• چهارشنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8611-05601
  • خبرنگار : 71133

محمود اربابي: از مجموع فيلم‌هاي ارايه‌شده هفت فيلم اصلاحات داشتند فيلم‌ها اگر نسبت به جشنواره تغيير نكنند، پروانه‌ي نمايش مي‌گيرند

محمود اربابي: 
از مجموع فيلم‌هاي ارايه‌شده هفت فيلم اصلاحات داشتند
فيلم‌ها اگر نسبت به جشنواره تغيير نكنند، پروانه‌ي نمايش مي‌گيرند

محمود اربابي گفت: فيلم‌هايي كه توسط هيأت انتخاب براي حضور در جشنواره فيلم فجر پذيرفته شده‌اند با توجه به اين‌كه ملزم به دريافت پروانه نمايش براي حضور در جشنواره مي‌باشند، مسايل مربوط به اداره كل ارزشيابي و نظارت سينماي حرفه‌اي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برايشان لحاظ گرديده است.

مديركل ارزشيابي و نظارت سينماي حرفه‌اي معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين‌كه امسال نيز مطابق روال گذشته پروانه نمايش به فيلم‌ها براي حضور در جشنواره داده شده است خاطرنشان كرد: اصلاحات براي فيلم‌ها هميشه در طول سال و به هنگام دريافت مجوز اكران انجام شده است اما در روند برگزاري جشنواره چون نمايش فيلم‌ها در زماني محدود انجام مي‌گيرد اين موضوع بازتاب بيشتري پيدا مي‌كند.

او معتقد است: اگر به صورت تفكيك‌شده بخواهيم مقايسه كنيم، اصلاحات ارايه شده به فيلم‌ها نسبت به فيلم‌هايي كه در طول سال پروانه نمايش مي‌گيرند قابل مقايسه نبوده و به مراتب كم‌تر است. به طوريكه امسال از مجموع 43 فيلم ارايه شده براي بخش‌هاي مختلف جشنواره توسط هيأت انتخاب، فقط 7 فيلم 4 تا 5 مورد اصلاحات داشته‌اند و حداقل 35 فيلم با كم‌ترين اصلاحات به مرحله آماده‌سازي رسيده‌اند و اين مطلب بيانگر فهم و توجه جدي فيلم‌سازان كشور به رعايت قوانين و مقررات فرهنگي كشور است.

اربابي درباره‌ي فيلم‌هايي كه از سوي هيأت انتخاب جشنواره انتخاب نشده‌اند به ايسنا گفت: اداره كل در خصوص فيلم‌هايي كه انتخاب شده‌اند نظر و اقدامش روشن و صريح است، اما در مورد فيلم‌هايي كه ارايه يا انتخاب نشده است چون وضعيتشان را نمي‌دانيم بحثي نداريم.

اربابي در پاسخ به اين سوال كه پذيرش در جشنواره به معناي داشتن پروانه نمايش براي اكران عمومي است اظهار داشت: هنگام اكران اگر پخش‌كننده فيلم اعلام نمايد كه فيلم نسبت به نسخه ارايه شده به جشنواره تغييري ندارد، پروانه نمايش آن پس از بررسي و رعايت مقررات اداري صادر مي‌شود، اما اگر تغييراتي داشته باشد، طبيعتا مجددا بازبيني خواهد شد.

اربابي در پايان گفت: جشنواره همواره امكان مناسبي براي ارزيابي فيلم جهت آماده‌سازي نهايي در مرحله نمايش عمومي آن است و فيلم‌سازان از عكس‌العمل مخاطبان جشنواره براي افزايش تأثيرات فيلم‌هاي خود بهره مي‌برند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha