• جمعه / ۱۳ مهر ۱۳۸۶ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8607-06496
  • خبرنگار : 71021

ايران دومين حضور را در نمايشگاه سن‌پترزبورگ تجربه كرد ارايه‌ي 30هزار محصول تبليغاتي و يك‌هزار و 161 پروژه‌ي سرمايه‌گذاري در نمايشگاه

ايران دومين حضور را در نمايشگاه سن‌پترزبورگ تجربه كرد
ارايه‌ي 30هزار محصول تبليغاتي و يك‌هزار و 161 پروژه‌ي سرمايه‌گذاري در نمايشگاه
رييس ستاد تبليغات و نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري گفت: ايران با ارايه‌ي 30 هزار محصول تبليغاتي به زبان روسي و انگليسي در پانزدهمين نمايشگاه گردشگري سن‌پترزبورگ روسيه شركت كرد. محمدحسين برزين در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه ايران براي دومين‌بار به‌صورت متمركز در اين نمايشگاه شركت كرده است، اظهار داشت: در غرفه‌ي ايران با طراحي مدرن و متناسب با فضاي اين نمايشگاه، چهار آژانس توريستي همراه نماينده‌اي از معاونت سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري حضور دارند كه در طول برپايي اين نمايشگاه به رايزني و مذاكره با طرف‌هاي خود پرداخته‌اند. وي ادامه داد: براي اين نمايشگاه حدود 30 هزار واحد در 31 نوع، اقلام تبليغات گردشگري ايران با توجه به سليقه و نياز گردشگران روس به زبان‌هاي روسي و انگليسي تهيه شده‌اند كه در طول برپايي نمايشگاه توزيع مي‌شوند. همچنين كارت‌هاي دعوت بازديد از غرفه‌ي ايران توسط بانوان ايراني با لباس‌هاي محلي در اين نمايشگاه پخش مي‌شوند كه لباس‌ها و رنگ فيروزه‌يي خرمهره‌هاي متصل به دعوتنامه‌ها بسيار مورد توجه قرار گرفته است. رييس ستاد تبليغات و نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري افزود: يك‌هزار و 161 پروژه‌ي مستقل سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي هتل‌سازي، كمپينگ و ديگر امكانات گردشگري در ايران ازسوي معاونت سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تهيه شده‌اند كه در اين نمايشگاه ارايه مي‌شوند. اين پروژه‌ها تاكنون ازسوي سرمايه‌گذاران روسيه با استقبال مطلوبي مواجه شده‌اند. او با اشاره به تبليغات منفي عليه ايران در رسانه‌هاي غربي و ايجاد ذهيت منفي نسبت به ايران، بيان كرد: در حاشيه‌ي اين نمايشگاه، گفت‌وگويي با تلويزيون ملي روسيه انجام شد كه موضوع تبليغات منفي عليه ايران مورد توجه و اشاره‌ي آنها نيز بود كه در پاسخ گفتند، اين مساله صحت ندارد و از تمام مردم روسيه براي بازديد از ايران كه با كشورشان اشتراك‌هاي فرهنگي و مناسبات اقتصادي و سياسي دارد، دعوت كردند. برزين گفت: حضور ايران در نمايشگاه‌هاي گردشگري امسال مانند ماتال مالزي، جاتاي ژاپن و CIS روسيه و برخورد بازديدكنندگان نشان مي‌دهد كه ذهنيت منفي ايجادشده براثر تبليغات رسانه‌هاي غربي به‌سرعت درحال ذوب شدن است. او ادامه داد: حضور ايران در نمايشگاه سن‌پترزبورگ روسيه به اعتقاد مسؤولان رسمي اين كشور در بازديد از اين نمايشگاه و غرفه‌ي ايران، نشان‌دهنده‌ي جدي گرفتن روسيه در ديگر تعامل‌هاست كه اين موضوع از نظر آن‌ها قابل توجه و اهميت بود. وي با بيان اين‌كه غرفه‌ي ايران با استقبال خوب مردم سن‌پترزبورگ و روسيه مواجه شده است، اظهار داشت: بيشتر بازديدكنندگان غرفه‌ي ايران، درباره‌ي رواديد پرسش دارند كه اين ابهام نيز براثر تبليغات منفي ايجاد شده است؛ اما به آنها گفته شد كه در فرودگاه ايران رواديد دو هفته‌يي يا از طريق اينترنت و سايت اين ستاد رواديد الكترونيكي مي‌توانند دريافت كنند. برزين اضافه كرد: آژانس‌هاي حاضر در اين نمايشگاه تاكنون رضايت داشته و ديدارها و مذاكرات بسياري داشته‌اند و در برپايي اين غرفه نيز مشكل خاصي وجود نداشت. هدف ما نيز در نمايشگاه سن‌پترزبورگ، جلب گردشگر به ايران است. پانزدهمين دوره‌ي نمايشگاه گردشگري سن‌پترزبورگ (CIS 2007) از سوم تا پنجم اكتبر (11 تا 13 مهرماه سال 1386) در زميني به مساحت 85 هزار متر مربع برگزار شد. اين نمايشگاه سال گذشته، حدود 9 هزار بازديدكننده و 300 شركت‌كننده‌ي داخلي و بين‌المللي داشت. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha