• یکشنبه / ۳ تیر ۱۳۸۶ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8604-01271

/بررسي شيوه‌ي استانداردسازي هتل‌ها/ دبير جامعه‌ي هتل‌داران بوشهر: استانداردها پيش از آغاز استانداردسازي بايد تعريف شوند

/بررسي شيوه‌ي استانداردسازي هتل‌ها/
دبير جامعه‌ي هتل‌داران بوشهر:
استانداردها پيش از آغاز استانداردسازي بايد تعريف شوند

دبير جامعه‌ي هتل‌داران بوشهر درباره‌ي طرح پايلوت استانداردسازي هتل‌ها، اظهار داشت: پيش از آغاز استانداردسازي هتل‌ها، استانداردها بايد تعريف شوند.

دلير در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: بايد يك گروه تخصصي تشكيل شود و استانداردها مشخص شوند. همچنين در تمام هتل‌هاي كشور بايد درباره‌ي ارتقاي خدمات، برنامه‌هاي آموزشي گنجانده شوند و دولت در اين زمينه سرمايه‌گذاري كند. اكنون يكي از مشكلات ما به‌روزرساني و استانداردسازي خدمات است.

وي افزود: در استانداردسازي بايد شرايط منطقه‌يي و آب و هوايي هر منطقه را درنظر گرفت، مثلا در شهر تهران براي ساختمان هتل‌ها رنگ‌هاي روشن را مي‌توان انتخاب كرد؛ اما در شمال كشور فضا و محيط جغرافيايي به آنها اين اجازه را مي‌دهد، تا از رنگ‌هايي مانند زرد و بنفش نيز استفاده كنند.

او درباره‌ي هتل‌هايي كه در اين طرح پايلوت قرار خواهند گرفت، ادامه داد:‌ بهتر است، هتل‌هايي كه در مناطق محروم و شهرستان‌هاي كوچك قرار دارند، در اولويت قرار گيرند؛ زيرا هتل‌هاي شهرستان‌ها منابع درآمد بسيار ناچيزي دارند و امكان سرمايه‌گذاري در آن‌ها كم است و دولت با سرمايه‌گذاري در مناطق محروم به نتيجه‌ي مطلوب مي‌تواند دست يابد.

دلير گفت: در اين طرح به هتل‌هاي بزرگ نيز به‌صورت درصدي مي‌توان كمك كرد و به عبارتي اگر طرحي وجود دارد، تمام هتل‌هاي كشور بايد در آن حضور داشته باشند.

وي اظهار داشت: هتل‌دار تلاش مي‌كند، سطح خدمات خود را در بالاترين مرحله نگه دارد؛ تا از طريق آن بتواند جذب مهمان كند و از طريق استانداردسازي اين خدمات قانونمند و يك شكل مي‌شوند. در اين جريان، ممكن است كه تعدادي از هتل‌ها ارتقا و تعدادي تنزل ستاره داشته باشند.

دبير جامعه‌ي هتل‌داران استان بوشهر بيان كرد: دولت در بخش‌هاي مختلف صنعتي كشور ابلاغ‌كننده‌ي سياست‌هاي كلي است و نظارت بر آن‌را برعهده دارد. به عبارتي، دولت بايد ارتباط‌هاي توريستي را تسهيل كند؛ اما نظارت بر فعاليت هتل‌ها بهتر است، در دست اتحاديه‌ي جوامع و اصناف قرار گيرد.

او اضافه كرد: با سپردن نظارت به جوامع و اصناف، بحث هتل‌داري تخصصي مي‌شود و هزينه‌هاي دولت كاهش مي‌يابند. با اين كار، فعاليت‌ها سرعت مي‌يابند، استاندارد‌ها بالا مي‌روند و رقابت ميان هتل‌داران قانونمند مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha