• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403062415037
  • خبرنگار : 71560

جمالی: دولت با هوشیاری از کنار دام مسائل فرعی عبور کند

جمالی: دولت با هوشیاری از کنار دام مسائل فرعی عبور کند

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر ما در همه امور به ویژه در عرصه حکمرانی تعیین اولویت کرده و به اولویت ها مهم جامعه بپردازیم، خیلی از اولویت ها ریز و درشت نیز به دنبال آن حل خواهد شد.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت دوری کردن از اولویت های غیرضرور و تمرکز دولت بر اولویت های اصلی جامعه، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب جمله‌ای کلیدی را بیان کردند و آن هم این بود که موفقیت دولت، موفقیت همگان است. این نشان دهنده پشتیبانی مقام معظم رهبری از دولت چهاردهم به شکل آشکار و ویژه است و این یک سرمایه بزرگ برای دولت آقای پزشکیان است؛ از سوی دیگر علی رغم اینکه از نظر دیدگاه های جناحی و سیاسی اکثریت مجلس با آقای پزشکیان نبود، اما در یک اقدام ویژه و خاص دیدیم که مجلس به تمام وزرای آقای پزشکیان رای اعتماد داد.

وی اظهار کرد: نتیجه این بود که دولت با فراخ بال کامل نسبت به چینش مهره های خود اقدام کرد. هیچ وزارتخانه ای بلاتکلیف نشد و مجلس یک پیام مثبت به دولت داد. این هم از نگاه بنده یک امتیاز بود که به آقای پزشکیان داده شد. با توجه به اینکه آقای پزشکیان لیدر یک حزب خاصی در کشور نبوده و به جز چند سال محدودی که وزیر بهداشت بوده کار اجرایی نداشت و چند دوره صرفا نماینده مجلس بوده است.

عده‌ای به سهم خواهی از دولت برخواسته‌اند

این عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به همین خاطر آقای پزشکیان  مجبور شد از تیم هایی برای اعطای مسئولیت استفاده کند که جای خودش باید بحث شود. از نگاه بنده این امر هم نکات مثبت فراوان و هم نکات منفی داشت که الان می بینیم خیلی ها که در ابتدا بیان می کردند ما هیچ توقعی از دولت چهاردهم نداریم، اکنون به شکل مستقیم و غیر مستقیم درخواست سهم از آقای پزشکیان می کنند که از نگاه بنده این اصلا با شایسته سالاری تناسبی ندارد. آقای پزشکیان با توجه به قول هایی که به مردم داده نباید زیر بار این قبیل درخواست ها برود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی که وجود دارد این بوده که هر روزی که می گذرد، یک روز از فرصت چهار ساله کابینه کم می شود. یک روز هم یک روز است. در اقتصاد کلان حتی ساعت ها تعیین کننده هستند. همه می‌دانند همان طوری که رهبر معظم انقلاب بیان کردند و نمایندگان مجلس نیز به این موضودع اذعان داشتند و حتی مردم کوچه و بازار بر این موضوع تاکید دارند، مشکل اصلی امروز جامعه که منجر به پدیده دیگر در اجتماع شده است، مشکل معیشت مردم به ویژه اقشار کارمند و کارگران و افراد بدون شغل است.

دولت باید با هوشیاری از کنار دام مسائل فرعی عبور کند

جمالی نوبندگانی افزود: بخشی از تورم نیز ناشی از کسری بودجه و عدم توازن در تولید و توزیع می باشد؛ بنابراین بنده فکر می کنم اگر ما در همه امور به ویژه در عرصه حکمرانی تعیین اولویت کرده و به اولویت ها مهم جامعه بپردازیم، خیلی از اولویت ها ریز و درشت نیز به دنبال آن حل خواهد شد. اینکه برخی فقط به دنبال مسائلی هستند که حل شدن یا نشدن آن خیلی در معیشت مردم که امروز مشکل اصلی جامعه است تاثیر ندارد یا از سر ناآگاهی این بحث ها را مطرح می کنند یا به دنبال مسئله خاص خود هستند. دولت باید هوشیاری کامل را نسبت به این موضوع داشته باشد و در دام مسائل فرعی نیافتد.

وی در ادامه بیان کرد: دولت باید به صورت هماهنگ و منسجم به دنبال حل مسال اقتصادی جامعه باشد. از نگاه بنده  مبارزه با قاچاق کالا و کمک به تولید، از بین بردن ناترازی ها مانند ناترازی در تولید برق، مقابله با فساد در سیستم اداری، گمرکی و بانک ها از جمله اولویت هایی است که دولت باید دنبال کند. از نگاه بنده اگر دولت هر سال یکی از این پنج ابر چالش را بتواند حل کند، آقای پزشکیان می تواند چهار ابر مشکل را حل کند و به دنبال آن ده‌ها مشکل دیگر حل خواهد شد، ولی اگر دولتمردان دائم درگیر مصاحبه و پرداختن به حاشیه ها شوند، مشکلی حل نمی شود.

وی در پایان بیان کرد: مردم اگر آگاه شوند در حل مشکلات نیز همراهی خواهند کرد. از نگاه بنده همراهی مردم در حل مشکلات بسیار مهم و اثر گذار است. اما مسائل دیگر را جنبه های دیگر حاکمیت می تواند دنبال کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha