• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403061709751
  • خبرنگار : 71451

ویزیت جانبازان شیمیای سردشت توسط پزشکانی از ایتالیا و آلمان

ویزیت جانبازان شیمیای سردشت توسط پزشکانی از ایتالیا و آلمان

​​​​​​​مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امورایثارگران به تشریح برنامه‌های گروه جهادی پزشکان متخصص اعزامی به شهرستان سردشت پرداخت و گفت: بیش از دو هزار جانباز توسط گروه جهادی در سردشت ویزیت درمانی شدند.

به گزارش ایسنا، رحیم نریمانی پیرامون برنامه‌های انجام شده توسط گروه جهادی پزشکان متخصص اعزامی به شهرستان سردشت، توضیح داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای مدیریت تحولی جدید با مدیریت مهندس اوحدی، یکی از اولویت‌های اساسی خود را مدیریت بهداشت و درمان جامعه شاهد و ایثارگر قرار داده است که در حوزه «توسعه شاخص سلامت» خانواده معظم و معزز شهدا و ایثارگران ویژه برنامه‌هایی دارد.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آماری از شهدای شهرستان سردشت خاطرنشان کرد: این شهرستان دو هزار و ۴۵۰ جانباز دارد که هزار و ۶۰۰ جانباز شیمیایی هستند. از ۸۵۶ شهید شهرستان سردشت ۱۲۶ شهید شیمیایی و ۱۶۳ آزاده هستند. بنیاد شهید و امور ایثارگران برای توسعه درمانی مردم مظلوم سردشت در حادثه بمباران شیمیایی و رسیدگی به جانبازان شیمیایی ویژه برنامه‌هایی را دارد.

نریمانی با اشاره به حضور پزشکانی متخصص از بیمارستان‌ها مطرح و از کشورهای ایتالیا و آلمان گفت: پزشکان به ویژه فوق تخصص پوست و مغز و اعصاب از ساعت ۸ صبح ۱۲ الی ۱۶ شهریورماه در خدمت خانواده شهدا و ایثاگران بودند. یک روز مردم به ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی خدمات رایگان توسط پزشکان متخصصان ریه، ارتوپد، جراح زنان، مامایی، فیزیوتراپ داخلی عفونی، فوق تخصص اورولوژی جراح قلب، توانبخشی قلب، داخلی، پوست، چشم طب مکمل طب فیزیک فوق تخصص و جراح مغز و اعصاب و تراپیست خدمات پزشکی و پیراپزشکی داده شد.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: برخی از افراد که دارای بیماری خاص بودند در صورت عدم درمان بیماری آنها در شهرستان و تهران پیگیری می‌شود. همچنین معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز فرم درمانی را برای تشیکل پرونده سلامت توزیع کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

با سلام و عرض ادب .من در ارومیه چادر خوابم بیخانمان و شیمیایی سردشت .۵۶ ساله پیر مرد .احتمال داره که این دکترها منو هم ویزیت کنند .تک و تنهام