• شنبه / ۱۷ آذر ۱۳۸۶ / ۱۹:۵۶
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8609-10148

ژازه طباطبايي فردا جراحي مي‌شود

ژازه طباطبايي فردا جراحي مي‌شود

ژازه طباطبايي به بيمارستان آتيه منتقل شد، تا صبح فردا مورد عمل جراحي قرار گيرد.

اين هنرمند نقاش، مجسمه‌ساز و شاعر پيش‌رو ايران، كه از 15 آذرماه به‌دليل آسيب‌ديدگي از ناحيه‌ي لگن در بيمارستان امام حسين (ع) بستري بوده است، از وضعيت جسمي مطلوبي برخوردار نيست و در عيادت خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تنها با اشاره‌ي دست به‌ ابراز نارضايتي از وضع موجود خود بسنده كرد.

طباطبايي 77ساله قرار است تا پيش از ظهر فردا (يكشنبه 18 آذرماه) مورد عمل جراحي قرار گيرد.

بنا بر اعلام، موزه‌ي هنرهاي ديني امام علي (ع) بهمن‌ماه سال‌جاري به‌همراه بزرگداشتي نمايشگاهي از آثار وي را برگزار كند.

گويا سرپرست موزه‌ي هنرهاي معاصر تهران نيز امروز به عيادت اين هنرمند معاصر رفته و بر برگزاري نمايشگاه و چاپ و انتشار مجموعه آثار او در ارديبهشت‌ماه سال آينده تاكيد كرده است.

ژازه طباطبايي از پيشگامان هنر مدرن در ايران و تلفيق آن با مايه‌هاي هنر سنتي و نقاش و حجم‌ساز برجسته معاصر است كه بيشتر ماه‌هاي سال را در اسپانيا مي‌گذراند، اما اين‌روزهاي پاييزي را در تهران به‌سر برده است.

او نوشتن را از 12سالگي آغاز و تاكنون بيش از 40 جلد كتاب شامل داستان‌هاي فولكلور، رمان، شعر، نقدهاي هنري و نمايشنامه منتشر كرده است.

وي پيش از ورود به دانشگاه، يك روزنامه را هم منتشر كرد، پس از آن به كارگرداني،‌ هنر دراماتيك، باله و نقاشي و مجسمه‌سازي علاقه‌مند شد.

طباطبايي پايه‌گذار و مدير گالري هنر مدرن ايران است. آثارش در استراليا، چين، انگليس، فرانسه، ‌آلمان، يونان، هند، ايران، ايتاليا، موناكو، اسپانيا، سوئد،‌ تركيه، آمريكا و يوگسلاوي نمايش داده شده‌اند.

همچنين آثار وي به جشنواره‌هاي پاريس، سن پائولو و جشنواره دوسالانه ونيز رفته و بيش از 10 جايزه‌ي جهاني را دريافت كرده‌ است.

طباطبايي سال‌هاست كه مجسمه‌هايش را با استفاده از آلات و ادوات مستعمل ماشين‌هاي صنعتي خلق مي‌كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha