• دوشنبه / ۸ بهمن ۱۳۸۶ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8611-04791
  • خبرنگار : 71091

سينماگران خطاب به مديران فرهنگي: كم توجهي به سينماي فرهنگي بسيار نگران‌كننده است

سينماگران خطاب به مديران فرهنگي: 
كم توجهي به سينماي فرهنگي بسيار نگران‌كننده است

تعدادي از سينماگران كشور در پي اتفاقات اخير جشنواره‌ي فيلم فجر طي بيانيه‌اي از مديران و سياست‌گذاران فرهنگي دعوت كرده‌اند تا با نگاهي دوباره، سينماي انديشمند ايران را مورد بررسي قرار بدهند.

در اين نامه كه نسخه‌اي از آن در اختيار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) قرار گرفته است، خطاب به سياست‌گذاران و مديران عرصه فرهنگ و هنر آمده است: «كم‌توجهي و ناديده‌ گرفته‌شدن سينماي فرهنگي، كه بخش مهمي از سرمايه‌ي ملي ايران محسوب مي‌شود، بسيار نگران‌كننده است. به نظر مي‌رسد تصميم‌گيران عرصه‌ي سينما، به جاي همفكري و ارايه راهكارهاي اجرايي براي رسيدن به افق‌هاي ملي و جهاني، با اتخاذ تصميم‌هاي نامناسب، موجب انزوا و حذف بخشي از سينماي انديشمند ايران در نمايش‌هاي عمومي شده‌اند، درحال كه اين بخش از سينما، مهم‌ترين ابزار فرهنگي در جهت شناساندن فرهنگ ايراني به جهانيان بوده است.

با نگاه دوباره به اين گونه‌ي سينما، مي‌توانيم باور داشته باشيم كه اين فيلم‌ها حتا در مواضع انتقادي نيز، در خدمت توسعه فرهنگي كشور خواهند بود. جدي گرفته‌نشدن اين نوع سينما در جشنواره‌ي فيلم فجر و مهم‌تر از آن عدم نمايش عمومي اين آثار در سالن‌هاي سينما، موجب خسارت‌هاي فراوان فرهنگي و اقتصادي شده است و خواهد شد و مسكوت ماندن نمايش فيلم‌هاي فرهنگي نشانه‌ي كم‌توجهي مسوولان به اين بخش از سينماست.

از دست‌اندكاران جشنواره و سياست‌گذاران فرهنگي كشور دعوت مي‌كنيم كه با نگاه دوباره به اين نوع فيلم‌ها، در سياست‌ها و تصميم‌هاي خود، نسبت به اين سينما، تأميلي دوباره داشته باشند و اجازه دهند تا جشن ملي سينماي ايران، متعلق به همه‌ي اعضاي كوچك و بزرگ سينما باشد.

پيشاپيش از همه‌ي همكاران سينمايي كه با مفاد اين نامه موافقت دارند و نتوانسته‌ايم با ايشان تماس بگيريم، عذرخواهي كرده و همراهي ايشان را تقاضامنديم. »

اين نامه به امضا 45 نفر از دست‌اندركاران سينماي ايران همچون عزت‌الله انتظامي، همايون اسعديان، محسن اميريوسفي، پرويز پرستويي، كيومرث پوراحمد، محمد رسول‌اف، عليرضا ريسيان، اميرشهاب رضويان، فرشته طائرپور، كيانوش عياري، اصغر فرهادي، عبدالرضا كاهاني، حميد نعمت‌الله، نيكي كريمي، سامان مقدم، مازيار ميري، شهرام مكري و... رسيده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha