• شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۸۵ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8502-00925

مديركل دانشجويان داخل وزارت علوم: خوابگاه‌هاي خودگردان داراي حراست مي‌شوند آيين‌نامه حمايت از دانشجويان خارجي تدوين مي‌شود

مديركل دانشجويان داخل وزارت علوم:
خوابگاه‌هاي خودگردان داراي حراست مي‌شوند
آيين‌نامه حمايت از دانشجويان خارجي تدوين مي‌شود

مدير كل دانشجويان داخل وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: آيين‌نامه حمايت از دانشجويان غيرايراني تدوين شده و در مرحله نهايي شدن قرار دارد.

به گزارش خبرنگار صنفي‌آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران، دكتر حسن مسلمي ناييني امروز در يك نشست مطبوعاتي در مورد نحوه پذيرش دانشجويان خارجي در دانشگاه‌هاي كشور، اظهار كرد: دانشجويان غيرايراني به دو شيوه بورسيه و آزاد در كشور پذيرش مي‌شوند كه متقاضيان خارجي دريافت بورسيه تحصيلي پس از بررسي صلاحيت و مشخصات در دانشگاه‌هاي كشور پذيرش مي‌شوند و متقاضيان تحصيل آزاد نيز پس از سنجش صلاحيت علمي و در صورت پرداخت هزينه تحصيلي خود در كشور پذيرش مي‌شوند.

وي در مورد چگونگي انتقال دانشجويان ايراني خارج از كشور به دانشگاههاي كشور نيز گفت: يك دسته از اين دانشجويان، فرزندان ماموران ايراني هستند كه پس از پايان ماموريت به كشور بازگشته‌اند كه اين دانشجويان پس از بررسي وضعيت آنها در شوراي انتقال، به يكي از دانشگاه‌هاي كشور منتقل مي‌شوند.

دسته ديگر دانشجوياني هستند كه به صورت آزاد و شخصي در دانشگاههاي خارج تحصيل مي‌كنند كه اين دسته از دانشجويان نيز مي‌توانند با پرداخت شهريه در هر دانشگاهي كه پذيرش مي‌شوند ادامه تحصيل دهند.

وي در ادامه با اشاره به عدم تشكيل كميسيون موارد خاص وزارت علوم از دو ماه پيش از انتصاب خود در وزارت علوم، گفت: متاسفانه پرونده‌ها انباشته شده بود اما تصميم گرفتيم كه جلسات كميسيون خاص هر ماه به طور منظم تشكيل شود و پاسخ هيچ پرونده‌اي بيش از يك ماه به طول نمي‌انجامد.

به گزارش ايسنا، دكتر مسلمي ناييني افزود: جلسات كميسيونهاي ديگر مانند بورس دانشجويان غيرايراني نيز به صورت منظم درآمد و شوراي انتقال دانشجويان خارج به داخل نيز تشكيل شد.

وي با تاكيد بر فعال كردن مراكز مشاوره دانشجويي، تصريح كرد: بايد احترام بيشتري ميان اساتيد و دانشجويان وجود داشته باشد كه در اين راستا مراكز مشاوره، بروشورهايي را تهيه كرده‌اند كه موجب مسؤوليت پذيرشدن دانشجويان مي‌شود.

مدير كل دانشجويان داخل وزارت علوم در ادامه از استقرار حراست در خوابگاه‌هاي خودگردان خبر داد و گفت: حراست وظيفه امنيت دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها را بر عهده دارد و معاونت دانشجويي سهمي در اين ميان ندارد.

دكتر مسلمي ناييني در خاتمه با تاكيد بر اينكه ايمني خوابگاه‌ها بايد به جد پيگيري شود، به حادثه آتش سوزي در خوابگاه دخترانه دانشگاه اصفهان اشاره كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha