• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403052315749
  • خبرنگار : 71972

کنشگران فضای مجازی با همراهی در پویش «همسفر من» و شعار طریق الاقصی راهی اربعین شدند

کنشگران فضای مجازی با همراهی در پویش «همسفر من» و شعار طریق الاقصی راهی اربعین شدند

مدیرعامل مؤسسه فضای مجازی «شاهد» گفت: در سومین سال برگزاری پویش نیابت از شهدا، یکصد کنشگر از سراسر کشور برای زیارت اربعین به کربلا اعزام خواهند شد.

 سیما مختاری‌نسب مدیرعامل مؤسسه فضای مجازی «شاهد» در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع رویداد «همسفر من» زیارت اربعین به نیابت از شهداست که سه سال متوالی در حال برگزاری است و شعار امسال ما همان شعار شهداست که راه قدس از کربلا می گذرد.

وی افزود: حرکتی که در چند سال اخیر به طور مردمی شکل گرفته و کنشگران فضای مجازی را ترغیب و تشویق کرده که برای به تصویر کشیدن این حجم از اخلاص و از خودگذشتگی زائران اربعین به صورت ویژه #نیابت_ الشهدا پا به عرصه بگذارند و در راستای بیانات رهبر انقلاب که فرمودند «اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است و امروز قوت در فضای مجازی حیاتی است» هر یک براساس وظیفه انقلابی خود، برای تبیین اهداف انقلاب به خصوص آزادسازی قدس شریف در مسیر پیاده‌روی اربعین گام برمی‌دارند.

مختاری‌نسب خاطرنشان کرد: پویش «همسفر من» در سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی شده و امسال با برنامه‌ریزی منسجم‌تر، از یک ماه پیش فراخوان حضور افتخاری کنشگران را منتشر کردیم.

مدیرعامل مؤسسه فضای مجازی «شاهد» بیان داشت: در این رویداد که یکصد نفر از اعضای باشگاه مخاطبین «همسفر من» به عنوان نماینده از تاریخ ۲۳ مرداد تا ۷ شهریور به کربلا اعزام می‌شوند، تولیدات خود را با شعار از «کربلا تا قدس» به طور اختصاصی با هشتگ #همسفر_من و #همسفر_با_شهدا و به طور مشارکتی با هشتگ #طریق_الاقصی منتشر خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده در این طرح، کنشگران با حضور در گلزار شهدای هر استان و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، گرفتن حلالیت و بدرقه از خانواده محترم شهیدان، مسیر راهپیمایی اربعین را آغاز کرده و در طول این ایام، به ثبت وقایع و تولید مصاحبه و ترغیب زائران برای زیارت نیابتی بپردازند.

مختاری‌نسب گفت: در کنار تولیدات فضای مجازی توسط خود کنشگران، مجموعه ۲۰ کلاکت توسط تیم صداوسیما تولید می‌شود و از تمامی شبکه‌های تلویزیونی نمایش داده خواهد شد.

مدیرعامل مؤسسه فضای مجازی «شاهد» یادآور شد: علاقه‌مندانی که در پیاده‌روی امسال حضور دارند می‌توانند از تاریخ ۲۳ مرداد ماه در پویش «همسفر من» در پلاتفرم های داخلی و رایج شرکت کنند و در شهریور ماه به سه نفر از آنها کمک هزینه سفر به عتبات هدیه خواهیم داد.

به گفته مختاری، هدف از اجرای این طرح، تشویق زیارت به نایب از شهید در سطح بین‌المللی و همچنین ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، جهاد و مقاومت در فضای مجازی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha