگي و زيارتي، ايجاد تسهيلات لازم با هدف برقراري حمل‌ونقل مستقيم هوايي بين شيراز و دمشق و برعكس، تبادل كارشناس گردشگري در زمينه‌ي آموزش گردشگري و هتل‌داري، ايجاد تسهيلات لازم با هدف بهبود سطح خدمات مؤسسه‌هاي گردشگري دو كشور و ايجاد تسهيلات لازم براي گردشگران و زايران در گذرگاه‌هاي مرزي و گمركات، صدور رواديد و نيز مبادله اطلاعات جاذبه‌هاي گردشگري و اماكن زيارتي و آمار زايران و گردشگران دو كشور است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha