• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403060100458
  • خبرنگار : 71062

یادواره ۱۲ شهید غریب در اسارت شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

یادواره ۱۲ شهید غریب در اسارت شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در اولین یادواره ۱۲ شهید غریب در اسارت شهرستان‌های استان تهران و ۳۶۰ امین شب خاطره که پنجشنبه اول شهریورماه در سالن سوره حوزه هنری تهران برگزار شد، گفت: شهدا نفس مطمئنه‌ای بودند که مسیر درست را انتخاب کردند و به کمال رسیدند.

به گزارش ایسنا، مهندس سعید اوحدی در این یادواره ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهدا گفت: تا کنون ۲۵ مراسم بزرگداشت شهدای غریب در اسارت برگزار شده است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به برگزاری بیست‌وپنجمین مراسم بزرگداشت شهدای غریب در اسارت و هم‌زمانی آن با مراسم اربعین حسینی، گفت: زائران اربعین در آستانه ورود به کربلا هستند. این از حکمت الهی است که بیست و پنجمین مراسم هم‌زمان با مراسم اربعین برگزار می‌شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره  به ۱۲ شهید غریب در اسارت شهرستان‌های تهران که پیکر برخی از شهدا از جمله آزاده شهید محمدعلی اصغری هنوز مفقودالاثر هستند، گفت: خانواده شهدا نیازی به برگزاری این مراسم‌ها ندارند. شهدا نزد پرورگار روزی دارند و شاد هستند. فضل الهی مقامی است که خدا به شهدا داده است و اولین کسی که شهید شفاعت می‌کند خانواده خودش است. برگزاری این مراسم برای رسیدن به این بشارت است که شهدا راه صدساله را یک شب طی کردند.
مهندس اوحدی افزود: اگر در این مراسم حضور پیدا می‌کنیم به  این دلیل است که دنبال تحول هستیم. نعمت اختیار و انتخاب یکی از نعمت‌های بزرگ است که خدا فلسفه عالم خلقت را انتخاب می‌دانند. 
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خدا راه را به انسان نشان داده است،گفت: شهدا نفس مطمئنه‌ای بودند که درست انتخاب کردند و به کمال رسیدند. خداوند دو معیار عظیم برای انسان قرار داد و حجت ظاهر که همان  اهل بیت‌(ع) و شهدایی که به اهل بیت(ع) اقتدا کردتد و حجت باطن که عقل و ظرفیت ما است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم خاطراتی از شهید آزاده مهدی حاج کرمی بیان کرد.
مهندس اوحدی  در پایان خاطرنشان‌کرد: رژیم اشغالگر صهیونیست  امروز در باتلاقی فرو رفته است و  گرفتار مقاومت مردم فلسطین است  که این به برکت  خون شهدا است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha