• یکشنبه / ۲۰ دی ۱۳۸۳ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8310-07940
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

مرعشي درنخستين جلسه‌ي كانون هماهنگي گردشگري كشور، سال آينده 20 ميليارد تومان صرف تبليغات بين‌المللي ميراث فرهنگي و گردشگري مي‌شود

مرعشي درنخستين جلسه‌ي كانون هماهنگي گردشگري كشور،
سال آينده 20 ميليارد تومان صرف تبليغات بين‌المللي ميراث فرهنگي و گردشگري مي‌شود
اولين جلسه‌ي كانون ملي هماهنگي گردشگري با حضور رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و نمايندگان دستگاه‌هاي مختلف دولتي و بخش خصوصي برگزار شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اين جلسه سيد حسين مرعشي به عنوان رييس كانون ملي هماهنگي گردشگري كشور با تاكيد بر ضرورت هماهنگي و همكاري دستگاه‌هاي مختلف در توسعه‌ي صنعت گردشگري گفت: هدف از تشكيل اين كانون، توسعه‌ي مديريت جاري صنعت گردشگري به عنوان مهم‌ترين عامل رشد و توسعه‌ي اين صنعت است. وي افزود: در دنياي صنعتي و مدرن كنوني، بازار گردشگري بازاري كاملا فشرده و حساس است؛ به طوري كه بهترين راه رسيدن به توسعه‌ي اين بازار، هماهنگي و همكاري تمامي دستگاه‌هاي دخيل در اين صنعت و در واقع اعمال درست مديريت جاري بر صنعت توريسم است. مرعشي تاكيد كرد: كانون هماهنگي گردشگري كشور با هدف حل مشكلات و معضلات اين صنعت در بخش‌هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي، امنيتي و ... تشكيل شده و در اين مجموعه تلاش مي‌شود تا در خصوص سياست‌هاي كلان صنعت گردشگري و حل مشكلات آن توسط دستگاه‌هاي دولتي و خصوصي تصميم‌گيري شود. رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: در تشكيل كانون هماهنگي گردشگري به سه اصل مهم حفظ ارزش‌ها و معيارهاي فرهنگي و اخلاقي جامعه، حفظ محيط زيست و هم‌چنين توسعه‌ي گردشگري متناسب با ظرفيت‌هاي ميراث فرهنگي توجهي ويژه شده است. معاون رييس‌جمهور تصريح كرد: اين كانون تلاش مي‌كند با حفظ ارزش‌ها و اصالت جامعه‌ي ايراني، حفظ محيط زيست و توسعه‌ي آن و هم‌چنين توجه به ميراث فرهنگي به عنوان اسناد تاريخي هويت ايراني گردشگران خارجي را جذب و با همكاري دستگاه‌هاي مختلف، فضايي آرام و امن را براي آن‌ها به وجود بياورد. مرعشي با اشاره به اصل مديريت‌ بازاريابي گفت: ما بايد محصولات گردشگري خود را با اولويت‌هاي مشخص و در بازارهاي مشخص ارايه كنيم و در كنار سه محصول عمده‌ي گردشگري كشور يعني توريسم زيارتي، فرهنگي و طبيعت‌گردان، محصولات فرعي خود را در مناطق مختلف جهان تبليغ كنيم. وي اضافه كرد: با بررسي‌هاي انجام شده در اولويت‌هاي اول گردشگري ايران، 21 كشور كه بعضا كشورهاي منطقه‌اي هستند،شناسايي و در اولويت بعدي نيز 20 كشور براي انجام تبليغات و بازاريابي گردشگري انتخاب شده‌اند. مرعشي هم‌چنين از ارايه‌ي استاندارد خدمات به گردشگران به عنوان مهم‌ترين عامل در جذب و رضايتمندي آن‌ها نام برد و گفت: ارايه‌ي خدمات با استاندارد‌هاي جهاني به گردشگران از جزئي‌ترين و كلي‌ترين خدمات نظير ويزا، حمل و نقل، محل‌هاي اقامتي و تفريحي سبب مي‌شود هر گردشگر به هنگام بازگشت به كشورش به عنوان بهترين عامل تبليغاتي براي ايران عمل كند. رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با اشاره به مصوبات كانون هماهنگي گردشگري كشور گفت: كليه‌ي مصوبات اين كانون براي دستگاه‌هاي دولتي با نظارت اجرايي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي لازم‌الاجراست بخش‌هاي خصوصي نيز براي كسب يارانه‌ها و حمايت‌هاي دولتي موظف به اجراي مصوبات اين كانون هستند. در پايان اين جلسه مقرر شد جلسات كانون هماهنگي گردشگري كشور دوشنبه هر هفته تشكيل شود. گفتني است كانون گردشگري با توجه به اهميت نقش هماهنگي بين اجزاي صنعت گردشگري در فرآيند توليد و ارايه‌ي خدمات به گردشگران و در اجراي بند ب ماده 4 قانون تشكيل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري توسط شوراي عالي ميراث فرهنگي و گردشگري تشكيل شده است. سيد حسيني مرعشي گفت: سال آينده 20 ميليارد تومان صرف تبليغات بين ‌المللي ميراث فرهنگي و گردشگري مي‌شود. رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري سپس درجمع خبرنگاران حاضر در نشست اظهار داشت: بودجه سازمان هر چند به تصويب دولت رسيده است؛ اما هنوز توسط مجلس شوراي اسلامي رسميت نيافته است. وي با اشاره به 30 درصد افزايش بودجه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نسبت به سال قبل گفت: افزايش بودجه در بخش پژوهش‌هاي بنيادي پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به خصوص در پژوهش‌هاي باستانشناسي كشور صرف خواهد شد. وي اضافه كرد: علاوه بر بخش پژوهش‌ها، بخشي از اين بودجه نيز صرف تامين نيازهاي اعتباري يگان‌هاي حفاظت و خدمات نيروي انتظامي و همچنين انجام مطالعات محورها و قطب‌هاي گردشگري و توسعه زير‌ساخت‌هاي آن‌ها و همچنين پرداخت يارانه وام و تسهيلات براي سرمايه‌گذاران صنعت گردشگري صرف خواهد شد. وي با اشاره به احداث ارودگاه‌هاي گردشگري گفت: سال آينده اردوگاه‌هاي گردشگري در قطب‌ها و مناطق گردشگري ايجاد مي‌شود. رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تاكيد كرد: اين اردوگاه‌ها با هدف توسعه گردشگري داخلي و ارائه تسهيلات و تاسيسات ارزان‌قيمت به گردشگران داخلي احداث مي‌شوند. مرعشي در خصوص تبديل تهران به قطب گردشگري ايران كه قبل از اين مطرح شده بود گفت: در حال بررسي طرح گسترش موزه ملي ايران و همچنين مذاكره با نيروهاي مسلح براي ايجاد موزه نظامي ايران هستيم. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha