• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۸۵ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8507-10224
  • خبرنگار : 71021

«آسيب‌شناسي صنعت توريسم» /بازاريابي/ تاكنون درباره‌ي بازارهاي هدف مطالعه‌ مدوني نشده است در كل سازمان گردشگري گزارش نظرسنجي از گردشگران پيدا نمي‌شود!

«آسيب‌شناسي صنعت توريسم» /بازاريابي/ 
 تاكنون درباره‌ي بازارهاي هدف مطالعه‌ مدوني نشده است
در كل سازمان گردشگري گزارش نظرسنجي از گردشگران پيدا نمي‌شود!
سعيد اميريان گفت: تاكنون مطالعه مدون و بررسي علمي ‌درباره‌ي بازارهاي گردشگري، بازاريابي وتبليغات در كشور صورت نگرفته است. اين كارشناس گردشگري در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگري ايسنا، تصريح كرد: تاكنون درباره‌ي شناخت بازارهاي هدف گردشگري ايران مطالعه‌ي مدون صورت نگرفته و كتابي جز معدودي از بازار ژاپن درباره‌ي بازاريابي گردشگري در ايران چاپ نشده است. اميريان ادامه داد: در ايران گردشگران از يكديگر تفكيك نشده و نظرسنجي نيز از جهانگردان ورودي به كشور صورت نگرفته است و بايد در اين بخش كار علمي ‌انجام شود. وي با بيان اين كه هيچ گزارش يا مطلبي درباره‌ي بازخورد و عكس‌العمل گردشگران ورودي به كشورمان تهيه نشده است، افزود: نمي‌دانيم گردشگران از چه بخشي در كشور راضي يا ناراضي هستند و در كل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در اين زمينه، يك مطالعه انجام نشده است، در حالي كه صنعت گردشگري به نمونه گيري‌هاي پي‌در پي نياز دارد. به گفته‌ي وي، آمار نظام‌مندي كه الگو و خطي براي بهبود رويه در گردشگري باشد وجود ندارد و در اين بخش نيز اقدام اساسي نشده است. اين كارشناس گردشگري با بيان اين كه درباره‌ي نمايشگاه‌ها نيز مطالعه‌ي دقيقي وجود ندارد، گفت: بدون داشتن استراتژي معين در زمينه‌ي بازارهاي هدف و بررسي اثر بخشي اين فعاليت‌ها، در نمايشگاه‌هاي گردشگري خارجي شركت مي‌كنيم، بدون اين كه بازخوردي از اين فضاها دريافت شود. وي خاطرنشان كرد: تاكنون از حضور در نمايشگاه‌هاي گردشگري بين‌المللي و تعداد گردشگران ورودي حاصل از فعاليت در اين نمايشگاه‌ها، هيچ ارزيابي و بررسي صورت نگرفته است. اميريان اظهار كرد: ايران فعاليت‌هاي بازاريابي و تبليغاتي چون پخش تيزر، حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي، تهيه و چاپ بروشور، سي دي و... داشته، ولي تاكنون مطالعه در سطح بالاي براي شناسايي راه مطلوب و ارزيابي از اثر بخشي اقدامات گذشته نشده است. به اعتقاد وي،‌ در حركات تبليغاتي و بازاريابي الگو‌برداري كلي و بدون مطالعه و پشتوانه‌ي علمي‌بوده است، بنابر اين بازخورد آن نيز مشخص نيست. اميريان در پايان درباره‌ي فعاليت بخش خصوصي در بازاريابي و تبليغات، گفت: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بايد تسهيلاتي را فراهم كند تا بخش خصوصي با هزينه‌ي پايين‌تر درعرصه‌ي بين‌المللي حضور يابد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha