• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072519933
  • خبرنگار : 50976

رئیس بنیاد ملی علم ایران مطرح کرد:

تلاش برای حل مشکلات با هم‌افزایی دانشگاه و مردم

تلاش برای حل مشکلات با هم‌افزایی دانشگاه و مردم

ایسنا/فارس رئیس بنیاد ملی علم ایران با بیان اینکه ظلم، جنگ و خونریزی در جهان امروز بیداد می‌کند، گفت: هدف برگزاری برنامه شب علم این است که دانشگاه و مردم در کنار هم مشکلات را حل کنند.

علی محمد سلطانی امشب، ۲۵ مهرماه در رویداد بزرگ «شب علم دانشگاه شیراز» که برای نخستین بار در کشور در پردیس ارم دانشگاه شیراز در حال برگزاری است، هدف از برنامه‌های ترویج علم را ارتقای ارزشمندی علم در جامعه دانست و گفت: هدف این است که دانشگاه و مردم در کنار هم باشند و درها و دیوارهای دانشگاه برای مردم مانع نباشد و این چیزی است که باعث می‌شود مردم بیشتر به دانشگاه اعتماد کنند. 

سلطانی شب علم را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد ملی ایران دانست و گفت: در ۸ دانشگاه دیگر شاهد برگزار این رویداد خواهیم بود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با برنامه‌های شب علم شاهد ارتقای ارزشمندی علم باشیم، تصریح کرد: امیدوار هستیم مردم ما فرهیختگانی باشند که برای آن‌ها علم در درجه اول اهمیت باشد و به نهاد علم و دانشگاه و دانشمندان اعتماد کنند و منتظر باشند که دانشمندان برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش کنند.

رئیس بنیاد ملی علم ایران اظهار کرد: اساس نامه بنیاد علم ایران اخیرا توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر داشته است و مارا مصمم کرد تا در جهت برگزاری چنین جمع‌هایی کمک کنیم.

سلطانی بیان کرد: نگاه دانشگاه به مردم و فرزندان ایران است تا بتوانند جامعه را بهتر بشناسند و مشکلات جامعه را برطرف کنند و بشریت را به خدا نزدیک‌تر کنند. این برنامه باعث جرقه زدن هر چه بیشتر ارزش علم در دل‌های ما می‌شود و رویدادهای این چنینی باعث عشق و علاقه بیشتر مردم به دانشمندان خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در جهان امروز شاهد ظلم و بی‌عدالتی هستیم و جنگ و خونریزی مردم غزه و لبنان را درگیر کرده است، اظهار کرد: امیدوار هستیم که علم باعث بازدارندگی شود و دشمن را از جامعه مسلمانان دور نگه دارد.

سلطانی با بیان اینکه خداوند پیامبران را برای علم‌آموزی فرستاد و چراغ علم را نهاد و قلب بشر روشن کرد و عشق آموختن را در دل و نهاد متعلم قرار داد، گفت: از امشب شروع برنامه‌های فراخوان بنیاد ملی علم را شاهد هستیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha