• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071109403
  • خبرنگار : 50663

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی: 

برای پیشرفت در تمام حوزه‌ها باید در زمینه نظامی هزینه کنیم

برای پیشرفت در تمام حوزه‌ها باید در زمینه نظامی هزینه کنیم

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: اگر برای حوزه نظامی هزینه می‌کنیم، برای امنیت اقتصادی، اجتماعی، رشد و توسعه کشور است.

محسن زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تشکر از نیروهای دفاعی کشور برای انجام عملیات وعده صادق ۲ با اشاره به جنگ روانی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: اسرائیلی‌ها در چند ماه اخیر حملاتی تروریستی انجام داده‌اند که از لحاظ نظامی قابل توجه و امتیاز نبوده است؛ اما در کنار این عملیات‌ها، یک‌ نوع جنگ روانی و رسانه‌ای را شروع کرده‌اند و به‌دنبال این هستند که جنگ را به حوزه اجتماعی تسری دهند. به این معنی که هم مردم ایران را دلسرد کنند و هم قدرت خود را بیشتر از واقعیت نشان دهند.

وی ادامه داد: شاهد این ادعا، پیام اخیر نتانیاهو بود که دو روز قبل از حمله اخیر، خطاب به ملت ایران ادعاهایی را مطرح و عملاً نقشه خود را عیان و شفاف‌تر بیان کرد و گفت که به‌دنبال این است که با انتقال جنگ به لایه‌های اجتماعی و ایجاد شکاف بین حاکمیت، نیروهای مسلح و مردم، اهداف شوم خود را پیش ببرد.

نماینده مردم تربت‌ حیدریه در مجلس با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ و حمایت مردم از نیروهای مسلح، بیان کرد: عملیات وعده صادق ۲ که با همکاری سپاه و ارتش انجام شد، غیرت و حس وطن‌پرستی مردم را تقویت کرد و رابطه میان مردم و نیروهای مسلح را افزایش داد و این شادمانی و حمایت مردم از نیروهای مسلح، نقشه رژیم صهیونیستی برای ایجاد شکاف و پیش‌ بردن جنگ اجتماعی و شناختی در کنار تحرکات نظامی را با شکست مواجه کرد. هرچه ارتباط و پشتیبانی مردم از نیروهای مسلح بیشتر باشد، قطعاً سرمایه اجتماعی نیروهای نظامی و تصمیم‌گیران کشور افزایش خواهد یافت و قطعاً در خنثی کردن نقشه‌های رسانه‌ای و شناختی دشمن موثر است.

زنگنه با مقایسه عملیات وعده صادق ۲ نسبت به عملیاتی که ایران در فروردین‌ ماه انجام داد، گفت: حمله گذشته جمهوری اسلامی، اولین حمله‌ای بود که کشور در این بُعد و از فاصله چند هزار کیلومتری انجام داد. هرچند در نوع خود تجربه موفقی بود، اما طبیعی است که در تجربه دوم نیروهای مسلح توانستند نقاط موفق عملیات را ارتقا دهند و نقاط ضعف را شناسایی کنند.

وی با اشاره به تجهیزات پیشرفته وعده صادق ۲ اظهار کرد: در این عملیات، از سلاح‌های مجهزتری استفاده شد، در حدی که گنبد آهنین رژیم اسرائیل امکان ردیابی و خنثی‌سازی آن‌ها را نداشت. در مجموع، گزارش‌هایی که تا کنون به دست ما از مناطق رژیم صهیونیستی رسیده، می‌توانم بگویم ما در تخریب اهداف مد نظر حدوداً هشت برابر نسبت به عملیات قبل توانستیم موفقیت بیشتری کسب کنیم. این نشان می‌دهد نیروهای مسلح به خوبی با رفع کاستی‌های عملیات قبل و استفاده از سلاح‌های مدرن‌تر این عملیات را اجرا کردند. مطمئن باشید در عملیات‌های بعدی، گستردگی و کیفیت عملیات‌های ضدصهیونیستی ایران بیشتر خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی بیان کرد: مردم ما باید بدانند عملیات‌هایی که رژیم صهیونیستی تحت عنوان عملیات ترور انجام می‌دهد، از نظر نظامی عملیات‌های قابل توجهی نیستند، اینکه کنسولگری جمهوری اسلامی را که براساس پروتکل‌های بین‌المللی محل امن در هر کشوری است، مورد هدف قرار دهی، یا فردی که مهمان جمهوری اسلامی است، در محل استراحت خود مورد هدف قرار گیرد، قدرت نظامی محسوب نمی‌شود. 

زنگنه ادامه داد: بیشتر این‌ها با استفاده از افراد نفوذی انجام شده است. بنابراین از لحاظ نظامی، عملیات قابل توجهی نیست. رژیم صهیونیستی از این عملیات‌ها برای ایجاد جنگ روانی استفاده می‌کرد تا قدرت حزب‌الله و مقاومت را محدود جلوه دهد و خود را به‌عنوان قدرت برتر و غیرقابل شکست نشان دهد. با تبلیغات رسانه‌ای رژیم صهیونیستی به نوعی توانسته بود به اهداف خود در برخی لایه‌های اجتماعی در کشورهای حوزه مقاومت دست یابد و خیلی از افراد را دچار تحلیل‌های اشتباه کند. اقدام نیروهای مسلح و سپاه نقش بسیار مهمی در بازگرداندن روحیه مقاومت به افراد جامعه و خنثی کردن نقشه‌های رسانه‌ای دشمن دارد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت مردم از صنعت دفاعی‌ کشور، اظهار کرد: امروز توانمندی‌های نظامی، بخشی از قدرت اقتصادی کشور است. اصولاً کشورهایی که اقتصاد قوی دارند، توان دفاعی قوی نیز دارند. همه کشورهای پیشرفته دنیا از لحاظ اقتصادی، زیرساخت‌های نظامی و دفاعی خود را تقویت می‌کنند و بخش مهمی از بودجه خود را به امر تقویت دفاعی اختصاص می‌دهند. قطعاً در جمهوری اسلامی ما به این امر بیشتر نیاز داریم چون دشمنان تا دندان مسلحی وجود دارند که نقشه‌های شومی برای جمهوری اسلامی در سر دارند. بنابراین اگر برای حوزه نظامی هزینه می‌کنیم، برای امنیت اقتصادی، اجتماعی، رشد و توسعه کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha