• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403080100891
  • خبرنگار : 71062

کتاب «از ارتفاعات سخت تا نخل‌های بی‌سر» رونمایی شد

کتاب «از ارتفاعات سخت تا نخل‌های بی‌سر» رونمایی شد

آئین رونمایی کتاب «از ارتفاعات سخت تا نخل‌های بی‌سر» با حضور آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه در استان، حمید ملانوری‌شمسی استاندار همدان، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و رزمندگان و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حمید ملانوری‌شمسی، استاندار همدان، در این آئین رونمایی کتاب «از ارتفاعات سخت تا نخل‌های بی‌سر»، گفت: الگوسازی از شهدا و ایثارگران می‌تواند نوجوانان و جوانان و نسل‌های آینده را در مسیر صحیح تربیتی و فرهنگی قرار دهد. جوانان ما باید با ارزش‌های متعالی شهدا آشنا شوند و از آنان برای ساختن آینده‌ای روشن الهام بگیرند.

وی با تأکید بر این‌که دوران دفاع مقدس تنها یک نبرد نظامی نبود؛ بلکه نقطه‌ای بود که ارزش‌های انقلاب اسلامی در آن به اوج خود رسید؛ اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس به ما نشان داد که با اتحاد و ایمان می‌توانیم در برابر هر دشمنی بایستیم و از سرزمین و نظام اسلامی دفاع کنیم.

استاندار همدان با بیان این‌که آثار هنری و کتاب‌های شهدای والامقام، یاد و خاطره شهدا و ایثارگران را برای نسل‌های آینده زنده نگه می‌دارند، گفت: آثار مکتوب، نه‌تنها تاریخ دفاع مقدس را روایت می‌کنند، بلکه ارزش‌های جاودانی مانند ایمان، فداکاری و مقاومت را به ما یادآوری می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که مراسم یادواره‌های شهدا یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای زنده نگه‌داشتن خاطرات ایثارگران و جانفشانی رزمندگان است، یادآور شد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همواره تأکید داشتند که خاطرات شهدا و فرماندهان جنگ باید به‌صورت مکتوب و دقیق ثبت شود، ایشان به‌درستی متوجه بود که این خاطرات، سرمایه‌ای گران‌بهاء برای نسل‌های آینده خواهند بود.

ملانوری‌شمسی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف ما در این برهه از زمان، الگوسازی از شهدای دفاع مقدس است. شهدا نمادهایی از ایمان، مقاومت و وفاداری به ارزش‌های انقلاب هستند و این مفاهیم باید به‌عنوان الگوهای زندگی به نسل جوان انتقال یابد.

وی به نقش زنان در دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: زنان شهید نیز یکی از مهم‌ترین ارکان مقاومت در دوران دفاع مقدس بودند و این زنان با صبر، فداکاری و ایمان به راه انقلاب، به الگوهایی جاودان برای زنان جامعه ما تبدیل شده‌اند.

بنابر این گزارش، کتاب «از ارتفاعات سخت تا نخل‌های بی‌سر» روایت سردار سرتیپ دوم پاسدار رضا میرزایی، فرمانده تیپ یکم لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) در دوران دفاع مقدس است که توسط علی رستمی و رضا میرزایی به رشته تحریر در امده و توسط انتشارات مرزوبوم منتشر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha