• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403070201639
  • خبرنگار : 30189

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در آیین آغاز سال تحصیلی جدید:

ما با تأسیس مدارس حکمت به دنبال مدرسه داری نیستیم

ما با تأسیس مدارس حکمت به دنبال مدرسه داری نیستیم

حجت‌الاسلام قاضی عسکر گفت: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با تأسیس مدارس حکمت به دنبال مدرسه داری نبوده بلکه به دنبال رشد و ترقی استعدادها و پرورش نسلی با ایمان و آینده ساز برای کشور است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر در آیین آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در مجتمع آموزشی و فرهنگی حکمت نبوی از مراکز وابسته به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، به ایراد سخنرانی پرداخته و ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ولادت رسول گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) و آغاز سال تحصیلی جدید را به دانش آموزان، دبیران، آموزگاران، فرهنگیان و خانواده های ایشان تبریک گفت.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در این مراسم خاطرنشان کرد: حقیقتا فرصت بسیار خوبی برای شما دانش آموزان عزیز فراهم شده تا بتوانید آینده روشنی را برای خود رقم بزنید.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث هدف از خلقت انسان را رسیدن به کمال توصیف کرده و تصریح کرد: خداوند انسان را اشرف مخلوقات قرار داده و همه چیز را در اختیار او قرار داد، قرآن کریم می‌فرماید: «سَخَّرَ لَکُمْ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ...» همه چیز در خدمت انسان است تا بتواند از آن ها برای یک زندگی سراسر مطلوب استفاده کند.

وی با اشاره به شاخصه‌های رسیدن به کمال، اظهار کرد: ایمان، توحید باوری و حرکت در مسیر معیارهای دینی به عنوان یکی از مولفه‌ها وهمچنین علم‌آموزی به عنوان واجب دینی از دیگر معیارهای رسیدن به کمال انسانی است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ادامه داد: اسلام از یک سو بر علم آموزی از بدو تولد تا لحظه مرگ تاکید دارد و از سوی دیگر مرزها را برای تحصیل دانش برداشته و می‌فرماید «اطلبوا العلم ولو بالصین» (علم را بیاموزید و طلب کنید حتی اگر در چین باشد). آن زمان چین دورترین نقطه جهان بوده است، لذا پیامبر(ص) می‌فرمایند برای طلب علم اگر لازم باشد به چین سفر کنید، و دانش بیاموزید تا جامعه اسلامی رشد کند و بتواند بشریت را از جهل و جهالت نجات دهد.

وی خاطر نشان کرد: در جهان کنونی علم بسیار توسعه یافته و باید ما به دنبال فراگیری همه ابعاد آن باشیم، و باید بدانیم اگر به دنبال فراگیری علوم نوین نرویم از جهان عقب خواهیم ماند. بی شک این رسالت مهم بر دوش شما دانش آموزان و آینده سازان کشور است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به پیشرفت بانوان در تمامی عرصه ها پس از انقلاب اسلامی در کشور تصریح کرد: اکنون ظرفیت بسیاری از دانشگاه های کشور به دختران اختصاص یافته و از ابتدای انقلاب تا کنون بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور ایجاد شده و بانوان ما در بسیاری از این شرکت ها و همچنین در مراکز علمی، پزشکی، اقتصادی و فرهنگی به عنوان بانوان نخبه و موفق مشغول به کار هستند.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بهره گیری حداکثری از فرصت ها را امری مهم برای دانش آموزان برشمرده و اظهار داشت: امروز دشمن در صدد از بین بردن ایمان نسل جوان از طریق هجمه‌ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است از این رو دانش آموزان ما باید هوشیار باشند و از این بستر در مسیر صحیح و توسعه علمی استفاده کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) خطاب به دانش آموزان گفت: هدف شما فقط ورود به دانشگاه و صرفا دریافت مدرک نباشد بلکه باید بدنبال توسعه علمی کشور و اثرگذاری در دنیا باشید که نمونه بارز آن شخصیت کم نذیر و اثرگذاری همچون حضرت امام خمینی(ره) بود که چگونه با انقلاب خود جهان را مبهوت خود کرد.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت علمی و جهادی شهید احمدی روشن به عنوان جوان دانشمند و نخبه ایرانی که با تمام توان برای این آب و خاک تلاش کرد، افزود: ایرانی ها نسبت به مجموعه کشورهای دنیا ضریب هوشی بالاتری دارند و شما باید از این موهبت الهی نهایت استفاده را ببرید.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به استفاده آمریکا و اروپا از استعدادها و نخبگان کشورهای جهان سوم و از جمله مانند ایران، گفت: علم به سرعت در حال رشد و توسعه است، امروز بحث هوش مصنوعی مطرح شده است و در آینده ممکن است مسائل دیگری کشف شود و موجب تحولی نو در دنیا گردد، لذا جوانان ما نباید از این حرکت های علمی عقب بمانند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در پایان تاکید کرد: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با تأسیس مدارس حکمت به دنبال مدرسه داری نبوده بلکه به دنبال رشد و ترقی استعدادها و پرورش نسلی با ایمان و آینده ساز برای کشور است.

گفتنی است، پدر دانشمند شهید احمدی روشن از شهدای هسته ای کشور مهمان ویژه این مراسم بود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha