• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403080705325
  • خبرنگار : 71451

در یادواره شهدای نیروی زمینی ارتش عنوان شد:

ثمره خون شهدا در جبهه مقاومت مشاهده می شود

ثمره خون شهدا در جبهه مقاومت مشاهده می شود

یادواره شهدای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان حماسه پایداری در مشهد مقدس برگزار شد

به گزارش ایسنا، یادواره شهدای نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان « حماسه پایدار» با حضور خانواده‌های شهدا از سراسر کشور در شهر مشهد مقدس برگزار شد. 

در این یادواره امیر سرتیپ سیروس امان‌اللهی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در شمال شرق کشور ضمن گرامیداشت یاد شهدای پدافند هوایی ارتش و فراجا در سخنانی گفت: شهدا دانسته در مسیر ایثار و مقاومت در راه حفظ کشور در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند. دل‌ کندن از مادیات یکی از ویژگی‌های بارز شهدا است و ثمره خون آنها را اکنون در جبهه مقاومت شاهد هستیم.

وی ادامه داد: همه ما باید مدافعان در سراسر دنیای اسلام را دعا و مانند رهبرمان تمام قد در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کنیم. شما خانواده شهدا در جوار حرم ثامن‌الحجج (ع) رزمندگان اسلام را که مقابل جهان کفر و رژیم صهیونسیتی مبارزه می‌کنند دعا کنید.

در ادامه این یادواره علی یداللهی، پدر شهید مجتبی یداللهی منفرد، جوان‌ترین شهید مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی گفت: هرمسیری که به ولایت منتهی نشود بی ثمر است. شهدای ما کاری کردند که امام زمان (عج) به آنها افتخار خواهند کرد. دنیا در مقابل آمادگی عزیزان پدافند هوایی ارتش مات و مبهوت شد عزیزان ارتشی ما لباس نظامی را برای یاری دین خدا و خدمت به ملت به تن کردند و به آنها افتخار می‌کنیم که توانستند «ما توانستیم» را اعلام کنند. 

وی افزود: ما باید ائمه را الگوی خود قرار بدهیم و از ولایت غافل نشویم. شهید در ما ایجاد انگیزه کرده است. ملت ما پشتیبان ولایت است در حالی که مستکبران و نتانیاهو از چنین پشتیبانی برخوردار نیستند. 

پدر اولین شهید مدافع حرم ارتش خطاب به آمریکا و رژیم صهیونسیتی اعلام کرد: اگر حضرت ابراهیم در آتش، حضرت یونس در دل نهنگ و حضرت موسی در میان آبها زنده ماندند به خواست خدا بود. حافظ نظام مقدس جمهوری اسلامی هم خداوند است. دزدان و گرگان منطق قدرت را می‌فهمند و باید با آنها مقابله کرد. الگوی مبارزه ما سید الشهدا (ع) است.

در این یادواره جمعی مسؤلان لشکری و کشوری و خانواده های ۵۰۰ شهید و جانباز نیروی زمینی ارتش حضور داشتند.

در ادامه این یادواره، سرهنگ محسن صادق‌نیا، مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش گفت:  ارتش جمهوری اسلامی ایران بالغ بر ۴۸ هزار شهید و بالغ بر ۲۰۰ هزار جانباز و بیشتر از ۲۴ هزار نفر آزاده به این آب و خاک تقدیم کرده است. ارتش جمهوری اسلامی ایران بالغ بر دو میلیون ۵۰۰ هزار نفر آموزش نظامی داده است که امروز آنها را اسطوره خود می‌دانیم. ارتش ثابت کرده است که در شعار «ارتش فدای ملت» در تمامی دوران‌ها صادق بوده است.  شعار ایثار و شهامت در رگ‌های ارتشیان جریان دارد و نمی‌تواند تحمل کند که دشمن غاصب و جعلی رژیم صهیونسیتی آسیب و تجاوزی به کشور بکند.

وی اعلام کرد: اسراییل و متحدان نادانش این را آویزه گوش خود کنند که ارتش مانند همیشه دست به ماشه آماده فرمان است. ما آماده فوران و جاری شدن به سمت دشمنان هستیم. شهدای پدافندی ما مانند شهدای عملیات رادار سوباشی در دفاع مقدس ثابت کردند تا آخرین قطره خون ایستاده‌اند. شهید شاهرخی از شهدای پدافندی ارتش آخرین پیامی که به دوستش ارسال کرده بود اعلام کرده بود آسوده بخواب ما بیداریم. در دنیا رژیم جعلی و غاصب رسوا کرد. شهدای محور مقاومت یک فرد نیستند و یک آرمان و جنبش هستند.

صادق‌نیا تاکید کرد: استکبار جهانی درس بگیرد که با کشتن یک فرد یک مکتب و فرهنگ یا ایدئولوژی از بین نخواهد رفت. فرهنگ جبهه و جهاد در رگ‌های ملت ایران وجود دارد و شهادت را افتخار می‌داند.  امروز با پدیده‌ای در دنیا مواجه هستیم که اسمش را جنگ نمی‌توان گذاشت بلکه جمیع تمامی خصوصیات جاهلی است و این یعنی توحش مدرن که سازمان‌های بین‌المللی در مقابل آن سکوت کرده‌اند.


وی خاطرنشان کرد: نسل امروز شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس را درک نکردند و ما باید فرهنگ جبهه و جهاد را به نسل جدید منتقل کنیم. دشمن از کشته‌های خودش قهرمانان خیالی می‌سازد، اما ما با وجود قهرمان و اسطوره‌های خود از آنان غافل شده‌ایم و این وظیفه شما خانواده‌ها است که شهیدان را معرفی کنید.
ما باید در تبیین جهاد شهدا کار فرهنگی کنیم.

همچنین امیر سرتیپ کیومرث سپهری از پیشکسوتان دوران هشت سال دفاع مقدس ارتش درباره یکی از شهدای مشهدی عملیات «والفجر ۴» به نام گروهبان علی اصغر وزیرنیا  که در لشکر ۲۸ کردستان خدمت می‌کرد، گفت:  عملیات والفجر ۴ بسیار دشوار  و طولانی بود. من به عنوان معاون گردان و یگانی از سپاه در این عملیات شرکت کردیم. وقتی به نزدیک هدفمان رسیدیم ساعت دو  و نیم صبح بود و عملیات را آغاز کردیم و توانستیم به هدف خود برسیم.  در مرحله اصلی عملیات جنگ تن به تن آغاز شد من با توجه به اینکه مشاهده کردم تلفات زیادی می‌دهیم دستور عقب نشینی دادم و به توپخانه گفتم که موقعیت دشمن را هدف بگیرند.  در جریان این عملیات گلوله رسام به پیشانی وزیرنیا برخورد کرد و  با بیسیم گفتند که او به شهادت رسیده‌ است. در همین حین خودش بیسیم را بدست گرفت و گفت من با گلوله رسام از پا نمی‌افتم و در جنگ تن به تن با دشمن به شهادت رسید. خدا بعد از شش سال به او یک فرزند داده بود و پیش از عملیات گفته بود که پس از حضور در این عملیات به مشهد منتقل شود اما خدا او را پیش خودش برد.

در پایان این یادواره از خانواده شهید امیر محمد کاخکی که به تازگی در نوار مرزی به شهادت رسیده است تقدیر شد. همچنین چند تن از خانواده شهدا و جانبازان ارتش هم تجلیل شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha