• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1403071612857
  • خبرنگار : 71635

گلایه از بودجه مصوب بازی‌های رایانه‌ای / بازبینی شرح وظایفه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

گلایه از بودجه مصوب بازی‌های رایانه‌ای / بازبینی شرح وظایفه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

رئیس امور رسانه و فضای مجازی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روند آغاز به کار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از سال ۱۳۸۵، گفت: به نظر می‌رسد پس از گذشت این سال‌ها نیازمند بازبینی در اساسنامه و شرح وظایف و حیطه مأموریت است.

به گزارش ایسنا، دومین جلسه میز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای به ریاست روح‌الله فرهادی _ سرپرست معاونت فرهنگی ستاد فرهنگی و اجتماعی _ در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه رضا عموزادی با تشکر از تلاش‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای تدوین پیش‌نویس سند بازی‌های رایانه‌ای، گفت: سرگرمی و فراغت از موضوعات مهمی است که با رشد فناوری‌ اطلاعات و گسترش فضای مجازی ابعاد گوناگونی به خود گرفته است و براساس پیمایش‌ها و مطالعات صورت گرفته، زمان زیادی از زندگی روزمره افراد جامعه به بازی‌های رایانه‌ای، به‌ویژه بازی‌های موبایلی صرف می‌شود. از طرفی بازی‌های ترکیبی و بهره‌گیری از واقعیت‌افزوده جذابیت ویژه‌ای به بازی‌های رایانه‌ای داده است که نتیجه آن استفاده بیشتر کاربران از بازی‌های رایانه‌ای است.

وی افزود: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۳۸۵ بنابر اقتضائات و شرایط فناوری‌های آن روز، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌ تصویب رسید و در این سال‌ها فراز و فرودهای بسیاری داشته است؛ لکن به نظر می‌رسد پس از گذشت این سال‌ها نیازمند بازبینی در اساسنامه و شرح وظایف و حیطه مأموریت است. در مصوبه خرداد ماه گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، موضوع اتاق فرار هم به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد که ظاهراً این موضوع نیز به بنیاد بازی‌های رایانه‌ای محول شده است.

در ادامه مسعود حسنلو _‌ دبیر ستاد فناوری‎‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری _ ضمن گلایه از بودجه مصوب بازی‌های رایانه‌ای گفت: بازی‌های رایانه‌ای نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است و باید سیاست‌های حمایتی در برنامه و بودجه سالانه داشته باشد. همین بودجه کمی هم که برای بازی‌های رایانه‌ای در نظر گرفته شده، تخصیص درستی نمی‌یابد و عملا سرمایه‌گذاری لازم صورت نمی‌گیرد. بهره‌مندی از ظرفیت‌ نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های اقتصادی و نهادهایی مانند این‌ها نیز بسیار ضروری و مهم است و باید به سمت بازبینی سیاست‌ها برویم.

محمدصادق دهنادی _ دبیر میز بازی‌های رایانه‌ای _ در این جلسه با بیان مقدمه‌ای درباره سند بازی‌های رایانه‌ای گفت: در میز بازی‌های رایانه‌ای به دنبال گفتگو و مشارکت همه ذینفعان و کنشگران حوزه بازی‌های رایانه‌ای هستیم، بنابراین در این جلسه از برخی بازی‌سازان مطرح کشور دعوت کردیم که به بررسی سند بازی‌های رایانه‌ای بپردازند. اکثریت جمع حاضر در جلسه از بازی‌سازان حرفه‌ای و پرسابقه از سلایق مختلف هستند و به نظر می‌رسد می‌توانند نمایندگی تمامی ذینفعان این بخش را داشته باشند.

بنابر اعلام روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه حاضرین به نقد و بررسی سند بازی‌های رایانه‌ای پرداختند. توجه به بازار بازی‌های رایانه‌ای برای حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان، لزوم بازبینی در شرح وظایف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای تسهیل‌گری و حمایت بیشتر از تولیدکنندگان، بازنگری در سیاست‌های فیلترینگ کشور برای تقویت بازی‌سازان داخلی از جمله موضوعات مورد توجه در این جلسه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha