• جمعه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403052617820
  • خبرنگار : 50598

شهردار اراک:

فعالان اجتماعی و سمن‌ها می‌توانند به مدیریت شهر کمک کنند

فعالان اجتماعی و سمن‌ها می‌توانند به مدیریت شهر کمک کنند

ایسنا/مرکزی شهردار اراک گفت: فعالان اجتماعی می‌توانند تا حد زیادی به شهرداری در مدیریت شهری کمک کنند.

علیرضا محمودی شامگاه جمعه ۲۶ مرداد در نشست صمیمی مدیریت شهری اراک با فعالین اجتماعی و نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد اظهار کرد: ما در مدیریت شهری که یک مدیریت پیچیده، مستمر و دارای خدمات متعدد است، نیاز داریم با گروه‌های مختلف مردم ارتباط گسترده‌ای داشته باشیم.

وی تاکید کرد: فعالین اجتماعی و گروه‌های مردم نهاد با کمک‌های خود، می‌توانند تا حد زیادی به ما در مدیریت شهری کمک کنند.

داود قربانی نایب رئیس شورای شهر اراک نیز در این جلسه گفت: در خصوص هزینه نگهداشت شهر، مدیریت شهری تمام تلاش خود را در دستور کار قرار داده تا بهترین‌ها را برای مردم اراک رقم بزند.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر اراک در بحث اطلاع رسانی خوب کار نکرده است گفت: رسالت حرفه‌ای فعالین اجتماعی این است که اقدامات مدیریت شهری را به جامعه هدف خود معرفی کند. همچنین ما نقدهای منصفانه فعالین اجتماعی و مردم را قدر می‌دانیم.

قربانی اضافه کرد: پروژه آفتاب که به نماد کم کاری و کم توجهی مدیریت شهری در سطح شهر اراک تبدیل شده بود، ۱۸ سال معطل مانده بود ولی این نماد ناکارآمدی، در شورای ششم به پروژه‌ای فاخر تبدیل شد. این پروژه در ۱۸ سال گذشته ۴۵ درصد پیشرفت داشت ولی در سه سال اخیر ۴۲ درصد بیشتر پیشرفت داشت.

وی ادامه داد: در چند وقت اخیر، شهرداری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید تهیه کرده که بخشی در حال سرویس دهی هستند و مابقی به زودی وارد ناوگان خواهند شد.

نایب رئیس شورای شهر اراک با بیان اینکه خیلی از شهرها از ما در بحث حمل و نقل عمومی الگوگیری می‌کنند گفت: اراک اولین شهری بود که اتوبوس برقی را وارد مدار کرد و دومین شهری بود که اتوبوس برقی خریداری کرد.

وی اضافه کرد: معمولا پروژه‌ها با تاخیر افتتاح می‌شوند ولی سه پروژه تقاطع غیرهمسطح اراک، هشت ماه زودتر از وعده، وارد مدار قرار گرفتند.

قربانی با بیان اینکه شهرداری اراک با شکل دهی نهضت آسفالت رکوردشکنی کرده است گفت: شهرداری در یک اقدام ارزشمند پخش و توزیع آسفالت را به صورت شبانه روزی انجام می‌دهد که باعث شد در این زمینه رکورد زنی داشته باشیم.

وی ادامه داد: از ابتدای شورای ششم ما به دنبال تفکیک زباله از مبدا بودیم و قرارداد بستن شهرداری اراک با شرکت اکو توفیقات خوبی در این زمینه داشت. ما یکی از شهرهایی هستیم که به این موضوع توجه ویژه‌ای کردیم.

قربانی اضافه کرد: شورای شهر قبلی تنها دو زمین چمن را احداث کرد ولی از ابتدای دوره ششم تاکنون بیش از ۱۰ زمین چمن احداث شده و در حال بهره برداری هستند.

وی تصریح کرد: به منظور بررسی تردد و پایش ناوگان حمل و نقل عمومی، شورای شهر و شهرداری با اختصاص مبالغ قابل توجهی، ناوگان حمل و نقل را مجهز به دوربین‌های پایشی کردند. 

قربانی با بیان اینکه شهرداری اراک در مناسبت‌های مذهبی و ملی، سنگ تمام گذاشته است گفت: امیدواریم شهرداری اقدامات خوب خود را در خصوص ایام اربعین نیز ادامه دهد.

وی با اشاره به مجهز شدن سازمان عمران شهرداری اراک در دوره ششم شورای شهر افزود:  ۹۰ درصد خودروهای سنگین سازمان عمران را تغییر دادیم و تمام خودروها را از شرکت هپکو خریداری کردیم.

قربانی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی شهرداری به امکانات روز مجهز شده است ادامه داد: در تفرجگاه نورالشهدا، تحول خوبی ایجاد شده و اخیرا شاهد پیاده کردن تجهیزات پارک هیجانی هستیم. همچنین در حال عقد قرارداد برای احداث پارک آبی هستیم که این مهم، یکی از مطالبات مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha