• شنبه / ۷ آبان ۱۳۸۴ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8408-02022
  • خبرنگار : 71078

نقدي بر سريال «مرده‌ي متحرك» بار عمده‌ي بازي‌ها بر دوش مجيد صالحي ... ضرباهنگ كند ... طنز راديويي ... شخصيت‌هايي شبيه كاريكاتور

يك منتقد درباره‌ي سريال «مرده متحرك» گفت: اين سريال دچار تعدد شخصيت شده است كه اين مشكل از فيلمنامه نشات مي‌گيرد.

علي عمادي ـ دبير سرويس رسانه‌ي روزنامه‌ي جام‌جم ـ در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون «ايسنا» افزود: به جاي آن كه شخصيت‌ها در كل كار پخش شوند، بعضي قسمت‌ها خيلي برجسته و برخي مواقع رها مي‌شوند و اكنون سريال بين تعدد شخصيت و تك شخصيتي بودن سر درگم است.

اين منتقد درباره‌ي رها شدن شخصيت نرگس در اين مجموعه اظهار كرد: بايد از طرح يك شخصيت و عامل انگيزه‌اي چون عشق در داستان‌ها، در كليت سريال استفاده شود و به نتيجه برسد.

عمادي با اشاره به ضرباهنگ كند اين سريال، تصريح كرد: براي اين كه اين سريال در تمام شبهاي ماه رمضان روي آنتن رود به حجم آن اضافه شده است كه اين امر موجب كند شدن ضرباهنگ «مرده‌ي متحرك» شده است، چرا كه در هر قسمت اتفاقات زيادي نمي‌افتد.

دبير سرويس رسانه‌ي جام‌جم با بيان اين كه محدوديت طنز تصويري در ايران، سريال‌سازان را به سمت استفاده از طنز راديويي سوق مي‌دهد، خاطرنشان كرد: يكي از راههاي پر كردن خلاء هاي زماني استفاده از اصطلاحات است البته برخي كارگردان‌ها از زمان‌هاي قديم از تكيه كلام براي معرفي شخصيت استفاده مي‌كردند ولي اكنون به بخشي از سريال‌هاي طنز تبدل شده است تا بتوانند خلاء‌هاي اين كارها را پر كند.

وي مي‌افزود: به گفته نويسنده‌ي سريال مرده متحرك، تكيه كلام‌هاي جلال، ساخته ي مجيد صالحي است.

عمادي با بيان اينكه بازيهاي در اين مجموعه غلو شده است، اظهار كرد: دليل اين امر اين است كه بار عمده‌ي سريال بر دوش مجيد صالحي به عنوان ايفاگر نقش جلال است هر چند كه اين بايگر تلاش كرده است كل فضا را پوشش دهد، ولي قراردادن بار سريال روي دوش يك بازيگر قطع نمي‌تواندن جواب دهد.

از سوي ديگر اغراق بيش از حد در بازي‌ها موجب شده است كه شخصيت‌ها بيشتر به كاريكاتور نزديك شوند.

عمادي در پايان درباره‌ي استفاده از قالب طنز براي نشان دادن مقوله‌اي چون مرگ و روح گفت: نوع قالب مورد استفاده براي پرداختن به چنين قصه‌هايي مهم نيست بلكه مهم آن است كه مخاطب داستان را باور كند. در سريال مرده متحرك كاش تنها يك بار روح آقا اشرف در مقابل جلال ظاهر مي‌شد چون ملاقات مداوم اين دو، كار را بيشتر به شوخي نزديك مي‌كند و از اثرگذاري آن مي‌كاهد و بيننده به جاي آن كه به دنبال آموزه‌هاي اخلاقي كار باشد به اين شوخي معطوف مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha