• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072620502
  • خبرنگار : 50976

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۹ فجر:

بیش از ۸۵ درصد شهدای فارس از لشکرهای ۱۹ فجر و ۳۳ المهدی است

بیش از ۸۵ درصد شهدای فارس از لشکرهای ۱۹ فجر و ۳۳ المهدی است

ایسنا/فارس فرمانده لشکر عملیاتی ۱۹ فجر استان فارس با بیان اینکه در پیش کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس، ۷ هزار برنامه متنوع شامل همه اقشار و صنوف برگزار شد، گفت: ۸۵ درصد از شهدای استان متعلق به لشکر ۱۹ فجر و لشکر ۳۳ المهدی است.

سردار ظهراب قنبری امشب، ۲۶ مهرماه در اجلاسیه بزرگ شهدای لشکر ۱۹ فجر فارس که در راستای دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس در مسجد جامع عتیق شیراز برگزار شد، اظهار کرد: در راستای کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس، تاکنون ۷ هزار برنامه‌های متنوع شامل شهدای محله‌ها، مسجدها، نواحی مختلف در شهرستان‌ها، اقشار و صنوف مختلف و یگان‌های رزم مختلف برگزار شده است.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۹ فجر استان فارس اظهار کرد: ۵۷ اجلاسیه و پیش کنگره در راستای دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس برای شهدای لشکر ۱۹ فجر و لشکر ۳۳ المهدی برگزار شده که برنامه امشب آخرین آن‌ها بوده است.

قنبری تصریح کرد: بیش از ۸۵ درصد از شهدای استان فارس متعلق لشکر ۱۹ فجر و لشکر ۳۳ المهدی است و بیشتر اجلاسیه‌ها مشترک برگزار شد. این یادواره‌ها از نظر کیفی و کمی با کیفیت بالا و استقبال مردم برگزار شده است.  

نوه شهید آیت‌الله دستغیب نیز در این اجلاسیه بیان کرد: دو نوع سلوک به سمت خدا داریم، سلوک زاهدانه و سلوک عارفانه و البته سلوکی که اکثراً دارند سلوک زاهدانه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد ابراهیم دستغیب ادامه داد: سلوک عارفانه را امثال شهید دستغیب داشتند. وقتی که جوانان در کنار شهید محراب قرار می‌گرفتند وجودشان را پاک می‌کردند و به نوعی این شهید چنان مغناطیسی داشت که ناخالصی را از طلای ناب جدا می‌کرد.

 دستغیب افزود: مسجد جامع عتیق این سنگر ۴۰ ساله شهید دستغیب هنوز هم مغناطیس دارد، این مسجد یک‌هزار و ۱۷۰ سال قدمت دارد و از تاثیرگذارترین مساجد ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: در زمان شاه وقتی که اطراف این مسجد ساواکی‌ها ایستاده بودند شهید محراب در همین محراب و بر همین منبر سخنرانی می‌کردند. اگر جوانان در جبهه‌ها جانفشانی کردند بر اثر نفس همین شهید بزرگوار است.

نوه شهید آیت‌الله دستغیب بر ضرورت توجه بیشتر نسبت به مسجد جامع عتیق نسبت به مسئولان تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا این گوهر گرانبهایی که شهید دستغیب برای ما به یادگار گذاشتند پابرجا بماند؛ البته به یاری خدا شعله این محراب و منبر شهید دستغیب در شیراز هرگز خاموش نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha