• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072620434
  • خبرنگار : 50976

پانزدهمین همایش سالیانه کولورکتال در شیراز آغاز شد

پانزدهمین همایش سالیانه کولورکتال در شیراز آغاز شد

ایسنا/فارس رئیس پانزدهمین همایش سالیانه کولورکتال شیراز با بیان اینکه پانزدهمین همایش سالیانه کولورکتال شیراز از امروز، ۲۶ مهرماه آغاز به کار کرد، گفت: این همایش به مدت ۲ روز در شیراز برگزار می‌شود.

 احمد ایزدپناه امروز، ۲۶ مهرماه در آئین آغاز به کار رویداد علمی پانزدهمین همایش سالیانه کولورکتال شیراز بیان کرد: شروع به کار بخش کولورکتال در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سال ۱۳۸۵ بوده است.

وی اظهار کرد: بیماری‌های مربوط به روده بزرگ بسیار شایع است و به صورت خوش‌خیم و بدخیم بروز پیدا می‌کند.

ایزد پناه ادامه داد: یکی از راه‌های مهم و موثر در درمان این بیماری‌ها، تشخیص زود هنگام و سریع است تا بتوان درمان را از ابتدا برای بیمار انجام داد. جراحی‌هایی که برای سرطان‌های روده بزرگ انجام می‌شود اگر در ابتدای بیماری صورت بگیرد بسیار جوابگو و موثر خواهد بود و بیماران درمان شده می‌توانند سال‌های زیادی به زندگی ادامه دهند، اما اگر بیماری رها شود و به مرحله پیشرفته برسد، درمان سخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه عوامل مختلفی مانند ژنتیک در این بیماری نقش دارد، گفت: ژنتیک به عنوان یکی از عوامل اصلی، مواد غذایی مورد استفاده، روغن‌های مورد مصرف در فست فودها و مواد شیمیایی موجود در برخی خوراکی‌ها می‌تواند از عوامل مهم ایجاد کننده بیماری‌های روده بزرگ باشد.

رئیس پانزدهمین همایش سالیانه کولورکتال شیراز با اشاره به اینکه بسیاری از بیماری‌ها در ایران و جهان در حال افزایش است، گفت: بیماری‌های مربوط به کولورکتال(روده بزرگ) و سرطان‌های روده بزرگ در حال افزایش است که به همین دلیل انجام بررسی‌ها و شروع درمان بیماران بسیار مهم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه درمان بیماری‌های روده بزرگ پیشرفت‌های زیادی انجام شده است، اظهار کرد: امروز در بخش کولورکتال دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشرفته‌ترین و به روزترین روش‌های درمانی و جراحی بیماری‌های روده بزرگ برای بیماران انجام می‌شود و بسیاری از بیماران پس از درمان، با سلامت به زندگی معمولی خود باز می‌گردند.

دبیر علمی پانزدهمین همایش سالیانه کولورکتال شیراز نیز در این همایش بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و بخش جراحی کولورکتال از سال ۱۳۸۵ به طور سالیانه میزبان برگزاری همایش کولورکتال است.

سید محمدکاظم تدین افزود: مرکز جراحی کولورکتال دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از قدیمی ترین بخش های کولورکتال در کشور است و 35 نفر از پزشکانی در حوزه کولورکتال در کشور فعالیت دارند، دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند.

 وی تصریح کرد: این همایش هر ساله با حضور پزشکانی از دانشگاه‌های سراسر کشور، پیرامون موضوعات شایع روز در این حوزه برگزار و ابعاد مختلف موضوع مورد تبادل نظر علمی قرار می‌گیرد.

دبیر علمی پانزدهمین همایش سالیانه کولورکتال شیراز ادامه داد: امسال نیز که پانزدهمین همایش سالیانه کولورکتال شیراز به مدت ۲ روز در حال برگزاری است، چالش‌های شایع در عمل‌های جراحی کولورکتال به بحث و بررسی گذاشته می‌شود تا گروه‌های هدف شامل پزشکان جراح، داخلی، زنان، گوارش، پوست، تغذیه، توانبخشی بتوانند آخرین دانش‌های روز در این زمینه را تجربه کرده و بهترین روش درمان بیماران را پیگیری کنند.

تدین اظهار کرد: علاوه بر برگزاری میزگردهای علمی و ارائه سخنرانی، ۱۸ مقاله علمی نیز به دبیرخانه پانزدهمین همایش سالیانه کولورکتال شیراز ارسال شده که ۱۰ مقاله پذیرفته شده و در قالب درس آموخته‌ها و کتابچه، به حاضران در همایش ارائه می‌شود.

به گزارش ایسنا، پانزدهمین همایش سالیانه کولورکتال شیراز در روزهای بیست و ششم و بیست و هفتم مهر ۱۴۰۳ در سالن‌های ابوریحان بیرونی، زکریای رازی، مجتمع فرهنگی، ورزشی و رفاهی ولایت، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha