• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۳۸۵ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8507-10901

«آسيب‌شناسي صنعت توريسم» /بازاريابي/ توان بخش خصوصي در حوزه‌ تبليغات و بازاريابي محدود است بودجه تبليغات به اندازه‌ پخش دو تيزر تلويزيوني در بي‌بي‌سي نيست!

«آسيب‌شناسي صنعت توريسم» /بازاريابي/ 
 توان بخش خصوصي در حوزه‌ تبليغات و بازاريابي محدود است
بودجه تبليغات به اندازه‌ پخش دو تيزر تلويزيوني در بي‌بي‌سي نيست!
خسرو ايرانپور معتقد است: براي دستيابي به شيوه‌هاي درست و كارآمد در حوزه‌ي تبليغات و بازاريابي ما ناگزيريم كه مجريان نمايشگاهي نيروهاي متخصص و ماهر را به خدمت بگيريم. عضو شوراي عالي ميراث فرهنگي و گردشگري در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگري ايسنا با اشاره به تشكيل شوراي تبليغات و نمايشگاه‌ها در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و همچنين حضور نمايندگاني از بخش‌ها خصوصي صنعت گردشگري در اين شورا، تاكيد كرد:‌ تشكيل اين شورا نمونه‌اي از اقداماتي است كه در خصوص دستيبابي به مدل‌هاي مناسب تبليغات و بازاريابي صورت گرفته است. وي ادامه داد: انجام اقداماتي پيوسته از سوي بخش دولتي و خصوصي در حوزه‌ي تبليغات و بازاريابي مهمترين تاثير را در توسعه‌ي صنعت گردشگري خواهد داشت. ايرانپور با بيان اين كه بيش از 50 درصد بودجه‌ها حوزه‌ي گردشگري اكثر كشورهاي جهان به حوزه‌ي بازاريابي و تبليغات اختصاص دارد، ياد‌آور شد: اين در شرايطي است كه بر اساس محورهاي برنامه‌ي چهارم توسعه كل ساختار بودجه‌ي ما به اندازه‌ي بخش دو تيزر تلويزيوني در بي‌بي‌سي نيست، بنابر اين اگر مي‌خواهيم مثل كشورهاي در حال رشد مثل تركيه، يونان،‌ ماكائو و گردشگري خود را به تحرك آوريم، بايد نگرشي اساسي نسبت به بودجه‌هاي تبليغات خود در حوزه‌ي اين حوزه داشته باشيم. وي با بيان اين كه توان بخش خصوصي در حوزه‌ي تبليغات و بازار يابي گردشگري محدود است، گفت: نهايت توان بخش خصوصي براي تبليغات و بازاريابي در حد معرفي واحدهاي زير مجموع خود است كه مي‌تواند سياست‌گذاري‌ها و برنامه‌هاي كلان حوزه‌ي گردشگري را پوشش دهد. ايرانپور تصريح كرد: فعاليت‌هايي كه هم اكنون در حوزه‌ي تبليغات و بازاريابي گردشگري صورت مي‌گيرد، از حداقل‌هاي صنعت گردشگري است، چرا كه به عنوان مثال حضور كشورمان در نمايشگاه‌هاي مختلف گردشگري تنها اعلام موجوديتي از طرف دست‌اندركاران و نمايندگان گردشگري كشور است كه قطعا براي بهينه كردن حضور در نمايشگاه‌ها در جهت توسعه‌ي گردشگري بايد از كليه‌ي ابزارهاي موجود بخش دولتي و خصوصي به طور پيوسته بهره گرفت. دبير جامعه هتلداران ايران، بازاريابي از طريق نمايشگاه‌ها را يكي از ابزارهاي مهم در توسعه‌ي گردشگري دانست و گفت: در تمامي‌كشورهاي جهان هيچگاه دولتي براي اين منظور به طور مستقيم در نمايشگاه‌ها حضور پيدا نمي‌كند، بلكه با بسترسازي و اقدامات زمينه ساز،‌ حضور بخش خصوصي را آسان مي‌كند در مقابل نيز بخش خصوصي با تمام توان خاص خود در اين نمايشگاه‌ها حضور مي‌يابد و قراردادهاي اجرايي و كاري خود را ساماندهي مي‌كند. ايرانپور خاطرنشان كرد: بازاريابي و تبليغات حوزه‌ي گردشگري شامل سه بخش مهم طراحي محصول، كانال‌هاي توزيع و تبليغات است كه در نهايت رضايت مندي وجلب نظر مشتري را دنبال مي‌كند. عضو شوراي عالي ميراث فرهنگي و گردشگري، در پايان ياد‌آور شد: هر گونه فعاليت برنامه‌ريزي و اجرايي در حوزه‌ي تبليغات و بازارهايي كه از سوي بخش خصوصي ودولتي انجام مي‌شود، بايد در پيوستگي و انسجام با يكديگري باشند تا منجر به بازاريابي دائمي ‌و كار‌آمد شوند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha