• شنبه / ۲۳ مهر ۱۳۸۴ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8407-03060.33733

/ديدگاه نخبگان به رسانه‌ي ملي/ يك استاد دانشگاه صنعتي شريف: ابراز نظر و عقايد طيف‌هاي مختلف فرهنگي در رسانه‌ي ملي مخاطبان آن را افزايش مي‌دهد

يكي از اساتيد دانشگاه صنعتي شريف گفت: اگر طيف‌هاي مختلف فرهنگي كه حتي در دولت نيستند حتي با حجم كم‌، نظرات و عقايد خود را در رسانه‌ي ملي ابراز كنند مخاطبان صدا و سيما افزايش چشمگيري پيدا مي‌كند. دكتر فروهر فرزانه ـ استاد دانشكده‌ي برق دانشگاه صنعتي شريف ـ در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا به مسئولان صدا و سيما توصيه كرد: جو برنامه‌هاي تلويزيون در زمان انتخابات حزب بود به طوري كه تمام گرايش‌ها و سليقه‌هاي كشور توانستند عقايد و نظرات خود را ابزار كنند اين در حالي است كه اين امر با سابقه صدا و سيما در مديريت قبلي در تضاد كامل بود به دليل اين كه در دوره قبل ابراز نظر بعضي طيف‌هاي سياسي جزء نقاط ممنوعه در كشور بود. دكتر فرزانه در ادامه به خبرنگار ايسنا گفت: اگر روزي يك برنامه درباره‌ي هر شهر و نقاط قوت، زيبايي‌ها، تواناييها، صنايع‌دستي و محلي، هويت آن در برنامه‌هاي تلويزيوني پخش شود به شناخت مردم به خصوص نسل جوان از كل ايران و آثار طبيعي كشور كمك مي‌كند. وي با اشاره به آمار شهرها و شهرستان‌هاي كشور اظهار كرد:‌30 استان، 300 شهرستان و 900 شهر داريم كه با توجه به توانمندي‌هاي اين مناطق كه مي‌توان آن را در برنامه‌هاي نيم ساعته گنجاند، مي‌توانيم به تقويت هويت ملي جوانان كمك كنيم. دكتر فرزانه در ادامه گفت: برنامه‌هاي تلويزيوني را مخصوصا شبكه 4 را نسبتا زياد نگاه مي‌كنم كه حاوي برنامه‌هاي مستند و انگليسي زبان است. اين شبكه به دليل اين كه حاوي اطلاعات علمي، فرهنگي، تاريخي است با سليقه شخص من مناسب است. البته كانال‌هاي ديگر نيز ممكن است مورد توجه اقشار ديگر جامعه باشد مثل شبكه 3 ولي بيشتر برنامه‌هاي شبكه 4 را ترجيح مي‌دهم. اين استاد دانشگاه همچنين اظهار كرد: اگر امكان پخش برنامه‌هاي ورزشي مخصوصا مسابقه‌هاي علمي به طور مستقيم نيست مي‌توان با تاخير چند ساعته و حتي يك روزه پخش كرد در صورتي كه در حال حاضر بسياري از اين مسابقات بعد از برگزاري پخش نمي‌شود و فيلم اين مسابقه را در يك برنامه هفتگي چند ثانيه از آن را نشان مي‌دهند. دكتر فرزانه تاكيد كرد: مي‌توان با رقيق‌سازي طبق سياقي كه در شبكه 4 وجود دارد. برنامه‌هاي شبكه‌هاي ديگر را نيز بهبود داد خصوصا در برنامه‌هاي تحليلي و خبر. وي در خصوص آگهي‌هاي تبليغاتي تلويزيون گفت: اين آگهي‌ها با حجم افراطي زياد بسيار مخرب‌اند و تقريبا مشابه كشورهاي سرمايه‌داري و تنها جايي كه مي‌توان از اين آگهي‌ها در امان بود زمان پخش اخبار است. البته بازرگاني و تجارت مايع رونق كشور است ولي طبق محاسبه‌اي كه انجام دادم بيش از 24 ساعت در روز آگهي دارد يعني اگر هر كدام از كانال‌ها را روشن كنيد در يكي از آنها آگهي وجود دارد. فروهر فرزانه در پايان متذكر شد: مي‌توان با حجم كم‌آگهي‌ها آنها را پربار تر كرد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha