• جمعه / ۱۵ دی ۱۳۸۵ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 8510-07665
  • خبرنگار : 71062

وقتي سرباز دلتنگ فرمانده‌اش مي‌شود؛ مراسم شب خاطره سالگرد شهادت احمد كاظمي برگزار شد دكتر دهقان:مي‌توان شهيد كاظمي‌هاي بسياري تربيت كرد

وقتي سرباز دلتنگ فرمانده‌اش مي‌شود؛
مراسم شب خاطره سالگرد شهادت احمد كاظمي برگزار شد
دكتر دهقان:مي‌توان شهيد كاظمي‌هاي بسياري تربيت كرد

مراسم شب خاطره سالگرد شهادت سردار سرلشگر پاسدار شهيد احمد كاظمي و يارانش ديشب در مركز فرهنگي سيدالشهداء تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرويس فرهنگ و حماسه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مراسم كه با حضور اقشار مختلف مردم،سردار حسين علايي، سردار سعيد قاسمي و ... برگزار شد،ئ دكتر دهقان، معاون رييس‌جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: همه اتفاقات براي ما به معني بيدارباش هستند.

وي افزود: شهيد كاظمي فرماندهي باتدبير و با درك بالا از موقعيت، شرايط و منطقه و قدرتمند در عرصه طرح‌ريزي بود.

وي گفت: او با برخوردهاي دلسوزانه و با پشتوانه‌اي عظيم در خدمت اسلام بود و بايد بررسي شود انقلاب چه انسان‌هاي بزرگي تربيت كرده است؟.

دكتر دهقان اظهار داشت: مي‌توان با تاسي از راه اين شهيدان، شهيد كاظمي‌هاي بسياري تربيت كرد تا آينده نظام با همين دست‌مايه‌ها تقويت شود.

سردار دهقاني از همرزمان شهيد كاظمي نيز گفت: اين شهيدان مجمع خوبي‌ها بودند و بايد براي هر يك از آنها شب خاطره برگزار شود و اميدواريم با ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در راه شهيدان گام‌هاي اساسي برداريم.

وي همچنين به ويژگي‌هايي از هر يك از اين شهدا اشاره كرد.

سردار حاجيان نيز در اين مراسم گفت: بسياري از حرف‌هايي كه ما امروز مي‌زنيم و يا كاري را انجام مي‌دهيم آن زمان شهيد كاظمي شروع كرده بود و انجام مي‌داد.

وي با اشاره به انديشه استراتژيك شهيد كاظمي اظهار داشت: شهيد كاظمي اطلاعات را آن چنان پردازش مي‌كرد كه مي‌توانست به عنوان يك سناريو براي همرزمانش باشد. وقتي از تفكر استراتژيك حرف مي‌زنيم بايد ابتدا از محيط شناخت داشته باشيم و شهيد كاظمي اين درس را در سال 59 به ما داد.

سردار حاجيان همچنين اظهار داشت: وقتي از كربلا صحبت مي‌شود به خاطر مطرح كردن ارزش‌هاي مديريتي است،چون عامل پايداري ما ارزش‌هاي امام حسين (ع) و عمل به آنهاست و ما وظيفه داريم انديشه اين بزرگواران را ترويج دهيم، زيرا ماندگار هستند و آيندگان ما هم به همين امر افتخار خواهند كرد.

در اين مراسم همچنين يكي از سربازان تيپ المهدي (عج) كه شهيد كاظمي قبل از شهادتش از آن تيپ بازديد و با اين سرباز صحبت كرده بود به بيان خاطراتي از آن ديدار پرداخت.

سرباز قناعت‌پيشه گفت: شهيد كاظمي فرمانده خوب و دلسوزي بود و تمام فكرش رسيدگي به مشكلات و كمبودهاي سربازان بود. زماني كه وارد تيپ المهدي (عج) شد با يك تشريفات بسيار ساده از وي استقبال شد. وقتي با سربازان صحبت مي‌كرد تصور مي‌كرديم از مسايل پيچيده نظامي سوال خواهد كرد اما سردار كاظمي از مشكلات سربازان پرسيد.

قناعت‌پيشه يادآور شد: در اين بازديد دستم را باندپيچي كرده بودم. شهيد كاظمي علت اين كار را از اين من پرسيد گفتم در حين بازي فوتبال آسيب ديدم. شهيد كاظمي آن قدر دقت داشت كه حتي پست تخصصي بازي من در فوتبال را هم پرسيد.

وي گفت: وقتي شهيد شد خيلي ناراحت شدم. خانواده‌ام دليل ناراحتي‌ام را پرسيدند فيلم بازديد سردار كاظمي را به آنها نشان دادم و آنها تازه احمد كاظمي را شناختند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha