• شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۸۵ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8502-00983

برنامه‌هاي وزارت علوم در هفته خوابگاه‌ها اعلام شد تقدير از سرپرستان خوابگاهي موفق و خيرين خوابگاه‌ساز

برنامه‌هاي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در هفته خوابگاه‌ها اعلام شد.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هفته خوابگاهها امسال برخلاف سالهاي گذشته در هفته آخر ارديبهشت ماه از 22 تا 28 ارديبهشت ماه در دانشگاهها و مراكز آموزش عالي كشور برگزار مي‌شود.

وزارت علوم، تحقيقات و فناوري روزهاي اين هفته را امسال «خوابگاه و بهداشت فردي اجتماعي»، «خوابگاه و فرهنگ»، «خوابگاه و مديريت بهتر»، «خوابگاه و مشاوره و كارآفريني»، «خوابگاه و خيرين»، «خوابگاه و شهر»، «خوابگاه و ورزش» نامگذاري كرده است.

در روز اول كه با عنوان «خوابگاه و بهداشت فردي اجتماعي» نامگذاري شده است، برنامه‌هايي مانند بهسازي و نظافت محيط خوابگاه‌هاي دانشجويي، نظافت محوطه خوابگاه‌ها توسط اداره خوابگاه‌ها و نظافت اتاق‌ها توسط دانشجويان، ارايه نهار به دانشجويان خوابگاهي، تهيه و توزيع جزوات و بروشورهايي با موضوعات توصيه‌هايي درباره نگهداري از امكانات خوابگاهي، تبيين مقررات سكونت در خوابگاه، آموزش بهداشت فردي و اجتماعي در خوابگاه و غيره، برنامه‌هاي آموزشي پيرامون نحوه امدادرساني با كمك جمعيت هلال احمر اجرا مي‌شود.

همچنين طرح مسابقات مختلف فرهنگي در خوابگاه‌ و اهدا جوايز به دانشجويان خوابگاهي برتر، معرفي خانه‌هاي فرهنگ، اجراي برنامه‌هاي هنري در خوابگاه‌ها، اهدا گلدان به هر يك از اتاقهاي خوابگاه، تجليل از جانبازان و ايثارگران خوابگاه‌ها، نصب تصاوير شهداي دانشجو و تهيه شعارهايي در تجليل از اين عزيزان و نصب آنها در محيط خوابگاه‌هاي دانشجويي طي برگزاري مراسمي با حضور دانشجويان خوابگاهي و خانواده شهدا از برنامه‌هاي روز دوم يعني روز «خوابگاه و فرهنگ» است.

همچنين در روز سوم يعني «خوابگاه و مديريت بهتر» از سرپرستان خوابگاهي موفق تقدير مي‌شود و برپايي كارگاه آموزشي براي سرپرستان خوابگاهي در موضوعات بهداشت فيزيكي و نگهداري خوابگاه‌ها، مهارتهاي ارتباط با جوان، نشست مسؤولين دانشگاه و جلسه پرسش و پاسخ در خوابگاه، دعوت از معاونين دانشگاه و روساي دانشكده‌ها و گروه‌هاي آموزشي براي بازديد از خوابگاه و آشنايي با مسايل زندگي دانشجويان در خوابگاه، توصيه به اقامت مديران دانشگاه در يكي از شبهاي هفته خوابگاه‌ها، ارايه گزارش اقدامات انجام شده در خصوص خوابگاه طي يكسال گذشته توسط مسؤولين دانشگاه به دانشجويان به طرق مختلف نظير سخنراني، بروشور، تراكت، نظرخواهي از دانشجويان در خصوص شيوه مديريت بهينه خوابگاه و ارايه جمع بندي نظرات به مسؤولين دانشگاهي و وزارتي از ديگر برنامه‌هاست.

درروز چهارم، روز «خوابگاه، مشاوره و كارآفريني» ضمن برگزاري سخنراني‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي مختلف توسط مراكز مشاوره دانشجويي، با موضوع مهارت‌هاي زندگي به ويژه مهارت‌هاي ارتباطي و بين شخصي، شيوه‌هاي همزيستي در خوابگاه‌ و غيره، سخنراني‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي پيرامون كارآفريني و تعاوني‌هاي دانشجويي برگزار مي‌شود.

تهيه و توزيع كتابچه جزوات و بروشورهايي با موضوعات ترويج فرهنگ زندگي جمعي در خوابگاه، همزيستي، مهارتهاي ارتباطي، مخاطرات مصرف مواد مخدر، كارآفريني، برگزاري مسابقات مختلف كتاب خواني در موضوعات مشاوره و كارآفريني، برپايي نمايشگاه ارايه اقدامات و گزارشات عملكرد مراكز مشاوره دانشجويي و توزيع بسته‌هاي آموزشي، افتتاح مراكز مشاوره دانشجويي در دانشگاه‌هايي كه تا كنون برپا نشده است، برپايي نمايشگاه از آثار فرهنگي، هنري و دانشجويي و نمايشگاه عرضه توليدات دانشجويان ساكن در خوابگاه‌ها و معرفي تعاوني‌هاي دانشجويي موفق از ديگر برنامه‌هاست.

به گزارش ايسنا در روز پنجم، روز «خوابگاه و خيرين» با برگزاري مراسمي از افراد خيري كه به نحوي در توسعه فضاي خوابگاهي و دانشگاهي مشاركت داشته‌اند، تقدير مي‌شود. همچنين تلاش براي جلب مشاركت خيرين در توسعه فضاهاي خوابگاهي و آموزشي، تشكيل شوراي خيرين و اوقاف دانشگاه، انجام مصاحبه‌ مطبوعاتي معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه با صدا و سيما و مطبوعات محلي براي اطلاع رساني و دعوت از مردم جهت مشاركت در امر خوابگاه سازي و ايجاد خوابگاه خودگردان و خوابگاه غير دولتي و بهره گيري از سنت حسنه وقف در زمينه خوابگاه سازي و دعوت از خانواده‌هاي دانشجويان براي بازديد از خوابگاه و آشنايي با محيط سكونت فرزندان از ديگر برنامه‌هاي روز پنجم است.

بر اين اساس دعوت ازاعضاي شوراي شهر و مسؤولين شهرستان براي بازديد از خوابگاه‌هاي دانشجويي و افتتاح پروژه‌هاي جديد خوابگاهي در اين هفته، تقدير از مسؤولين نهادهاي شهري كه در زمينه رفع مشكلات خوابگاه‌هاي دانشجويي مساعدت نموده‌اند و بازديد دانشجويان از نقاط ديدني شهر از برنامه‌هاي روز ششم يعني «خوابگاه و شهر» است.

درروز هفتم يعني روز «خوابگاه و ورزش» برنامه‌هايي مانند برگزاري مسابقات ورزشي، ترويج فرهنگ ورزش‌هاي همگاني، افتتاح پروژه‌هاي ورزشي نظير سالن ورزشي، اتاق سلامت و تندرستي، تهيه و توزيع جزوات و بروشورهايي با موضوعات مرتبط با سلامتي اجرا مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha