• دوشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403061207173
  • خبرنگار : 71955

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد

برگزاری دو جشن برای نوآموزان و کلاس اولی ها در آستانه سال تحصیلی

برگزاری دو جشن برای نوآموزان و کلاس اولی ها در آستانه سال تحصیلی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جشن غنچه‌ها برای نوآموزان پیش دبستانی برگزار می‌شود گفت: جشن شکوفه‌ها نیز برای ورود کلاس اولی‌ها و آشنایی دانش آموزانی است که بار اول پا به دنیای مدرسه می‌گذارند.

به گزاش ایسنا، رضوان حکیم‌زاده در برنامه صف اول با بیان اینکه زمان زیادی تا بازگشایی مدارس نداریم گفت: بحث بازگشایی مدارس با چند موضوع مرتبط است از جمله آماده بودن کلاس‌های درس ، بحث تامین نیروی انسانی ، ساماندهی نیروی انسانی مورد نیاز، ثبت نام دانش آموزان و ثبت سفارش کتاب‌های درسی که خوشبختانه همه اینها در قالب پروژه‌هایی تعریف شدند و به شکل روزانه وضعیت و گزارششان در وزارت آموزش و پرورش رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق زمان‌بندی انجام شده کارها جلو رفته و با سرعت بیشتری کارها دنبال می‌شود افزود: در این یکی دو روز جلسات متعددی برای ساماندهی نیروی انسانی برگزار شده نکته‌ای که وزیر آموزش و پرورش به آن اشاره کرد در اولین دیداری که با مدیران کل استان‌های سراسر کشور داشت این بود که موضوع بازگشایی صرفاً یک امر اداری اجرایی نیست یعنی بحث این نیست که ما به شکل فیزیکی درهای مدرسه را باز کنیم و دانش آموزان در مکانی به اسم مدرسه جمع شوند، بازگشایی مدارس یک فرایند اجتماعی است یک اتفاق خیلی مهم در زندگی بچه‌ها است که باید به تمام ابعادش توجه شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وقتی از آمادگی آموزش و پرورش یا آمادگی مدرسه یا آمادگی نظام آموزشی برای بازگشایی صحبت می‌کنیم، منظور این است که علاوه بر ساختمان مدارس و کلاس‌های درس و نیروی انسانی، بچه‌ها به یک محیط با نشاط، در یک محیط پذیرنده وارد شوند، مکانی که وقتی وارد آن می‌شوند، احساس خوشایندی داشته باشند.

حکیم زاده با بیان اینکه بحث بازگشایی را صرفاً در یک سری از اقدامات اداری اجرایی و فیزیکی نبینیم و به شکل کامل همه ابعاد را در نظر بگیریم گفت: آمادگی‌های لازم باید در کادر مدرسه ایجاد شود، خانواده‌های ما آمادگی پیدا کنند خصوصاً عزیزانی که فرزندان کلاس اولی دارند چون این اتفاق یکی از مهمترین اتفاقاتی است که برای بچه‌ها در طول زندگی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هر سال یک روز قبل از بازگشایی مدارس جشن غنچه‌ها داریم افزود: جشن شکوفه‌ها برای ورود کلاس اولی‌ها است و برای آشنایی دانش آموزانی است که بار اول پا به دنیای مدرسه می‌گذارند، جشن غنچه‌ها برای نوآموزان پیش دبستانی برگزار می‌شود. کلاس اولی‌های ما هم یک روز قبل از همه می‌روند ما جشن شکوفه‌ها و غنچه ها برای نوآموزان را یک روز از قبل از مهر داریم، در دستور کار آموزش و پرورش است که این روز برای بچه‌ها یک روزی باشد که همیشه با یک خاطره خوب از آن یاد کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سراسر کشور زنگ بازگشایی مهر را داریم ادامه داد: خوشبختانه با توجه به اینکه بازگشایی مدارس یک رویداد ملی است و همه ما مدیون معلم‌هایمان هستیم و ارگان های دولت به این اذعان دارند که زیربنای پیشرفت همه جانبه کشور نظام آموزشی است، بنابراین سعی می‌شود که از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف روسا و مدیران ارشدشان حضور داشته باشند البته این اختیار به استان‌ها و مناطق و مدارس هم داده می‌شود که با خلاقیت خودشان و متناسب با شرایط خودشان بتوانند برنامه‌هایی را طراحی و اجرا کنند.

حکیم‌زاده با بیان اینکه هرچند بارها مطرح شده که بهتر است ما با توجه به تنوع جغرافیایی و آب و هوایی که داریم انعطافی را قائل شویم گفت: فعلاً بر اساس برنامه رسمی که وجود دارد بازگشایی مدارس همزمان است و همه عادت کردند که روز اول مهر را به عنوان روز بازگشایی در خاطرشان داشته باشند، خانواده‌های عزیز به خصوص خانواده‌های کلاس اولی ما از همین الان اهتمام داشته باشند و سعی کنند اگر برنامه‌ای برای مسافرت دارند طوری تنظیم کنند که به موقع برگردند و حضور داشته باشند، این اجازه را به فرزندانشان بدهند که با نظم و انضباط و آمادگی بتوانند روز غنچه‌ها و شکوفه‌ها و روز بازگشایی مدارس بچه‌ها حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات خیلی خوبی انجام شده که ما بتوانیم سال تحصیلی جدید را طوری آغاز کنیم که نگرانی از خالی بودن کلاس‌ها نداشته باشیم افزود: وضعیت ساماندهی کلاس‌ها بررسی می‌شود دو اقدام خیلی خوبی که انجام شد یکی بحث بخشنامه مربوط به بازنشستگی بود که با ورود وزیر تغییرات مطلوب در آن انجام شد تا عزیزانی که مایل هستند بتوانند به شکل داوطلبانه خدماتشان را ادامه بدهند. بحث معلمان خرید خدمات با تدبیری انجام شد و با همکاری‌هایی که با دانشگاه فرهنگیان صورت گرفت و علی رغم نگرانی‌هایی که قبلا وجود داشت از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود تا ساماندهی کلاس به کلاس را تا قبل از شروع مدرسه داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با توجه به پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده با دانشگاه فرهنگیان، افراد جدیدی که جذب و استخدام شدند خوشبختانه کار آن‌ها انجام شده ادامه داد: تعدادی از معلمان به شکل خرید خدمات همکاری می‌کردند که باز اقدامات لازم انجام شده تا از این عزیزان هم استفاده شود. در رابطه با ادامه همکاری بازنشستگان هم تمهیدی اندیشیده شد تا عزیزانی که بخواهند بتوانند به شکل داوطلبانه حضور داشته باشند و مشوق‌هایی در نظر گرفته شد که ما بتوانیم حضور این عزیزان را داشته باشیم.

حکیم‌زاده با بیان اینکه طبق آمار در سال تحصیلی ۱۴۰۲ -۱۴۰۳ حدود ۲۱۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی بودند که وضعیت آنها پیگیری شده گفت: تعدادی از این افراد که حدود ۳۱۵۰۰ نفر هستند در طول سال تحصیلی جذب شدند؛ بنابراین آمار کودکان بازمانده واقعی، یعنی تعدادی که اول سال شناسایی شدند تا مهر ماه حدود ۱۶۴ هزار نفر است که از این تعداد طبق بررسی‌هایی که همکاران ما انجام دادند یک تعداد از این کودکان، دارای بیماری صعب العلاج بودند یا به خاطر جابجایی‌ها آمارهایشان جای دیگری ثبت شده است.

وی درباره آمار دقیق کودکان بازمانده از تحصیل افزود: مشکلی که در سامانه‌ها وجود دارد این است که بهم متصل نیستند، تعداد موالیدی که منبع اصلی شناسایی افراد و کودکان واجب التعلیم است و امارشان از ثبت احوال گرفته می شود با ثبت نامی‌ها تطبیق داده می‌شود و تعدادی که خارج از سیستم ثبت نام هستند،  به هر حال درصد کمی از کودکانی که متولد می‌شوند، فوت می‌کنند که این آمار در وزارت بهداشت ثبت می‌شود . متاسفانه این سامانه‌ها به هم متصل نیستند و بعد از پیگیری‌هایی که می‌شود آمار دقیق کودکان بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی مشخص می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در آمار سال گذشته کودکانی بودند که در عین حال که جزو موالید در سازمان ثبت احوال ثبت شده بودند بعد از پیگیری وضعیت مشخص شد جزو کودکانی بودند که متاسفانه فوت شدند ادامه داد: برخی دارای معلولیت‌های خاص بودند که امکان حضور در مدرسه را نداشتند.
حکیم‌زاده با بیان اینکه «بازماندگان از تحصیل» یک دغدغه و مسئله ملی است، افزود: این مسئله نیازمند همکاری و هم افزایی دستگاه‌های مختلف است، فقط بر عهده آموزش و پرورش نیست.  همین که ما بتوانیم آمارهای دقیق داشته باشیم همین که این سامانه‌ها با هم مرتبط و هماهنگ باشند امکان زیادی را در اختیار همکاران قرار می‌دهد که بتوانند شناسایی کنند، البته سامانه‌ای برای این کار طراحی شده که از طریق این سامانه آمار ثبت نام‌ها پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌، امسال در زمان سریع‌تری تکلیف کودکانی را که ثبت نام نکردند مشخص می‌کنیم تا بتوانیم از فرصتی که در ابتدای سال تحصیلی داریم برای شناسایی استفاده کنیم، افزود: امیدوارم با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد و اهتمامی که از قبل سازمان بهزیستی، وزارت رفاه و سازمان‌های همکار دیگر داشتند این امکان را داشته باشیم که با یک هم افزایی آمارها را سریعتر دریافت و اقدامات لازم را برای شناسایی زودتر انجام دهیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به طور کلی سه چالش اصلی در نظام آموزشی داریم ادامه داد: دوره ابتدایی هم از این امر استثنا نیست بحث کیفیت، بحث عدالت و بحث هویت پذیری و احساس تعلق دانش آموزان به ارزش‌ها، باورها و فرهنگ ایرانی اسلامی است.

حکیم زاده با بیان اینکه کیفیت آموزش، موضوع خیلی مهمی است گفت: برای ما مهارت‌های سواد پایه واقعاً اهمیت دارد خصوصاً مهارت‌های زبانی، کلید هر موفقیت تحصیلی این است که دانش آموزان ما بتوانند مهارت‌های سواد پایه را یاد بگیرند خصوصاً مهارت‌های چهارگانه زبانی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن را که علاوه بر این که می‌تواند زمینه ساز موفقیت‌های تحصیلی باشد، زمینه‌ساز رشد اجتماعی و موفقیت‌های شغلی و اجتماعی هم است.

وی با بیان اینکه بحث عدالت آموزشی اهمیت دارد افزود: بحث دسترسی همه کودکان به تحصیل موضوع مهمی است تا هیچ کودکی از حضور در مدرسه باز نماند و برنامه‌ای داشته باشیم که بتوانیم همه کودکان را جلب کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش اهتمامش این بوده که تا حد امکان امکانات تحصیلی، مدرسه و معلم را فراهم کند ادامه داد: یک سری از عوامل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ممکن است مانع حضور دانش آموزان شود، یکی از اولویت‌های ما این است که در همکاری با سایر سازمان‌ها تمام توان خودمان را به کار بگیریم تا بتوانیم بازماندگان از تحصیل را کاهش بدهیم و فرصت دسترسی به آموزش را برای همه دانش آموزان فراهم کنیم . البته این را هم اضافه کنم که خوشبختانه اقدامات خیلی خوبی در دهه‌های گذشته انجام شده است.

حکیم زاده با بیان اینکه رشد قابل توجهی در پوشش تحصیلی داشتیم، گفت: در کنار آن یکی از موارد خیلی مهم بحث برابری در دسترسی به فرصت‌های یادگیری با کیفیت است یعنی آن وجه کیفی عدالت آموزشی که برای ما خیلی مهم است . علاوه بر اینکه خیلی مهم است همه کودکان در مدرسه حضور داشته باشند، خیلی مهم است که همه کودکان شرایط مناسبی برای یادگیری را در یک محیط با کیفیت در مدرسه را داشته باشند.

وی با بیان اینکه نکته‌ای که مقام معظم رهبری تحت عنوان نصیب آموزشی برابر به آن اشاره کردند برمی‌گردد به فراهم کردن فرصت‌های یادگیری با کیفیت، افزود: برای اینکه این اتفاق بیفتد باید بر روی توانمندسازی معلمان در دوره ابتدایی تمرکز داشته باشیم، برای فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم، باید برای مدارس اهتمام داشته باشیم و امیدوار هستم که با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان امور اداری استخدامی و سازمان برنامه و بودجه بتوانیم تراکم کلاس‌های درس را با جذب کافی معلمان کاهش دهیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در افت کیفیت یادگیری، کلاس‌های شلوغ است ادامه داد: اگر از منظر عدالت به آن نگاه کنیم حتماً باید شرایطی را فراهم کنیم که فضای کافی و معلمان کافی وجود داشته باشند.

حکیم‌زاده با اشاره به عدالت آموزشی که یکی از برنامه‌ها و محورهای اصلی گفتمان رییس جمهور است، گفت: این موضوع دغدغه بالاترین مقام اجرایی کشور است، موضوع بسیار مهم دیگر این است که در دیداری که مقام معظم رهبری با اعضای دولت جدید داشتند، تاکید فرمودند که تمام قوانین و برنامه‌های ما باید یک پیوست عدالت داشته باشد و اگر جایی قوانین مصوب ما با عدالت ناسازگار باشد، حتما باید آن قوانین اصلاح شود.

وی در ادامه توانمندسازی معلمان را به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی مدنظر بیان کرد.

وی همچنین با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب سهمیه‌ای بود که برای بوم عشایر در نظر گرفته شده است ادامه داد: برای مناطق عشایری به دلیل آنکه معلمان با آن مناطق آشنایی نداشتند و شرایط زندگی شان به گونه‌ای نبود که بتوانند دائما حضور داشته باشند گاهی مجبور بودیم از سرباز معلم و نیروهای آموزش ندیده استفاده کنیم، این که از بوم عشایر سهمیه‌ای برای دانش آموزان عشایر در نظر بگیریم که به عنوان معلمان آینده تربیت شوند گامی رو به جلو است و این اقدام اتفاق افتاده است و به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

حکیم زاده با بیان اینکه در اعتباری که برای مدارس عشایری تخصیص داده شده رشد خوبی داشتیم گفت: اگر این مسیر ادامه یابد می‌توانیم فرصت‌های بیشتری برای دانش آموزان عشایر ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه اگر شبانه روزی‌های عشایر را گسترش دهیم و شرایطی را فراهم کنیم که دانش آموزان متوسطه بتوانند در مدارس شبانه روزی حضور پیدا کنند ادامه تحصیل مهیا می‌شود افزود: هر جا حتی یک دانش آموز باشد سعی می‌کنیم معلمی را اعزام کنیم و مدارس را بازگشایی کنیم و این فرصت را برای دانش آموز فراهم می‌کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دوره متوسطه نیاز به چندین معلم دارد ادامه داد: وقتی تعداد دانش آموزان کم است امکان این که مدرسه‌ای تشکیل شود سخت است اما اگر شبانه روزی‌ ایجاد کنیم این‌ها بهترین بستر مدرسه رفتن و آموزش برای دانش آموزان عشایری است .

حکیم زاده با بیان اینکه اصل بر این است که دانش آموزان بتوانند در یک زمان مناسب در مدرسه حضور پیدا کنند و از مدرسه خارج شوند گفت: سیاست آموزش و پرورش این است که بتوانیم با توجه به استاندارد رساندن فضاهای آموزشی شرایطی فراهم شود که دانش آموزان در بهترین ساعت‌های یادگیری در مدرسه حضور داشته باشند و معلمان هم زمانشان هماهنگ باشد و اگر حضور دانش آموز در یک زمان موجب افزایش بیش از حد تراکم شود ترجیح شود که کلاس‌های خلوت در زمان های متفاوت برگزار شود.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش بحث تقویت مدارس دولتی است افزود: در یکی دو روز اخیر برای یکی از همکاران یک ابلاغیه صادر کردند که همه معاونت‌ها و دستگاه‌ها همکاری کنند تا یک برنامه منسجم و هدفمند برای تقویت مدارس دولتی جلو ببرند. یکی از عواملی که باعث افت یادگیری در مدارس دولتی است شلوغ بودن و تعداد زیاد دانش آموزان است، همه معلمان فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و کسانی که با رشته‌های مرتبط آزمون دادند برای آموزش و پرورش استخدام شدند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نگاه برای تقویت مدارس دولتی در وزارت آموزش و پرورش در دولت چهاردهم بسیار جدی است ادامه داد: آن چیزی که به درون دستگاه آموزش و پرورش مربوط است کاهش تراکم کلاس‌ها و توانمندسازی معلمان و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است که جزو برنامه‌های جدی وزیر است و ان شاءالله بتوانند با همکاری دستگاه‌های خارج از آموزش و پرورش این برنامه را دنبال کنند.

حکیم زاده‌ با بیان اینکه مهم ترین مکان سرمایه گذاری آموزش و پرورش است گفت: در دوره قبل که من حضور داشتم ما برنامه‌ای را شروع کردم تحت عنوان آموزش مهارت‌های سواد دیجیتالی و برنامه نویسی به کودکان، هدف این بود که بچه‌ها به جای این که مصرف کننده صرف محصولات فناورانه باشند بتوانند آفرینندگان خلاق برنامه‌ها باشند و این مهارت ها را یاد بگیرند.

وی با بیان اینکه مسئولیت تالیف کتاب‌های درسی از منظر اداری اجرایی با سازمان پژوهش و برنامه ریزی و آموزشی است افزود: اینکه امروزه کتاب‌های درسی تنها منبع یادگیری در نظر بگیریم قابل قبول نیست واقعا به خاطر این که کتاب‌های درسی نمی‌توانند تنها منبع یادگیری باشند، منابع یادگیری متنوعی می‌توانند وجود داشته باشند، امروز از یادگیری باز صحبت می‌شود یعنی یادگیری که محصور در دیوارهای کلاس درس نیست و محدود به حفظ کردن محتواهای کتاب درسی نیست، بسیاری از مهارت‌هایی که باید آموخته شوند مهارت‌های قرن بیست و یکم است که برای زندگی لازم است و در سطرهای کتاب درسی پیدا نمی‌شوند و نیاز به تمرین کردن دارند و نیاز به این دارند که ما فاصله بین دنیای واقعی و مدرسه را کم کنیم تا دانش آموزان ما بتوانند مهارت‌های لازم برای زندگی را تمرین کنند.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه امروز بیشتر رویکردها تلفیقی و پروژه محور است ادامه داد: از نظر ما برنامه درسی فقط کتاب درسی نیست تمام فرصت‌های یادگیری تربیتی است که تحت هدایت مدرسه و با مشارکت ذینفعان برای دانش آموزان طراحی می‌شود اگر ما چنین نگاه علمی به برنامه درسی داشته باشیم قطعا نگاهمان به مرجعیت و محور قرار گرفتن کتاب‌های درسی تغییر خواهد کرد و این که ما هر سال تعداد چند صد میلیون کتاب درسی را چاپ کنیم و مجددا سال بعد این کار را تکرار کنیم، علاوه بر آسیب‌هایی که به محیط زیست می‌زند، می‌تواند بهره وری را کاهش دهد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به عنوان معاونت آموزشی مجری برنامه‌های درسی هستیم و باید شرایطی فراهم کنیم که اجرای برنامه درسی به بهترین شکل اتفاق بیافتد ادامه داد: توانمندسازی معلمان و هماهنگ شدن با سازمان پژوهش و تاکید بر مهارت‌ها از بستر برنامه‌های درسی از برنامه‌هایی است که ما با جدیت دنبال می‌کنیم.

حکیم زاده با بیان اینکه در دوره گذشته طرحی به نام خوانا داشتیم، مهارت‌های خواندن و نوشتن و آداب و مهارت‌های زندگی بود که چهار مهارت زبانی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن را در تلفیق با مهارت‌های ادب، جرات ورزی و مسئولیت پذیری به شکل تلفیقی و مهارت محور آموزش می‌دادیم گفت: نتایج خیلی خوبی داشت و به اشکال دیگری هم این کار تا حدودی ادامه پیدا کرده است و من فکر می‌کنم فرصت مجددی است که با همکاری سازمان پژوهش بتوانیم روی آموزش مهارت‌ها به دانش آموزان و فراهم کردن فرصت‌های یادگیری که بیشتر مهارت آموزی است نه حفظیات، برنامه‌هایی را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه نقشه راهی برای اجرای سند تحول تهیه شده و خوشبختانه سیاست‌های برنامه هفتم، قوانین برنامه هفتم هم مصوب شده است افزود: برش‌های سالانه برنامه هفتم برای امسال تهیه شده، وزیر هم تاکید داشتند که ماموریت اصلی ما پرداختن به سند تحول بنیادین است، معاونت آموزش ابتدایی هم، هم راستا با برنامه‌هایی که دولت اعلام کرده و وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده سعی خواهد کرد که پیگیری برنامه‌هایی و راهکارهایی که در سند تحول بنیادین مورد توجه قرار گرفته به عنوان یکی از اولویت‌های مهم خودش در همکاری و هماهنگی با سایر معاونت‌ها و دستگاه‌ها دنبال کند.

معاون وزیر با بیان اینکه آموزش و پرورش مسئولیت اصلی راهبری تربیت را برعهده دارد ادامه داد: همه دستگاه‌هایی که باید در این زمینه همکاری کنند در کنار آموزش و پرورش باشند تا آموزش و پرورش بتواند با استفاده از همه ظرفیت ها، موضوع اجرایی شدن سند تحول را با جدیت بیشتری دنبال کند.

حکیم زاده با بیان اینکه امیدوارم که سال تحصیلی جدید پر از خیر و برکت برای همه دانش آموزان و خانواده ها باشد اظهار کرد: امیدوارم که مدیران و معلمان ما شرایطی را فراهم کنند که کودکان ما خصوصا کلاس اولی‌های ما و نوآموزان ما بهترین روز زندگی شان روز اول مدرسه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۰۸:۲۸

سلام ریاست محترم وزیر آموزش پرورش کل مدرسه پرورش محمدشهر دراستان البرز را پلمپ کردند امیدوارم تعین تکلیف نماید هرچه زودتر با تشکر باتقدیم احترام عسگری